Den nye kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.332 visninger
19 svar
1 synes godt om
17. september 2013

lollandpigen

Hej Piger....

Har faktisk først idag fundet ud af at den nye kontantshjælps reform blev vedtæget i Juni måned....

Hvor mange er påvirket af den herinde og hvordan klarer I det??

Vi er påvirket af men har ikke rigtigt regnet og sat mig ind i endnu hvordan og hvorledes det ser ud.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2013

B&J

ved du hvad jeg kan ikke helt finde ud af den på nogle områder.

men hvis jeg har forstået det rigtigt så mister vi her hjemme 4000kr om måneden, men håber mit løntilskuds job bliver til et job

Anmeld

17. september 2013

lollandpigen

B&J skriver:

ved du hvad jeg kan ikke helt finde ud af den på nogle områder.

men hvis jeg har forstået det rigtigt så mister vi her hjemme 4000kr om måneden, men håber mit løntilskuds job bliver til et job

Synes også det er ret indviklet.... Og kan ikke rigtigt finde det her på nettet har prøvet at google men synes ikke der kommer noget frem.....

Er I gift så din mand kan få dit fradrag eller hvordan??

Anmeld

17. september 2013

B&J

lollandpigen skriver:

Synes også det er ret indviklet.... Og kan ikke rigtigt finde det her på nettet har prøvet at google men synes ikke der kommer noget frem.....

Er I gift så din mand kan få dit fradrag eller hvordan??

nej vi er ikke gift jeg er på KH og han er under uddannelse..

men pr og med 1 oktober er jeg UDE af kontanthjælpen ind til 1 Januar så finder jeg ud af om de vil ansætte mig eller hvad ellers ryger jeg tilbage på kontanthjælpen

Anmeld

17. september 2013

lollandpigen

B&J skriver:

nej vi er ikke gift jeg er på KH og han er under uddannelse..

men pr og med 1 oktober er jeg UDE af kontanthjælpen ind til 1 Januar så finder jeg ud af om de vil ansætte mig eller hvad ellers ryger jeg tilbage på kontanthjælpen

Oki bliver spændende.... Krydser finger for du bliver fast ansat

Anmeld

17. september 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Det er ikke til at finde ud af selv sagsbehandlerne og kommunen kan ikke finde ud af det endnu eller vil svare på om man når at komme i klemme så er det altså heller ikke nemt håber da de finder ud af noget inden det træder i kræft

Anmeld

17. september 2013

B&J

lollandpigen skriver:

Oki bliver spændende.... Krydser finger for du bliver fast ansat

det håber jeg også så jeg er ude af systemet det har været et helvede

Anmeld

17. september 2013

lollandpigen

anna111 skriver:

Det er ikke til at finde ud af selv sagsbehandlerne og kommunen kan ikke finde ud af det endnu eller vil svare på om man når at komme i klemme så er det altså heller ikke nemt håber da de finder ud af noget inden det træder i kræft

Må håbe for dem at de snart får styr på det så folk kan få et svar når de ringer.... Er rimeligt vigtigt t vide præcis hvor man står er ikke lang tid til en 1 januar hvis man lige skal finde en masse penge til bolig lån osv....

Anmeld

17. september 2013

anna111

Profilbillede for anna111
lollandpigen skriver:

Må håbe for dem at de snart får styr på det så folk kan få et svar når de ringer.... Er rimeligt vigtigt t vide præcis hvor man står er ikke lang tid til en 1 januar hvis man lige skal finde en masse penge til bolig lån osv....

Nej det er jo det jeg er osse remlig træt af jeg ikke ved hvordan det kommer til at se ud nu hvor vi venter barn til april ville det være dejligt at have det hele på plads og ikke gå i uvisheden

Anmeld

17. september 2013

stjernehimmel

Tror ikke nogen kan hitte ud af de regler....

MEN.....

Ved at hvis jeg kommer på KH efter 1 januar, så står jeg uden indtægt og kæresten skal forsøge mig og min datter, i og med, at han har fast arbejde og værdi for mere end 10000 kr (bil og hus)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.