Toilet papir ved bleskift??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2013

mor88

Anonym skriver:

Vi var i forgårs nede får at hente vores datter. Da vi kommer ind af døren, springer hun op i armene på os af glæde og vi kan lyn hurtigt lugte at den ble skal skal skiftes! Dagplejeren ligger hende op på pusle bordet, og begynder at skifte hende. 

Og der ser vi så, at hun bruger sådan en omgang ru, tør og billigt toilet papir til lige at tørre lort væk med, og derefter en tør skumklud til at tørre efter??? Altså så forstår jeg da bedre at hun tit er rød ved numsen!! Hun har altid haft tildens til at blive rød, men det der er da helt galt??

Vi har før spurgt om vi skulle medbringe vådservietter, men det skulle vi ikke..

Hvordan skifter jeres dagplejer? Og er vi (min kæreste og jeg, de enste der syntes det der er helt skørt??)  

Vores dagplejer bruger vådservietter. Vi medbringer en pakke efter behov 

Herhjemme bruger vi vådservietter eller våde skumklude. Jeg synes, at skumklude er bedre, hvis numsen er lidt rød, meeeen så må skumkluden selvfølgelig være våd. Det andet er sku for underligt? 

Havde hun ingen L-O-R-T rester på numsen? Tænker at det må være besværligt at få det hele væk uden at bruge vand af en art?

sommetider bruger vi toiletpapir herhjemme, det er sjældent, men hvis lorten er særdeles besværlig/klistret, tager vi forsigtig det værste med toiletpapir, og derefter vådservietter/våde skumklude..

hvis jeg var dig, ville jeg helt sikkert spørge ind til hendes numsevaskemetode i morgen, når du afleverer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Anonym trådstarter

Fru Hansen skriver:

Hmm. Umiddelbart så ville jeg da mene at vådservietter er lige så skidt som tørre klude vådservietter er fulde af kemi og vand er da lige så godt at vaske med.

Er du sikker på at kluden dagplejeren brugte var tør? Når jeg selv skifter børn kan jeg godt have gjort for mange klude våde og derfor kan der ligge ubrugte våde klude fremme. dem tager jeg så bare næste gang.

Samtidig kan noget afføring have en konsistens der gør at det nemmest kommer af med en tør klud eller toiletpapir efterfulgt af en våd klud for at gøre rigtig rent

Vi har altid brugt vådservietter uden parabener, parfume eller noget lign. Og det har altid været det der var bedst for hendes numse. Og vi stod lige ved siden af hende da hun skiftede og den skumklud VAR tør. Og syntes altså det er helt kuk i låget at bruge tørre skumklude  Specielt når hun har tildsens til at blive rød. Og så kommer det helt bag på mig at hun gør det på den måde. Det er jo små bløde barnenumser syntes slet ikke man skal skifte sådan.. Men vi medbringer vores egne vådservietter fremover

Anmeld

16. september 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Vores dagplejer bruger vådservietter. Vi medbringer en pakke efter behov 

Herhjemme bruger vi vådservietter eller våde skumklude. Jeg synes, at skumklude er bedre, hvis numsen er lidt rød, meeeen så må skumkluden selvfølgelig være våd. Det andet er sku for underligt? 

Havde hun ingen L-O-R-T rester på numsen? Tænker at det må være besværligt at få det hele væk uden at bruge vand af en art?

sommetider bruger vi toiletpapir herhjemme, det er sjældent, men hvis lorten er særdeles besværlig/klistret, tager vi forsigtig det værste med toiletpapir, og derefter vådservietter/våde skumklude..

hvis jeg var dig, ville jeg helt sikkert spørge ind til hendes numsevaskemetode i morgen, når du afleverer 

Vi er blevet enige om herhjemme at vi fremover pakker vådservietter med ned i tasken, og så må hun bruge dem. For vi syntes det andet der er helt skørt? 

Anmeld

16. september 2013

mor88

Anonym skriver:

Vi er blevet enige om herhjemme at vi fremover pakker vådservietter med ned i tasken, og så må hun bruge dem. For vi syntes det andet der er helt skørt? 

Ja, men husk nu at nævne det for hende  Det kan være at hun synes det andet er det rigtige Og har brug for at nogen fortæller hende, at det hun gør er "forkert"

Anmeld

17. september 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Vi var i forgårs nede får at hente vores datter. Da vi kommer ind af døren, springer hun op i armene på os af glæde og vi kan lyn hurtigt lugte at den ble skal skal skiftes! Dagplejeren ligger hende op på pusle bordet, og begynder at skifte hende. 

Og der ser vi så, at hun bruger sådan en omgang ru, tør og billigt toilet papir til lige at tørre lort væk med, og derefter en tør skumklud til at tørre efter??? Altså så forstår jeg da bedre at hun tit er rød ved numsen!! Hun har altid haft tildens til at blive rød, men det der er da helt galt??

Vi har før spurgt om vi skulle medbringe vådservietter, men det skulle vi ikke..

Hvordan skifter jeres dagplejer? Og er vi (min kæreste og jeg, de enste der syntes det der er helt skørt??)  

Jeg ville ikke have nogle skiftede min datter på den måde, det må da ikke være behageligt for hende Ville bestemt snakke med dp moderen om det. 

Anmeld

17. september 2013

lycly

Ej det lyder satme ikke rart, det ville man da heller ikke gøre på sig selv Uniddelbart er det fint at tørre det væk med toiletpapir men så vasker man altså efter med en VÅD klud bagefter. Det gør vores Dp og det gør vi også selv. Synes heller ikke vådservietter duer for de er på trods af svanemærke og alt muligt alligevel lidt hårdere for huden end en klud med vand.
Synes I skal sige at nu hvor jeres datter har tendens til rød numse så er det virkelig vigtigt at hun bliver vasket og tørret grundigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.