dåbskjole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2009

malou

Victor blev døbt i den samme kjole jeg havde på D.2 marts 1975 Det er min mors veninde der selv har hæklet den så det betød meget for mig. Dennis var dog ikke begrejstret men vi havde så aftalt at han bare havde den på i kirken og sååååå fin han var min skønne dreng..

knus malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2009

KWL

Mine piger er døbt i samme kjole. Den er syet af min søster af min brudekjole. Deres navne er broderet på den nu og om ikke så længe skal min lille nevø døbes i den også.
Vi har ikke haft en kjole i familien som man bliver døbt i og det synes jeg er ærgeligt så derfor håbede jeg at "starte" kjolen med mine piger.

Synes sådan en tradition er hyggeligt og rar. Jeg håber at mine pigers børn skal døbes i den sammen kjole som de er døbt i en dag

Kristine

Anmeld

20. juli 2009

SaNiNa

Mandal skriver:

Hej alle sammen
sidder lige og kom til a tænke på hva de gør/gjorde da jeres små guldklumper skulle dåbes? altså ang tøjet, om det er/var en ny kjole eller det er/var den i eller kæresten blev døbt i..

Min søn skal døbs i sammen kjole som min lillesøster og kusine blive, da det er mine oldemor som har lavet den og det betyder meget for mig..

han får så lige en blå underkjole i stedet for en lyserød

Anmeld

20. juli 2009

frk Jensen

Min søn skal døbs i sammen kjole som min lillesøster og kusine blive, da det er mine oldemor som har lavet den og det betyder meget for mig..

han får så lige en blå underkjole i stedet for en lyserød

Marcus blev døbt i den kjole som jeg selv blev døbt i for 22 år siden. Mine søskende og fætre og kusiner er også blevet døbt i den. Marcus var nr 9 der blev døbt i den. Der er broderet alle vores navne og dåbs datoer på kjolen, piger med lyserødt og drenge med blåt..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. juli 2009

frk Jensen

Ved dælme ikke lige hvorfor den skulle citere sanne´s indlæg! Kan bare ikke lige styre mine tykke fingre på tastaturet..

Anmeld

20. juli 2009

Isabels-mor

når min guldklump kommer ud og skal døbes, skal hun have den sammen dåbskjole som har været brugt i min familie siden min yngste faster.. Det er lidt sjovt for det er først gang der kommer en lyserødsløjfe på i 20 år, er nemlig den eneste pige i min generation a familien..

Anmeld

20. juli 2009

Harfeletten

Emil skal døbes i samme kjole, som jeg blev døbt i, og som min mor blev gift i
- Det er min mors brudekjole som er syet om, til min dåbskjole, og nu bliver det Emils.
Navne og datoer, skal syes på efter dåben

Anmeld

20. juli 2009

JonTri

Jonathan er døbt i min farmors søsters brudekjole... den er vel ca 50 år gammel. Jeg er selv døbt i den - det samme er det meste af min fars familie.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. juli 2009

Nanna1985

Vi købte en helt ny kjole til vores datter, vi købte en i Lilly  Den gav vi 1000 kr for  Den skal bruges til vores næste barn os

Anmeld

29. juli 2009

siw84

Bastian skriver:

Det var familiedåbskjolen, som er ca. 65 år gammel. Navnene på mine mostre, morbrødre, mor, kusiner, fætre, mit, mine brødres og så hele den nye generations navne er broderet i kjolen.

meget sjovt.. sådan er det også i vores familie...   den er også gået gennem generationer og har navnene broderet på. blå for drenge og lyserød for piger.. så det er den vi bruger når vi en gang til næste år skal bruge den..

siw 9+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.