Lidt forskelligt om Mikkel - langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2013

TbCp

Dejlig dreng I har:-) Og har storesøster det også godt?

Tak skal du have

Ja Liva har det rigtig godt. Hun er lige startet i 0. kl. her efter sommerferien og er glad for skolen. Hun reagerer dog ret kraftigt herhjemme, men det har hun altid gjort ved nye ting. Vi prøver at rumme hende så godt vi kan,selv om det ind imellem er lidt svært.
Og tak fordi du spurgte til hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

Loa

Selvfølgelig husker vi ham og dig

Hvor er det dejligt at se han er blevet sådan en stor og fin dreng

Anmeld

22. september 2013

TbCp

Loa skriver:

Selvfølgelig husker vi ham og dig

Hvor er det dejligt at se han er blevet sådan en stor og fin dreng

tak Ja han er ved at være en stor dreng (trods sin ringe størrelse) der er i hvert fald intet baby tilbage i ham

Anmeld

22. september 2013

TbCp

TbCp skriver:

Jeg ville lige komme med en lille update på min skønne Mikkel - hvis folk stadig huske ham og jeg herinde

Han er godt 21 mdr. nu og er den skønneste lille dreng.

Han er lille og er først lige på vej i str. 80 i tøj.

Vi har næsten lige været til 1/2 årligt tjek på OUH. Vi har længe sagt at vi troede at han var laktoseintolerant, men lægerne har ikke rigtig ville høre på os. Nu har vi dog holdt mælkefri diæt 1/2 års tid, og de kunne denne gang se på hans vækstkurve at det havde en enorm virkning. Så han fik taget en masse forskellige prøver. Vi har så fået svar og de kunne fortælle at Mikkel har en genforandring der gør at han er laktoseintolerant.
Lægerne forklarede at denne form, som regel, tidligst bryder ud i 10 års alderen og ofte først efter de 20 år, men fordi Mikkel er korttarmsbarn er det så allerede nu vi kan se det.

Så vi skal fortsætte den mælkefrie diæt, men oveni er der så nogle flere ting vi skal holde ham fra, pga. korttarmen. Han må ikke få frugt, pga. frugtsukker og han må heller ikke få for meget alm. sukker... det giver lidt udfordringer, men vi skal nok finde ud af det, når vi lige har levet på denne måde noget tid.

Vi har også været ved øjenlæge på OUH. Da Mikkels fødsel var meget hård + han blevet taget med cup, har han haft bøvl med det ene øje. Den første lange tid åbnede han ikke øjet og efterfølgende er der forskel på hans pupiller, den ene udvider sig ikke så meget som den anden + han har forskellige øjenfarver - alt dette lagt sammen gør at de tjekker ham.
De fandt så ud af at trykket i hans øjne er lige til den høje side og derfor skal vi derud om 1/2 år igen - i værste fald betyder det at han skal have briller, så det er jo en lille ting

Ellers er han en glad og skøn dreng, han bliver passet hjemme hos mig nu (jeg er privat børnepasser) og det går super godt!

Og så lige lidt billeder

Hov jeg glemte da at få med at i kan følge Mikkel - og resten af familien på min blog

Mine Mirakler

Anmeld

22. september 2013

Kløver

TbCp skriver:

Tak skal du have
ja vi kunne jo tydeligt se at det virkede uden mælk, så vi skulle bare lige have overbevist lægerne

Dejligt i selv fandt ud af det, og han ergodt nok vokset, så dejligt med en god Update
Har ofte tænkt hvordan det gik både Mikkel og den dreng som også blev født for tidligt omkring samme tidspunkt, mener han hed Viktor

Anmeld

22. september 2013

TbCp

Maja84 skriver:

Dejligt i selv fandt ud af det, og han ergodt nok vokset, så dejligt med en god Update
Har ofte tænkt hvordan det gik både Mikkel og den dreng som også blev født for tidligt omkring samme tidspunkt, mener han hed Viktor

Ja han er ved at være en stor dreng

Victor følger jeg stadig på hans blog og gennem hans mor på facebook. Han skal være storebror

Anmeld

22. september 2013

lailamik

TbCp skriver:

Jeg ville lige komme med en lille update på min skønne Mikkel - hvis folk stadig huske ham og jeg herinde

Han er godt 21 mdr. nu og er den skønneste lille dreng.

Han er lille og er først lige på vej i str. 80 i tøj.

Vi har næsten lige været til 1/2 årligt tjek på OUH. Vi har længe sagt at vi troede at han var laktoseintolerant, men lægerne har ikke rigtig ville høre på os. Nu har vi dog holdt mælkefri diæt 1/2 års tid, og de kunne denne gang se på hans vækstkurve at det havde en enorm virkning. Så han fik taget en masse forskellige prøver. Vi har så fået svar og de kunne fortælle at Mikkel har en genforandring der gør at han er laktoseintolerant.
Lægerne forklarede at denne form, som regel, tidligst bryder ud i 10 års alderen og ofte først efter de 20 år, men fordi Mikkel er korttarmsbarn er det så allerede nu vi kan se det.

Så vi skal fortsætte den mælkefrie diæt, men oveni er der så nogle flere ting vi skal holde ham fra, pga. korttarmen. Han må ikke få frugt, pga. frugtsukker og han må heller ikke få for meget alm. sukker... det giver lidt udfordringer, men vi skal nok finde ud af det, når vi lige har levet på denne måde noget tid.

Vi har også været ved øjenlæge på OUH. Da Mikkels fødsel var meget hård + han blevet taget med cup, har han haft bøvl med det ene øje. Den første lange tid åbnede han ikke øjet og efterfølgende er der forskel på hans pupiller, den ene udvider sig ikke så meget som den anden + han har forskellige øjenfarver - alt dette lagt sammen gør at de tjekker ham.
De fandt så ud af at trykket i hans øjne er lige til den høje side og derfor skal vi derud om 1/2 år igen - i værste fald betyder det at han skal have briller, så det er jo en lille ting

Ellers er han en glad og skøn dreng, han bliver passet hjemme hos mig nu (jeg er privat børnepasser) og det går super godt!

Og så lige lidt billeder

Kan sagtens huske ham Hvor er det dejligt at få en update og at det går godt for jer 

Anmeld

22. september 2013

TbCp

lailamik skriver:

Kan sagtens huske ham Hvor er det dejligt at få en update og at det går godt for jer 

Tak

Anmeld

22. september 2013

LilyMarleen

Mirakel Mikkel

Anmeld

22. september 2013

TbCp

LilyMarleen skriver:

Mirakel Mikkel

Nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.