Problemer med jobbet pga min graviditet,lidt hjælp tak.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.299 visninger
16 svar
12 synes godt om
17. september 2013

E.J.mor.

sagen er den jeg er gravid,og dertil følger jo graviditets gener med nogen mere end hos andre.

jeg har kvalme 24 timer i døgnet og bækkensmerter,og når man så ligger de to ting sammen ja så ser man nok ikke så glad ud i ansigtet

jeg arbejder i en børnehave som eneansvarlig i køkkenet og jeg elsker at være der,og de er meget glade for mig.

sagen er nu den at idag siger min chef til mig at pga jeg er så dårlig og har smerter mm, det er begyndt at påvirke alle mine kollegaer (altså pædagogerne) og de er i dårligt humør,det er sket efter jeg er blevet gravid.

de er jo super tilfreds  med min arbejdsindsats,men min chef siger så at han ikke kan have det påvirker hans medarbejder...

øøøhhhhh....jeg er gravid det skal jeg vel ik bøde for,det må man vel godt blive!?,ja jeg er dårlig det følger med,,,og nu kan min chef så ikke have det og siger så"HVIS JEG IKKE ÆNDRE MIG" SÅ MÅ JEG SYGEMELDE MIG!

jeg knokler trods jeg har det skidt og lige nu føler jeg bar jeg får smidt en kold spand vand i hovedet.

hva filen sker der

hvad skal jeg dog gøre..??

sidder bar oger så ked af det,og tænker jamen når så sygemelder jeg mig vel bar i de næste 7 måneder øhhh eller hvad ??

håber  i vil komme med nogen råd

hilsen charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

Malene76

E.J.mor. skriver:

sagen er den jeg er gravid,og dertil følger jo graviditets gener med nogen mere end hos andre.

jeg har kvalme 24 timer i døgnet og bækkensmerter,og når man så ligger de to ting sammen ja så ser man nok ikke så glad ud i ansigtet

jeg arbejder i en børnehave som eneansvarlig i køkkenet og jeg elsker at være der,og de er meget glade for mig.

sagen er nu den at idag siger min chef til mig at pga jeg er så dårlig og har smerter mm, det er begyndt at påvirke alle mine kollegaer (altså pædagogerne) og de er i dårligt humør,det er sket efter jeg er blevet gravid.

de er jo super tilfreds  med min arbejdsindsats,men min chef siger så at han ikke kan have det påvirker hans medarbejder...

øøøhhhhh....jeg er gravid det skal jeg vel ik bøde for,det må man vel godt blive!?,ja jeg er dårlig det følger med,,,og nu kan min chef så ikke have det og siger så"HVIS JEG IKKE ÆNDRE MIG" SÅ MÅ JEG SYGEMELDE MIG!

jeg knokler trods jeg har det skidt og lige nu føler jeg bar jeg får smidt en kold spand vand i hovedet.

hva filen sker der

hvad skal jeg dog gøre..??

sidder bar oger så ked af det,og tænker jamen når så sygemelder jeg mig vel bar i de næste 7 måneder øhhh eller hvad ??

håber  i vil komme med nogen råd

hilsen charlotte

Jeg var sygemeldt 10 uger med den vildeste kvalme, madlede, opkastninger og svimmelhed. Da jeg fik det bedre, raskmeldte jeg mig og arbejdede uden problemer resten af graviditeten. Det plejer jo bare at være for en tid, man er dårlig. De færreste er dårlige hele graviditeten. Håber du snart er ovenpå igen.

kh Malene

Anmeld

17. september 2013

E.J.mor.

Malene76 skriver:

Jeg var sygemeldt 10 uger med den vildeste kvalme, madlede, opkastninger og svimmelhed. Da jeg fik det bedre, raskmeldte jeg mig og arbejdede uden problemer resten af graviditeten. Det plejer jo bare at være for en tid, man er dårlig. De færreste er dårlige hele graviditeten. Håber du snart er ovenpå igen.

kh Malene

Var din lægererklæring så på 10 uger eller hvordan...??

jeg tar en snak en snak m min chef igen i morgen og vil ha klarhed omkring det,og så må jeg jo sygemelde mig

jeg er virkelig ked af det,jeg må ikke vise jeg er dårlig og skal være glad....hvorfor må jeg ikke være mig og klarer det som jeg skal at lave mad til børnene....men nu påvirker det kollegaerne bar fordi jeg ser dårlig ud....

