PAU og barsel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

Trekløver(:

isabellasmor skriver:

fedt, tak for svar  hvor lang tids barsel er det så man har ?

Det står der ikke lige her med hvor mange uger man har ret til, men vil tro det er 32 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

Misser1989

isabellasmor skriver:

hej alle.

det er sådan at jeg har søgt ind på PAU med start i JAnuar. jeg har også søgt ind på grundforløbet, og kan selvfølgelig ikke vide hvilken jeg bliver optaget på og om jeg overhovedet bliver optaget. MEN. hvis nu vi antager at jeg bliver optaget på PAU 

Hvordan er det så med barsel? vi er i fertilitets behandling pga min pco og deraf manglende ægløsning, så hvis og hvornår der er bid ved vi jo ikke... så vidt jeg har forstået og læst mig frem til, så får man elevløn under PAU, og man bliver ansat i kommunen.... er det så overhovedet muligt at tage 1 års barsel, og så fotsætte bagefter?

kommer jeg ind på grundforløbet bare, så er et jo su, så der vil jeg jo kunne få su klip (ikk?) . hvis jeg når at blive gravid altså... og så forstsætte efter barsel?

alternativt er at min mand måske bliver nødt til at tage barslen? han er pt på kontanthjælp og i arbejds prøvning, og er godt på vej til en revalidering... så hvad søren ville han kunne få hvis han tog barslen, og ville det være muligt overhovedet?? 

Hej.. Jeg er PAU studerende. 

Startede på uddannelsen D. 26/3 2012 og maj 2012 stod jeg med en positiv graviditetstest. Fik fuldført første skoleophold på 5-6 uger og 1 praktikophold, så gik jeg på barsel, 4 uger før termin (gik på barsel 24 november mener jeg). Har så fået barselsdagpenge under barselen, som er det samme som elevlønnen. Og min barsel slutter her den 6 november og kan springe på det næste hold her den 11 november, sammen med de 2 andre fra det gamle hold der også har holdt barsel.  Mit passede jo super med at jeg fik holdt alt mit barsel, men nogle der har født senere, er jo nød til at undvære et par måneder af sin barsel, da det skal passe med hvornår man kan starte pÅ skolen.. 

Anmeld

24. september 2013

Trekløver(:

Jeg ville ringe til FOA hvis jeg var dig, eller gå ind på deres hjemmeside og se om du kan finde noget omkring det, det er derfra jeg har fået det papir, hvor jeg kan se at man har ret til løn eller barselsdagpenge derfra under barsel. Det kommer an på hvad for nogle vilkår man er ansat under kan jeg se, men lige meget hvad får du penge under sin barsel, hvis du melder dig ind i foa. Er selv medlem, og det koster jo kun 75 pr. Måned under din uddannelse .. 

Anmeld

24. september 2013

isabellasmor

M_V skriver:

Jeg ville ringe til FOA hvis jeg var dig, eller gå ind på deres hjemmeside og se om du kan finde noget omkring det, det er derfra jeg har fået det papir, hvor jeg kan se at man har ret til løn eller barselsdagpenge derfra under barsel. Det kommer an på hvad for nogle vilkår man er ansat under kan jeg se, men lige meget hvad får du penge under sin barsel, hvis du melder dig ind i foa. Er selv medlem, og det koster jo kun 75 pr. Måned under din uddannelse .. 

Det vil jeg gøre 

Anmeld

24. september 2013

isabellasmor

Misser1989 skriver:

Hej.. Jeg er PAU studerende. 

Startede på uddannelsen D. 26/3 2012 og maj 2012 stod jeg med en positiv graviditetstest. Fik fuldført første skoleophold på 5-6 uger og 1 praktikophold, så gik jeg på barsel, 4 uger før termin (gik på barsel 24 november mener jeg). Har så fået barselsdagpenge under barselen, som er det samme som elevlønnen. Og min barsel slutter her den 6 november og kan springe på det næste hold her den 11 november, sammen med de 2 andre fra det gamle hold der også har holdt barsel.  Mit passede jo super med at jeg fik holdt alt mit barsel, men nogle der har født senere, er jo nød til at undvære et par måneder af sin barsel, da det skal passe med hvornår man kan starte pÅ skolen.. 

Okay. tak for dit svar  Jeg ved jo ikke om jeg er kommet ind endnu, men håber  Og så må vi jo se hvornår der bliver 2 streger på testen og så tage dem derfra. Men det kunne da være fedt hvis det kunne passe så godt som det gjorde for dig 

Anmeld

24. september 2013

Misser1989

isabellasmor skriver:

Okay. tak for dit svar  Jeg ved jo ikke om jeg er kommet ind endnu, men håber  Og så må vi jo se hvornår der bliver 2 streger på testen og så tage dem derfra. Men det kunne da være fedt hvis det kunne passe så godt som det gjorde for dig 

Held og lykke med det hele 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.