Lige lidt brok over min umulige mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.464 visninger
19 svar
20 synes godt om
22. september 2013

Lullaby

som går hjemme på barsel med vores 9 mdr datter.
De fleste dage er hun i nattøjet når jeg kommer hjem medmindre jeg har lagt tøj frem. Fair nok. Jeg kan ikke bestemme og gør det heller ikke. Jeg siger skidt pyt. Nå men hun er så kommet op i en større str og jeg lægger så det hele på plads. Sæt for sig og andet for sig. Opdelt i bukser osv.
Jeg siger så til ham. Hvis du giver hende tøj på fra sætafd gider du så ikke give hende hele sættet på. Ej det ved jeg ikke om jeg kan svarer han. Ih altså. Han må selv bestemme om det andet tøj matcher, om han lader hende beholde nattøjet på eller hvad han giver hende på ellers. Det eneste jeg beder om er at han sørger for, hvis han tager sæt, at han tager HELE sættet. Ih umulige mand..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

FrkZier

Lullaby skriver:

De fleste dage er hun i nattøjet når jeg kommer hjem medmindre jeg har lagt tøj frem. Fair nok. Jeg kan ikke bestemme og gør det heller ikke. Jeg siger skidt pyt. Nå men hun er så kommet op i en større str og jeg lægger så det hele på plads. Sæt for sig og andet for sig. Opdelt i bukser osv.
Jeg siger så til ham. Hvis du giver hende tøj på fra sætafd gider du så ikke give hende hele sættet på. Ej det ved jeg ikke om jeg kan svarer han. Ih altså. Han må selv bestemme om det andet tøj matcher, om han lader hende beholde nattøjet på eller hvad han giver hende på ellers. Det eneste jeg beder om er at han sørger for, hvis han tager sæt, at han tager HELE sættet. Ih umulige mand..

haha det typisk mænd!!

i min kærestes verden så matcher striber med striber. blå med blå osv. - har prøvet at forklare ham at hvis baby har en stribet body på, skal han IKKE have modsat stribede bukser på

tror bare vi skal være glade for ungerne har tøj på

Anmeld

22. september 2013

esioul

Lullaby skriver:

Er hovedsagen ikke at hun får tøj på og er godt tilfreds?

Kan godt se at det kan være træls og et problem for dig. Men der er nok ikke andet at gøre end at acceptere dig om manden ikke tænker ens.

Anmeld

22. september 2013

FruK

Altså hvis jeg var din mand, så ville jeg nok sige til dig, at du skulle blande dig uden om så længe jeg var på barsel. Så længe barnet ikke fryser... 

Anmeld

22. september 2013

Jupiter

Jeg ville måske nok synes at du var den umulige i den her sammenhæng 

Pyt med om det er hele sættet - hverken ungen eller faren lægger mærke til det, og de har sikkert en super hyggelig dag alligevel 

Desuden er det tilsyneladende kun dig der ved at det er et sæt - så mon det betyder så meget for resten af verden? 

Anmeld

22. september 2013

Lullaby

FruK skriver:

Altså hvis jeg var din mand, så ville jeg nok sige til dig, at du skulle blande dig uden om så længe jeg var på barsel. Så længe barnet ikke fryser... 

Det forstår jeg ikke. Han kan helt selv bestemme om hvilke bukser, bluser, sweatre, strømpebukser, om strømperne matcher, om hun har kjole på eller ej eller om hun har nattøj på en hel dag. Men jeg vil rigtig gerne have at hvis han tager af sættene at de så passer sammen sådan så at hvis jeg gerne vil bruge sættene at jeg har muligheden for det.

Anmeld

22. september 2013

Lullaby

Jupiter skriver:

Jeg ville måske nok synes at du var den umulige i den her sammenhæng 

Pyt med om det er hele sættet - hverken ungen eller faren lægger mærke til det, og de har sikkert en super hyggelig dag alligevel 

Desuden er det tilsyneladende kun dig der ved at det er et sæt - så mon det betyder så meget for resten af verden? 

Næe verdenen ved det ikke men jeg kan jo ikke give hende sættene på hvis ikke de er der fordi han har brugt den ene del. Jeg blander mig ikke i andet. Hvad hun får af spise, om tøjet ellers matcher eller om hun bare har nattøj på. Så synes ikke at jeg er umulig fordi jeg beder om den ene ting..

Anmeld

22. september 2013

Lullaby

esioul skriver:

Er hovedsagen ikke at hun får tøj på og er godt tilfreds?

Kan godt se at det kan være træls og et problem for dig. Men der er nok ikke andet at gøre end at acceptere dig om manden ikke tænker ens.

Jo normalt. Derfor plejer jeg heller ikke at sige noget når jeg kommer hjem og hun har nattøj på med bukser udover. Det eneste jeg beder om, at han enten holder nalderne fra sættene eller sørger for at sættene passer. Sådan så at når jeg giver hende tøj på i weekenderne at jeg kan matche dem.
Hvorfor skal man acceptere det? Er det ikke meningen at man i et forhold skal indgå kompromis? Feks at manden gerne ser at jeg trykker tandpastaen ud på en måde sådan så at man ikke har huller hele vejen op, det er jeg ligeglad med men gør det fordi at det irriterer ham.

Anmeld

22. september 2013

TNBC

Lullaby skriver:

Det forstår jeg ikke. Han kan helt selv bestemme om hvilke bukser, bluser, sweatre, strømpebukser, om strømperne matcher, om hun har kjole på eller ej eller om hun har nattøj på en hel dag. Men jeg vil rigtig gerne have at hvis han tager af sættene at de så passer sammen sådan så at hvis jeg gerne vil bruge sættene at jeg har muligheden for det.

fordi det er ligemeget. Hvis han har lyst til at bruge bukserne fra et sæt og en anden trøje, fordi det er lige det han har lyst til det, vil du så forbyde ham at gøre det?
Så kan du jo bare lade vær med at bruge det sæt til begge delene er rene igen.
jeg kan også godt li at give et sæt på, men det er ikke noget der irritere mig at det bliver blandet, det er jo ikke fordi at det tager så længe at vaske

Lad nu manden give sin datter på det han vil og så gør du det samme når du giver tøj på. Mænd har altså ikke altid den samme ide om mode og hvad man kan have på sammen. men så de andre siger, så længe at hun har tøj på og ikke fryser eller har det for varmt.

Anmeld

22. september 2013

lineog4

Den kamp opgav jeg ved første barn  Nu er jeg ikke et sæt menneske, men har oftest tæbkt tøjet sammen når det købes eller laves, men jeg opdagede hurtigt det var at slås mod vindmøller min kære mand har bare en anden smag end mig eller også ser han det ikke og efter jeg et par gange kommenterede og han pludselig sagde du vælger tøj! Så stoppede mine kommentarer. 

Og nu - griner - nu er det såmænd både ham, datteren og de sønner der skaber uorden i mine tøjtanker og jeg har lært at elske de ser forfærdelige ud ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.