Kære ivf damer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.013 visninger
17 svar
1 synes godt om
18. september 2013

gædde/gitte

jeg har haft mit sidste iui forsøg.....

2 æg og kun 300.000 svømmere var mødt frem til olympiaden, fredag d. 13 øv......... så kender man jo nærmest svaret på forhånd
(bp svar 30 sept.)

Nå men jeg er til gengæld GLAD LETTET og LYKKELIG for nu at gå videre til IVF
men har intet fået at vide om det og jeg kan godt lide at være forberedt, så vil I knuselskelige kvindfolk ikke lige svare på disse:

Er det de samme homoner som IUI, evt i større dosis??

Hvor mange æg skal man lægge (mangler høne-smily) ??

Samme bivirkninger?

Skal man tage HELT fri ved ægudtagning og oplægning?

Gør det naller i fi......ku......fja......då........ ja dernede?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2013

Cosmo&Maia

gædde/gitte skriver:

jeg har haft mit sidste iui forsøg.....

2 æg og kun 300.000 svømmere var mødt frem til olympiaden, fredag d. 13 øv......... så kender man jo nærmest svaret på forhånd
(bp svar 30 sept.)

Nå men jeg er til gengæld GLAD LETTET og LYKKELIG for nu at gå videre til IVF
men har intet fået at vide om det og jeg kan godt lide at være forberedt, så vil I knuselskelige kvindfolk ikke lige svare på disse:

Er det de samme homoner som IUI, evt i større dosis??

Hvor mange æg skal man lægge (mangler høne-smily) ??

Samme bivirkninger?

Skal man tage HELT fri ved ægudtagning og oplægning?

Gør det naller i fi......ku......fja......då........ ja dernede?

Jeg har overhovedet ikke mærket noget til nogen som helst bivirkninger ved hormonerne. Måske lidt træthed, men det er nok mest fordi jeg er blevet doven  

Det er selvfølgelig os forskelligt hvilken dosis man får, alt efter alder osv. Jeg startede på lav og blev senere sat op i afkoblet dosis.

ÆU er slet ikke slemt, synes det lyder værre end det er. Men må indrømme at jeg har været ret øm bagefter. Og de siger man skal sørge for st have fri den dag, da man får noget beroligende og har bedst af at slappe af og ikke må køre bil .

Jeg fik taget æg ud i lørdags og skal have lagt op i morgen, så vi skal have taget BP samme dag 

Anmeld

18. september 2013

gædde/gitte

Cosmo&Maia skriver:

Jeg har overhovedet ikke mærket noget til nogen som helst bivirkninger ved hormonerne. Måske lidt træthed, men det er nok mest fordi jeg er blevet doven  

Det er selvfølgelig os forskelligt hvilken dosis man får, alt efter alder osv. Jeg startede på lav og blev senere sat op i afkoblet dosis.

ÆU er slet ikke slemt, synes det lyder værre end det er. Men må indrømme at jeg har været ret øm bagefter. Og de siger man skal sørge for st have fri den dag, da man får noget beroligende og har bedst af at slappe af og ikke må køre bil .

Jeg fik taget æg ud i lørdags og skal have lagt op i morgen, så vi skal have taget BP samme dag 

Tusind tusind tak for svar

på IUI skulle jeg ha pergotime i 5 dage også stikke mig med gonalf i 2 dage.... er det noget af det samme ved IVF?

Hvor mange æg havde du?

Anmeld

18. september 2013

Cosmo&Maia

gædde/gitte skriver:

på IUI skulle jeg ha pergotime i 5 dage også stikke mig med gonalf i 2 dage.... er det noget af det samme ved IVF?

Hvor mange æg havde du?

Jeg skulle tage næsespray 4 gange dagligt i 4-5 uger ca, og så skulle jeg tage en indsprøjtning (puregon) 1 gange dagligt i 14 dage. Og så en ægmodnings sprøjte 36 timer før ÆU. 

Begyndte på Crinone vaginal gel i mandags, som man max skal tage i 14 dage  

Håber det giver mening, ellers skal du bare spørge 

Anmeld

18. september 2013

Cosmo&Maia

gædde/gitte skriver:

Hvor mange æg havde du?

Hov, jeg fik taget 11 æg ud  

Så håber der er et guld æg imellem 

Anmeld

18. september 2013

gædde/gitte

Cosmo&Maia skriver:

Jeg skulle tage næsespray 4 gange dagligt i 4-5 uger ca, og så skulle jeg tage en indsprøjtning (puregon) 1 gange dagligt i 14 dage. Og så en ægmodnings sprøjte 36 timer før ÆU. 

Begyndte på Crinone vaginal gel i mandags, som man max skal tage i 14 dage  

Håber det giver mening, ellers skal du bare spørge 

WOW............. er da helt forvirret!....næsespray i 4-5 uger .... så havde du den på dig altid eller hvordan pokker?!?!

Så jeg er helt naiv når jeg går og tror at hvis bp er negativ, så går vi bare igang med behandling i 1,5 uge også tager man æg ud...
puha det her er jo noget HELT andet - jeg ved intet jo

11 æg! det var da flot
mon ikke der er et strudseæg der imellem

Anmeld

18. september 2013

Cosmo&Maia

gædde/gitte skriver:

WOW............. er da helt forvirret!....næsespray i 4-5 uger .... så havde du den på dig altid eller hvordan pokker?!?!

Så jeg er helt naiv når jeg går og tror at hvis bp er negativ, så går vi bare igang med behandling i 1,5 uge også tager man æg ud...
puha det her er jo noget HELT andet - jeg ved intet jo

11 æg! det var da flot
mon ikke der er et strudseæg der imellem

Ja, havde den med mig overalt. Den skal tages med 6 timers interval. 

Det kommer så an på om det er kort eller lang protokol. Jeg skulle igennem lang protokol . 

Anmeld

18. september 2013

gædde/gitte

Cosmo&Maia skriver:

Ja, havde den med mig overalt. Den skal tages med 6 timers interval. 

Det kommer så an på om det er kort eller lang protokol. Jeg skulle igennem lang protokol . 

er sådan én afhængig af et køleskab?

og hvorfor skulle du ha en lang??

undskyld for alle de spørgsmål... jeg gik bare og troede jeg havde rimlig styr på det... i guder hvor er jeg glad for jeg spurgte! og endnu mere taknemmelig for du gad svare!

Anmeld

18. september 2013

Cosmo&Maia

gædde/gitte skriver:

er sådan én afhængig af et køleskab?

og hvorfor skulle du ha en lang??

undskyld for alle de spørgsmål... jeg gik bare og troede jeg havde rimlig styr på det... i guder hvor er jeg glad for jeg spurgte! og endnu mere taknemmelig for du gad svare!

Nej, næsesprayen skal have stue temperatur. Så den kan sagtens skjules  

Det er kun de andre hormoner der skal være i køleskabet.

Kan faktisk ikke huske hvorfor vi skulle igennem lang protokol, men mener det er fordi det er min kæreste der er "problemt", hvis man kan sige det sådan .

Du spørg bare løs Jeg vil heller end gerne svare

Anmeld

18. september 2013

tweety2060

der er jo håb endnu
det er meget forskelligt fra klinik til klinik hvad der er behandlingen, hvad de har erfaringer med ... også fra par til par. Og min erfaring er at de er meget mere velvillige i det private, men det er jo en hellt anden snak
jeg var igennem lang prokol dvs nedregulering i 5 uger med næsespray, hvor jeg havde som om jeg var i overgangsalderen.... sveder/fryser/glad/irriteret hele tiden
derefter havde jeg gonal f. inj. i små 14 dage hvor æggebasserne voksede og voksede (fyldte godt i maven til sidst)
ægløsningssprøjte 36 timer inden ægudtagning
så ægudtagning,, hvor du får smertestille de og beroligende -altså det er jo ikke verdens sjoveste ting, men det tjener et godt formål
jeg har haft fri til alle mine ægudtagninger og nogle gange også et par dage efter.... Jeg ar haft pænt ondt efter følgende

pøj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.