Lige lidt brok over min umulige mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2013

Lullaby

Yurie skriver:

fordi det er ligemeget. Hvis han har lyst til at bruge bukserne fra et sæt og en anden trøje, fordi det er lige det han har lyst til det, vil du så forbyde ham at gøre det?
Så kan du jo bare lade vær med at bruge det sæt til begge delene er rene igen.
jeg kan også godt li at give et sæt på, men det er ikke noget der irritere mig at det bliver blandet, det er jo ikke fordi at det tager så længe at vaske

Lad nu manden give sin datter på det han vil og så gør du det samme når du giver tøj på. Mænd har altså ikke altid den samme ide om mode og hvad man kan have på sammen. men så de andre siger, så længe at hun har tøj på og ikke fryser eller har det for varmt.

Jamen det er jo ikke ligemeget for mig? Handler et forhold ikke netop om, at min gør ting for hinanden som betyder noget? Feks men toiletpapiret, min mand vil gerne have det vender den ene vej, jeg er ligeglad så det bliver på hans måde? Eller tandpastaen der skal trykkes på den ene måde fremfor den anden? Burde han så ikke prøve at gøre som jeg gerne vil fordi han er ligeglad med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

Lullaby

lineog4 skriver:

Den kamp opgav jeg ved første barn  Nu er jeg ikke et sæt menneske, men har oftest tæbkt tøjet sammen når det købes eller laves, men jeg opdagede hurtigt det var at slås mod vindmøller min kære mand har bare en anden smag end mig eller også ser han det ikke og efter jeg et par gange kommenterede og han pludselig sagde du vælger tøj! Så stoppede mine kommentarer. 

Og nu - griner - nu er det såmænd både ham, datteren og de sønner der skaber uorden i mine tøjtanker og jeg har lært at elske de ser forfærdelige ud ;-)

Ja så ville jeg vælge tøj.

Anmeld

22. september 2013

TNBC

Lullaby skriver:

Jamen det er jo ikke ligemeget for mig? Handler et forhold ikke netop om, at min gør ting for hinanden som betyder noget? Feks men toiletpapiret, min mand vil gerne have det vender den ene vej, jeg er ligeglad så det bliver på hans måde? Eller tandpastaen der skal trykkes på den ene måde fremfor den anden? Burde han så ikke prøve at gøre som jeg gerne vil fordi han er ligeglad med det?

ja,men du bestemmer jo hvad han må give sin egen datter på. Det med tandpastaen kan jo være en god ting, det med toiletpapiret forstår jeg ikke. men det kan være en tvangstanke(hvor ting skal vende den rigtige vej, hvilket tandpastaen også kan være) har du spurgt ham hvorfor tingene skal være sådan?

Jo, man skal gøre ting for hinanden..
Men jeg ville stadigvæk blive irriteret hvis jeg gav mit barn noget tøj på og så gav min mand det noget andet på eller sagde noget om det. Det er mig der har bestemt at barnet skal have det. om det er en del af et sæt, bukser over nattøj...

Men i stedet for at blive så irriteret, så snak med ham om tingene, hvorfor han ikke vil gå på kompromi når du nu gør det for ham? Det kan jo være at han ikke tænke over det på den måde, men bare er irriteret fordi at du bestemmer hvad han må og ikke må give sin datter på.

Anmeld

22. september 2013

lineog4

Lullaby skriver:

Ja så ville jeg vælge tøj.

Til børnene? Den kamp er også opgivet - min datter og jeg har ikke samme smag og jeg egentlig pave stolt af hun holder fast i sin egen smag uafhængig afmihg og venner.... men hold op hvor ser hun nogen gange rædselsfuld ud ;-)

Min ældste søn der handler det vist om hvordan det føles på... oh den mindste han henter selv i skufferne og jeg blander mig kun hvis det ikke passer til vejr og årstid - nyder deres selvstændighed og egne meninger og til trods for jeg er sindsyg forfængelig er jeg stolt af mig selv fordi jeg tør give slip og af dem fordi de har deres egne meninger

Anmeld

22. september 2013

Lullaby

lineog4 skriver:

Til børnene? Den kamp er også opgivet - min datter og jeg har ikke samme smag og jeg egentlig pave stolt af hun holder fast i sin egen smag uafhængig afmihg og venner.... men hold op hvor ser hun nogen gange rædselsfuld ud ;-)

Min ældste søn der handler det vist om hvordan det føles på... oh den mindste han henter selv i skufferne og jeg blander mig kun hvis det ikke passer til vejr og årstid - nyder deres selvstændighed og egne meninger og til trods for jeg er sindsyg forfængelig er jeg stolt af mig selv fordi jeg tør give slip og af dem fordi de har deres egne meninger

De 2 store vælger selv. Dog forbeholder jeg mig ret til at sige hvis årstiderne ikke passer. Hver aften spørger jeg om jeg skal eller om de vil selv. Som regel vil de gerne have jeg gør men når de vælger selv så vælger de selv.

