Slimprop er gået! Skal jeg snart føde!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.448 visninger
13 svar
8 synes godt om
18. september 2013

MorEllen

Ja nu går jeg altså bare og veeeenter på at fødselen skal begynde! I går fik jeg lavet en hindeløsning hos jormoderen. Min livmormund var helt moden og 2-3 cm åben.. Jeg fik nogle plukveer i går, men ellers skete det ikke mere. Nu har slimproppen gået! Nogle erfaringer med hvor lang tid det tager fra slimproppen går til man er i aktiv fødsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2013

hekran

MorEllen skriver:

Ja nu går jeg altså bare og veeeenter på at fødselen skal begynde! I går fik jeg lavet en hindeløsning hos jormoderen. Min livmormund var helt moden og 2-3 cm åben.. Jeg fik nogle plukveer i går, men ellers skete det ikke mere. Nu har slimproppen gået! Nogle erfaringer med hvor lang tid det tager fra slimproppen går til man er i aktiv fødsel?

Hvor langt er du egentlig henne?

Slimproppen er en bedragerisk lille sag og det kan tage alt fra timer til uger før man føder, så slimproppen er desværre ikke et pålideligt tegn. Men hvis jordemoderen har lavet hindeløsning og du har gode plukveer, så går det i hvert fald i den rigtige retning

Anmeld

18. september 2013

MorEllen

hekran skriver:

Hvor langt er du egentlig henne?

Slimproppen er en bedragerisk lille sag og det kan tage alt fra timer til uger før man føder, så slimproppen er desværre ikke et pålideligt tegn. Men hvis jordemoderen har lavet hindeløsning og du har gode plukveer, så går det i hvert fald i den rigtige retning

Det glemte jeg helt at skrive.. er 40+3.. Har læst at den slimproppen gå uger før man føder og at den kan gendanne sig.. Men nu hvor jeg er ved termin så håber jeg jo at det er et fødselstegn. Har plukveer, men de er slet ikke vonde.. ikke ubehagelig en gang..det kunne godt gøre lidt mere ondt nu synes jeg

Anmeld

18. september 2013

MortilElias2010

MorEllen skriver:

Min slimprop gik tidligt morgen 4.45 efter terminsdatoen og rumlen/veer begyndte ved 10tiden - det var mandag, som fortsatte til  onsdag 12.32 hvor jeg endelig fødte vores Elias  

God fødsel 

Anmeld

18. september 2013

baby012

Min slimproo gik første gang 34+2 , fødte 41+0 

anden gang gik den 37+4, fødte 41+3 

rigtig god fødsel (lige om lidt) 

Anmeld

18. september 2013

Millea

HVOR SPÆNDENDE!!! 

Har ikke selv født endnu, så ingen erfaring a dele ud af her.. Men spændende! 

God fødsel 

Anmeld

18. september 2013

AnonymMor

MorEllen skriver:

min slimprop begyndte at gå om aftenen og en times tid efter fik jeg mens smerter.. Vågnede om natten med begyndende veer og fødte kl 11.28 næste dag  

Anmeld

18. september 2013

MorT3Banditter

MorEllen skriver:

Min slimprop gik to dage før jeg fødte begge gange og var gået henholdsvis 8 og 10 dage over tid.

Anmeld

18. september 2013

Clisolka

MorEllen skriver:

Spændende!!

Jeg fik selv løsnet hinder sidste mandag - jeg fik kraftige plukveer som gik i sig selv. Torsdag morgen fik jeg veer og lillebror er født 7 timer efter. 

Da jeg fik løsnet hinder var min slimprop gået for længst, så det er ikke ensbetydende med at fødslen er nær 

Anmeld

19. september 2013

MorEllen

Babymor2010 skriver:

Spændende!!

Jeg fik selv løsnet hinder sidste mandag - jeg fik kraftige plukveer som gik i sig selv. Torsdag morgen fik jeg veer og lillebror er født 7 timer efter. 

Da jeg fik løsnet hinder var min slimprop gået for længst, så det er ikke ensbetydende med at fødslen er nær 

Tak for dit svar Så kan jeg jo håbe på veer i morgen Begynder virkelig at blive utålmodig.........  Men jeg ved godt at slimproppen kan gå lææænge før og flere gange inden man føder. Jeg smører på et nyt lag med tålmodighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.