Dåb - hvor lang tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2013

malliebooh

B&J skriver:

ellers må resten af gæsterne lige vente 5 -10 minutter men tror helt sikkert i er færdige og håber i får en vidunderlig dag

Det kan de jo blive nød til  Mange tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2013

DianaRJS

malliebooh skriver:

Halløj 

Jeg sidder her med invitationen til dåb og vi har fået en tid i kirken der hedder kl. 10.30 ... Jeg sidder så og skal skrive et tidspunkt til hvornår vi skal mødes bagefter.. Men hvor lang tid kan jeg forvente at det tager??? 

Dåben skal holdes d. 1. december som også er 1. søndag i advent.

det tager ca en time i kirken vi havde samme tid som jer, bare ved påske, og der skrev vi kl 12

Anmeld

19. september 2013

hekran

Vi har altid inviteret til selve dåben, så det har hedder 10.30 med efterfølgende middag. Alle vores gæster har været med i kirken

Anmeld

19. september 2013

Mother-love

malliebooh skriver:

Halløj 

Jeg sidder her med invitationen til dåb og vi har fået en tid i kirken der hedder kl. 10.30 ... Jeg sidder så og skal skrive et tidspunkt til hvornår vi skal mødes bagefter.. Men hvor lang tid kan jeg forvente at det tager??? 

Invitere i ikke alle gæsterne med i kirken da? For så ville jeg bare skrive at der eren bid mad efter kirken?

Anmeld

19. september 2013

lycly

Jeg skrev altså bare "bagefter er der frokost på adressen bla bla", folk tager vel direkte derud efter kirken?

Anmeld

20. september 2013

serinasmor

Spørg præsten

Min erfaring er at det tager alt fra 45 min til 2 timer

Anmeld

20. september 2013

Kløver

Normalt tager det 1-1 1/2 time alt efter hvilke præster der holder dåb, og enkelte kan godt tage ekstra tid så man lander på 2 timer, men spørg hvordan det foregår i jeres kirke, feks ved min fætters var dåben inde midt i det hele og de gik mens vi andre blev siddende, ved vores tog det ca en time og dåben var til slut

Anmeld

20. september 2013

Lukas&Liam<3

Vores tog kun 30 min. Der var ingen gudstjeneste men kun dåb

Anmeld

20. september 2013

Hullabullabulla

malliebooh skriver:

Halløj 

Jeg ville nok skrive 12:30 mere baseret på hvis gudstjenesten tager 1 time og i måske bagefter skal ind og tage billeder ved døbefonden

Anmeld

20. september 2013

Ciss

Kontakt kirken og spørg, for det kan variere rigtig meget.

Da jeg voksede op tog en almindelig søndagsgudstjeneste med en barnedøb ca 50 min. (Præsten ønskede at tage hensyn til babyerne og de ferske forældrer, så han holdt det med vilje lidt kort).

Så kom der ny præst, og så tog det pludselig 1 time og 15 min.

Da vores den ældste blev døbt, havde menigheden besøg fra en venskabsmenighed i England - så alt blev læst på engelsk i tillæg - samt at der var flere barnedåber. Det endte med at vare i næsten to timer!

Vores yngste blev døbt i den samme kirke, men da tog det ca en time.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.