Anmeld

17. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det lyder sgu mærkeligt  man skal edermaneme beklage sig meget hvis man skal trække hele arbejdspladsens stemning ned  

og for dælem da, du er gravid! Det er da meget naturligt at man ikk er på toppen hele tiden.  din chef lyder godt nok kold 

du kan godt få en tidsbegrænset sygemelding. Inden jeg blev fuldtidssygemeldt resten af graviditeten, fik jeg en sygemelding på 14dage for at se tiden an, om jeg fik det bedre. Det fik jeg 2 gange i træk og så blev jeg helt sygemeldt.  det kunne også have været 4 uger eller andet. Ingen ko på isen der.  

Anmeld

17. september 2013

MetteS81

Jeg må indrømme, at jeg godt kan forstå din chef...selvfølgelig kan jeg se, at det ikke er sjovt med kvalme og bækkensmerter, men hvis det påvirker resten af arbejdspladsen er det jo heller ikke så heldigt. Jeg kan godt se, at dit job er at lave mad til børnene og at du ikke er pædagog som de andre, men dit humør må alligevel påvirke de andre medarbejdere siden din chef kommer til dig nu.

Jeg har oplevet en kollega, som ofte var sur/ked og med store humørsvingninger..det påvirkede også mig, selvom jeg ikke stod i samme afdeling som hende. Så måske er en sygemedling ikke så tosset en ide? Også for din egen skyld, så du ikke skal kæmpe dig igennem hele dagen. Og når du får det bedre kan du vende tilbage igen. Se det lidt som et pusterum....og så kan du slappe af og pleje dig selv i mellemtiden    

Anmeld

17. september 2013

CroQuis

Lige et sidespring....

Kan du ikke tage en "støvmaske på" og tegne en rød næse og en glad mund på den  

Anmeld

17. september 2013

Mor til Ella

Mor11 skriver:

Det lyder sgu mærkeligt  man skal edermaneme beklage sig meget hvis man skal trække hele arbejdspladsens stemning ned  

og for dælem da, du er gravid! Det er da meget naturligt at man ikk er på toppen hele tiden.  din chef lyder godt nok kold 

du kan godt få en tidsbegrænset sygemelding. Inden jeg blev fuldtidssygemeldt resten af graviditeten, fik jeg en sygemelding på 14dage for at se tiden an, om jeg fik det bedre. Det fik jeg 2 gange i træk og så blev jeg helt sygemeldt.  det kunne også have været 4 uger eller andet. Ingen ko på isen der.  

Er man en kold skid fordi man skal have en arbejdsplads til at fungere?

Anmeld

17. september 2013

Malene76

E.J.mor. skriver:

Var din lægererklæring så på 10 uger eller hvordan...??

jeg tar en snak en snak m min chef igen i morgen og vil ha klarhed omkring det,og så må jeg jo sygemelde mig

jeg er virkelig ked af det,jeg må ikke vise jeg er dårlig og skal være glad....hvorfor må jeg ikke være mig og klarer det som jeg skal at lave mad til børnene....men nu påvirker det kollegaerne bar fordi jeg ser dårlig ud....

Jeg fik en sygemelding dr blev fornyet Med jævne mellemrum. Jeg var til den obligatoriske sygesamtale, hvor min leder kom hjem til mig. Jeg kunne ingen steder tage. Han fik ved selvsyn set hvor dårlig jeg var. Vi aftalte at snakkes ved ofte og så ville jeg raskmeldte mig straks jeg kunne. Jeg arbejder som pædagog på et bosted for voksne udviklingshæmmede. De var opsøgende på mig, men jeg fik også ro til ar være syg, måske fordi jeg tydeligt var frustreret over situationen og meget gerne ville være frisk og på job igen. Jeg var stort set sengeliggende fra uge 6 til uge 16 i min graviditet. 

Det lyder som om din leder har fået sig rigtig dårlig formuleret. Spørg ind til hvad der menes med sådan en bemærkning. 

Kh Malene

Anmeld

17. september 2013

Mettefpigen

Kan sagtens forstå jer begge 2.....
Jeg er tjener og da jeg blev gravid gik det fint til at starte med, men da jeg nåede uge 23 ca fik jeg bækkensmerter, og det passer ikk skide godt med at være tjener ;-) var næsten altid alene på arb, tissede rigtig meget, arbejdede op til 12 timer på en dag med 30 min pause..... tag til lægen og snak med dem om en foreløbig sygemelding :-)

Anmeld

18. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor til Ella skriver:

Er man en kold skid fordi man skal have en arbejdsplads til at fungere?

Næ, men hvis man ikk kan tage en lidt pænere snak om den slags, er man. Og så synes jeg det lyder vildt at én køkkenansat i en hel institution kan trække ALLE andre ned.? Og hvordan kan man bede folk om at "ændre sig" når de står i en midlertidig lidt træls situation?? Kunne forstå det hvis hun var dårlig altid og generelt, men for filan, hun er gravid, det bliver nok bedre inden så længe. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.