Anmeld

22. september 2013

Lullaby

Yurie skriver:

ja,men du bestemmer jo hvad han må give sin egen datter på. Det med tandpastaen kan jo være en god ting, det med toiletpapiret forstår jeg ikke. men det kan være en tvangstanke(hvor ting skal vende den rigtige vej, hvilket tandpastaen også kan være) har du spurgt ham hvorfor tingene skal være sådan?

Jo, man skal gøre ting for hinanden..
Men jeg ville stadigvæk blive irriteret hvis jeg gav mit barn noget tøj på og så gav min mand det noget andet på eller sagde noget om det. Det er mig der har bestemt at barnet skal have det. om det er en del af et sæt, bukser over nattøj...

Men i stedet for at blive så irriteret, så snak med ham om tingene, hvorfor han ikke vil gå på kompromi når du nu gør det for ham? Det kan jo være at han ikke tænke over det på den måde, men bare er irriteret fordi at du bestemmer hvad han må og ikke må give sin datter på.

Sjovt som tingene kan gøres forskelligt i forhold. Min mand har lidt ocd med mange ting. Jeg har lært at leve med det og gør så mit til, at det kan være nemmere for ham. Feks det med tandpastaen eller toiletpapiret (et par ting ad mange). Han har også bøjet af og sagt at han nok skal prøve at huske det, især hvis jeg puttede det i en ny skuffe.

Anmeld

22. september 2013

FruK

Lullaby skriver:

Det forstår jeg ikke. Han kan helt selv bestemme om hvilke bukser, bluser, sweatre, strømpebukser, om strømperne matcher, om hun har kjole på eller ej eller om hun har nattøj på en hel dag. Men jeg vil rigtig gerne have at hvis han tager af sættene at de så passer sammen sådan så at hvis jeg gerne vil bruge sættene at jeg har muligheden for det.

Jeg ville bare ikke gide at bruge mit krudt på at overbevise ham om, at sæt skulle bruges på min måde. Men nu har jeg heller ingen sæt, måske derfor jeg ikke forstår det. Jeg kunne også finde på at bruge en del fra et sæt med noget andet.

Og så synes jeg egentlig bare at den der er på barsel/giver tøj på, må have lov at gøre det på sin måde, så længe barnet får mad og tøj på kroppen.

Det bliver vel vasket, så det kan bruges som sæt igen en anden dag. 

Anmeld

22. september 2013

TNBC

Lullaby skriver:

Sjovt som tingene kan gøres forskelligt i forhold. Min mand har lidt ocd med mange ting. Jeg har lært at leve med det og gør så mit til, at det kan være nemmere for ham. Feks det med tandpastaen eller toiletpapiret (et par ting ad mange). Han har også bøjet af og sagt at han nok skal prøve at huske det, især hvis jeg puttede det i en ny skuffe.

så forklarer det det jo, og var det ikke lettere bare at snakke med dig.

at leve med ocd er ikke let og han gør tingene anderledes end dig.

Anmeld

22. september 2013

lineog4

Lullaby skriver:

Forstod nu - du ville vælge tøj hvis han bad om det - Undskyld jeg er langsom ;-)

Sådan ønskede jeg bare ikke det skulle være - havde set for mange hvor mor vidste bedst og så brokkede de sig også over manden intet gjorde.  Og tøjet var for mig for "lidt" til jeg ville tage over der

Skal siges når vi skal ud forsøger jeg at få tjansen med tøj men ikke så han ved jeg ikke kan lide hans sammensætninger ;-) men får jeg ikke tjansen kommenterer jeg aldrig....

Men egentlig synes jeg du skal høre ham hvrofor han ikke tager det hensyn når det er vigtigt for dig. Og måske du kunne lægge et oar sæt til side til weekenden hvis det er vigtigt

Anmeld

22. september 2013

Mettefpigen

Det gad jeg ikk bruge min tid på.... Ville hellere nyde at han bruger tid med barnet.... :-) hellere se på de gode ting end at gå op i små fejl ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.