Jeg ville lige komme med en lille update på min skønne Mikkel - hvis folk stadig huske ham og jeg herinde 
Han er godt 21 mdr. nu og er den skønneste lille dreng.
Han er lille og er først lige på vej i str. 80 i tøj.
Vi har næsten lige været til 1/2 årligt tjek på OUH. Vi har længe sagt at vi troede at han var laktoseintolerant, men lægerne har ikke rigtig ville høre på os. Nu har vi dog holdt mælkefri diæt 1/2 års tid, og de kunne denne gang se på hans vækstkurve at det havde en enorm virkning. Så han fik taget en masse forskellige prøver. Vi har så fået svar og de kunne fortælle at Mikkel har en genforandring der gør at han er laktoseintolerant.
Lægerne forklarede at denne form, som regel, tidligst bryder ud i 10 års alderen og ofte først efter de 20 år, men fordi Mikkel er korttarmsbarn er det så allerede nu vi kan se det.
Så vi skal fortsætte den mælkefrie diæt, men oveni er der så nogle flere ting vi skal holde ham fra, pga. korttarmen. Han må ikke få frugt, pga. frugtsukker og han må heller ikke få for meget alm. sukker... det giver lidt udfordringer, men vi skal nok finde ud af det, når vi lige har levet på denne måde noget tid.
Vi har også været ved øjenlæge på OUH. Da Mikkels fødsel var meget hård + han blevet taget med cup, har han haft bøvl med det ene øje. Den første lange tid åbnede han ikke øjet og efterfølgende er der forskel på hans pupiller, den ene udvider sig ikke så meget som den anden + han har forskellige øjenfarver - alt dette lagt sammen gør at de tjekker ham.
De fandt så ud af at trykket i hans øjne er lige til den høje side og derfor skal vi derud om 1/2 år igen - i værste fald betyder det at han skal have briller, så det er jo en lille ting 
Ellers er han en glad og skøn dreng, han bliver passet hjemme hos mig nu (jeg er privat børnepasser) og det går super godt!
Og så lige lidt billeder 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld