Føler mig som verdens værste kæreste (om jealouxi)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.479 visninger
12 svar
11 synes godt om
21. september 2013

Anonym trådstarter

Har tidligere oplevet et problem med én bestemt af kærestens venner. Lige fra første gang jeg mødte hende har jeg bare overhovedet ikke kune snuppe hende, måske specielt fordi hun flirter ekstremt meget med min kæreste. Hun gør ikke noget for at ligge låg på det, og kæresten er tilsyneladende ligeglad.
Normalt griner jeg egentlig lidt af min reaktion overfor hende, men alligevel dukker min jaloux side op en gang imellem.

Netop i aften er han taget afsted til fest med en flok kammerater. Sad og tjekkede Facebook for lidt siden dukkede der et billede op på startsiden, hvor han stod storsmilende og med armen rundt om hende. Fik netop et stik af jalouxi over det syn.

Hvad skal jeg gøre? Hader følelsen og synes det virker ret latterligt, når kæresten gang på gang forsikrer mig om at der ikke er noget mellem dem, men jeg kan bare ikke gøre noget ved det.

Sidder bare med en øv-følelse i kroppen nu, og ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Har mest lyst til at ringe til ham, men vil heller ikke kontrollere ham på den måde. Jeg stoler på ham, men det gør jeg godt nok ikke med hende! Føler mig som verdens værste kæreste 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Tidligere erfaringer har lært mig, at man for alt i verden ikke skal fremstå jaloux!
Selv om jeg har haft lyst til at skrige og slå både ham og hende, så har jeg bare skruet et smil på.
Det er altid den bedste løsning. Jeg har aldrig oplevet, at hvis man udtrykker sin (ubegrundede) jalousi, at det medfører noget godt.

Skrig ind i en pude, og smil så

Anmeld

21. september 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Ps. Det er helt okay, at have lyst til at give hende et karatespark i ansigtet.. Sådan nogle m*gk*llinger skal bare holde nallerne for sig selv

Anmeld

21. september 2013

Anonym trådstarter

ES90 skriver:

Tidligere erfaringer har lært mig, at man for alt i verden ikke skal fremstå jaloux!
Selv om jeg har haft lyst til at skrige og slå både ham og hende, så har jeg bare skruet et smil på.
Det er altid den bedste løsning. Jeg har aldrig oplevet, at hvis man udtrykker sin (ubegrundede) jalousi, at det medfører noget godt.

Det har jeg som sagt heller ikke lyst til, men ved efterhånden bare ikke hvordan jeg skal undgå den følelse. Bliver så sur på mig selv over at have det sådan.. 

Anmeld

21. september 2013

Anonym trådstarter

ES90 skriver:

Ps. Det er helt okay, at have lyst til at give hende et karatespark i ansigtet.. Sådan nogle m*gk*llinger skal bare holde nallerne for sig selv

Hehe.. Synes jo det værste ved det hele er at hun har fået sig en kæreste selv, men alligevel opfører sig på den måde. Hun er helt sikkert en sød pige, men bliver virkelig tændt af, over hun flirter vildt omkring sig. 

Anmeld

21. september 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Det har jeg som sagt heller ikke lyst til, men ved efterhånden bare ikke hvordan jeg skal undgå den følelse. Bliver så sur på mig selv over at have det sådan.. 

Hvorfor? Du elsker din kæreste, og vil ikke miste ham.
Det er en helt naturlig følelse, som ALLE oplever.

Anmeld

21. september 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Hehe.. Synes jo det værste ved det hele er at hun har fået sig en kæreste selv, men alligevel opfører sig på den måde. Hun er helt sikkert en sød pige, men bliver virkelig tændt af, over hun flirter vildt omkring sig. 

Nogle mennesker er bare VOLDSOMT flirtende uden at tænke over det. Det ligger i deres natur.

Anmeld

21. september 2013

Anonym trådstarter

ES90 skriver:

Hvorfor? Du elsker din kæreste, og vil ikke miste ham.
Det er en helt naturlig følelse, som ALLE oplever.

Jeg ved det ikke. Føler bare det er så dumt og banalt. Jeg ved jo godt at han ikke vil være sammen med hende. Det er jo mig han er sammen med og elsker. 

Han aldrig før prøvet at være jealoux, før jeg begyndte at komme sammen med ham. For mig har det at være jealoux altid været en mærkelig ting, som man egentlig kun var, hvis man ikke stolede på sin kæreste (ved godt det lyder åndssvagt!), men det er sådan jeg har haft det.

Anmeld

21. september 2013

Anonym trådstarter

ES90 skriver:

Nogle mennesker er bare VOLDSOMT flirtende uden at tænke over det. Det ligger i deres natur.

Det har du selvfølgelig ret i, men har lagt mærke til at det kun er overfor min kæreste hun er sådan. Vi har efterhånden nogle fælles venner, og dem er hun ikke sådan overfor.. 

Anmeld

22. september 2013

Isabella_mor

ES90 skriver:

hmm.. så at sætte en facade op og ikke stå ved sine følelser over for andre, er altså et godt råd?? jeg tænker da lidt at det måske ikke er så sundt at gå og sætte et smil på når man bliver ked af det indvendigt..

jalousi betyder jo bare at du elsker din kæreste, og at du ikke ønsker at andre skal have ham... det er din reaktion på at hun træder ind på dit territorie og overskrider en grænse hos dig gang på gang, og så skal du bare sætte en facade på.!!

var jeg dig, så havde jeg sagt til hende kvindemennesket at hun overskrev mine grænser ved at bage på min kæreste både når jeg var til stede og når jeg ikke var tilstede, og at det er enormt usmageligt og uvoksent at gøre sådan. 

og så havde jeg prøvet at snakke med min kæreste om han evt havde lyst til at sige til hende at han ikke brød sig om at blive bagt på.. 

ja man kan jo ikke bede folk om at sige noget til andre fordi man ikke selv vil have det. så jeg ville jo ikke kunne sige til min kæreste "DU SKA L SIGE SÅDAN OG SÅDAN" for det tror jeg ikke er det rigtige.. men hvertfald få ham til at forstå dine følelser og så evt høre hvad han selv føler i forhold til det at hun rent faktisk bager på ham selvom han har dig

en mavefornemmelse kan jo godt være rigtig... 

men jeg ville aldrig sætte et smil på og så bare lade som om at der ikke foregår noget... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.