Kære ivf damer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2013

gædde/gitte

tweety2060 skriver:

der er jo håb endnu
det er meget forskelligt fra klinik til klinik hvad der er behandlingen, hvad de har erfaringer med ... også fra par til par. Og min erfaring er at de er meget mere velvillige i det private, men det er jo en hellt anden snak
jeg var igennem lang prokol dvs nedregulering i 5 uger med næsespray, hvor jeg havde som om jeg var i overgangsalderen.... sveder/fryser/glad/irriteret hele tiden
derefter havde jeg gonal f. inj. i små 14 dage hvor æggebasserne voksede og voksede (fyldte godt i maven til sidst)
ægløsningssprøjte 36 timer inden ægudtagning
så ægudtagning,, hvor du får smertestille de og beroligende -altså det er jo ikke verdens sjoveste ting, men det tjener et godt formål
jeg har haft fri til alle mine ægudtagninger og nogle gange også et par dage efter.... Jeg ar haft pænt ondt efter følgende

pøj pøj

nå for søren... har en chef der spurgte til om hvordan de skulle forvente det med fraværd og det er jo umuligt at forudse i forvejen ... men nu kan jeg da sige "kommer an på hvor nas jeg har det "

De der bivirkninger kender jeg alt til + hårtab og bumser...ja og oppustethed ....suk

jeg er på offentlig klinik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2013

gædde/gitte

Cosmo&Maia skriver:

Nej, næsesprayen skal have stue temperatur. Så den kan sagtens skjules  

Det er kun de andre hormoner der skal være i køleskabet.

Kan faktisk ikke huske hvorfor vi skulle igennem lang protokol, men mener det er fordi det er min kæreste der er "problemt", hvis man kan sige det sådan .

Du spørg bare løs Jeg vil heller end gerne svare

vi aner ikke hvad problemet er...

Min mand har svinget imellem 0,2 og 5 mill sædceller
Jeg har vand i livmoderen, som de ikke ved hvor kommer fra - de har ikke fundet cyster.... og til at starte med mistænkte de arvæv, fra keglesnits, for at blokere ruten ...

jeg er vel bare en defekt gås

Anmeld

18. september 2013

Cosmo&Maia

gædde/gitte skriver:

vi aner ikke hvad problemet er...

Min mand har svinget imellem 0,2 og 5 mill sædceller
Jeg har vand i livmoderen, som de ikke ved hvor kommer fra - de har ikke fundet cyster.... og til at starte med mistænkte de arvæv, fra keglesnits, for at blokere ruten ...

jeg er vel bare en defekt gås

Så tror jeg i skal igennem lang protokol.

Mener os det kan være hvis kvinden har noget underlivs halløj. 

Hvor er I i behandling henne ? 

Anmeld

18. september 2013

modesty

gædde/gitte skriver:

jeg har haft mit sidste iui forsøg.....

2 æg og kun 300.000 svømmere var mødt frem til olympiaden, fredag d. 13 øv......... så kender man jo nærmest svaret på forhånd
(bp svar 30 sept.)

Nå men jeg er til gengæld GLAD LETTET og LYKKELIG for nu at gå videre til IVF
men har intet fået at vide om det og jeg kan godt lide at være forberedt, så vil I knuselskelige kvindfolk ikke lige svare på disse:

Er det de samme homoner som IUI, evt i større dosis??

Hvor mange æg skal man lægge (mangler høne-smily) ??

Samme bivirkninger?

Skal man tage HELT fri ved ægudtagning og oplægning?

Gør det naller i fi......ku......fja......då........ ja dernede?

Jeg aner ikke om det er de samme hormoner, da jeg gik direkte til IVF.

Jeg havde stort set ingen bivirkninger, og det er mit indtryk at mange slipper for dem. 

Det er meget forskelligt hvor mange æg man får. Nogle får kun nogle stykker, andre er en del over de 20. Det meste normale er vist en 7-15-stykker. Deraf er der jo så kun en del der bliver befrugtet, og ud af dem der ryger på frys, er der en del der ikke klarer optøningen. Stort set alle mine æg blev pænt befrugtet, men kun cirka halvdelen overlevede optøning.

2. gang med hormonbehandling blev jeg lidt øm i æggestokkene fordi jeg producerede flere æg end første gang (blev sat op i hormon). Og det gjorde også ondt i den ene side da de skulle tages ud 2. gang. Men så beder man bare om et ekstra pift morfin og så er man OK igen meget hurtigt. Under alle omstændigheder er det hurtigt overstået, så det er til at holde ud.

Ægudtagning en hel fridag, ja. Ægoplægning tager fem minutter, så nej.

Pøj pøj med det. 

Anmeld

18. september 2013

et-ønske

Nu har jeg ingen erfaring med ivf. Men omkring fravær - har du ikke søgt paragraf 56???
Jeg er stadig ved IUI og min blev godkendt for 14 dage siden. Det er en befrielse ikke at have dårlig samvittighed overfor arbejds pladsen!!

Anmeld

19. september 2013

gædde/gitte

Cosmo&Maia skriver:

Så tror jeg i skal igennem lang protokol.

Mener os det kan være hvis kvinden har noget underlivs halløj. 

Hvor er I i behandling henne ? 

Dronninglund

Anmeld

19. september 2013

gædde/gitte

modesty skriver:

Jeg aner ikke om det er de samme hormoner, da jeg gik direkte til IVF.

Jeg havde stort set ingen bivirkninger, og det er mit indtryk at mange slipper for dem. 

Det er meget forskelligt hvor mange æg man får. Nogle får kun nogle stykker, andre er en del over de 20. Det meste normale er vist en 7-15-stykker. Deraf er der jo så kun en del der bliver befrugtet, og ud af dem der ryger på frys, er der en del der ikke klarer optøningen. Stort set alle mine æg blev pænt befrugtet, men kun cirka halvdelen overlevede optøning.

2. gang med hormonbehandling blev jeg lidt øm i æggestokkene fordi jeg producerede flere æg end første gang (blev sat op i hormon). Og det gjorde også ondt i den ene side da de skulle tages ud 2. gang. Men så beder man bare om et ekstra pift morfin og så er man OK igen meget hurtigt. Under alle omstændigheder er det hurtigt overstået, så det er til at holde ud.

Ægudtagning en hel fridag, ja. Ægoplægning tager fem minutter, så nej.

Pøj pøj med det. 

20 ...hold da op... er der plads til det??
jamen så kan jeg berolige chefen med at det cirka er det samme som nu

tak for dit svar

Anmeld

19. september 2013

gædde/gitte

et-ønske skriver:

Nu har jeg ingen erfaring med ivf. Men omkring fravær - har du ikke søgt paragraf 56???
Jeg er stadig ved IUI og min blev godkendt for 14 dage siden. Det er en befrielse ikke at have dårlig samvittighed overfor arbejds pladsen!!

jo jo vi har
men har ikke indtryk af at han bruger den? jeg er ihverfald ikke blevet bedt om at underskrive noget eller give ham datoer for mit fraværd... det er min kollega og jeg der aftaler fri - han nægter at blande sig i ferie-fridage-fraværds dage .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.