Valg af faddere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2013

Loa

Anonym skriver:

Jeg har lige været til en barnedåb og i den forbindelse gik snakken på, om man er forpligtet til at vælge søskende og deres "påhæng" som faddere eller ej.

Det er åbenbart et meget følsomt emne, så derfor vil jeg meget gerne høre jeres meninger herom

Kan man f.eks. vælge ens bror som fadder, men ikke hans kæreste?

Det skal lige siges, at de er et "fast par", dvs. de har været sammen i et par år og har købt hus sammen - men har ingen børn sammen.

Hvad synes I?

Selvfølgelig er man da ikke forpligtet til at vælge påhæng som fadder også? Har jeg da aldrig nogensinde hørt om...

Man vælger lige præcis den/dem man har lyst til, ikke spor andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Jeg har lige været til en barnedåb og i den forbindelse gik snakken på, om man er forpligtet til at vælge søskende og deres "påhæng" som faddere eller ej.

Det er åbenbart et meget følsomt emne, så derfor vil jeg meget gerne høre jeres meninger herom

Kan man f.eks. vælge ens bror som fadder, men ikke hans kæreste?

Det skal lige siges, at de er et "fast par", dvs. de har været sammen i et par år og har købt hus sammen - men har ingen børn sammen.

Hvad synes I?

Det kan man sagtens. 

Jeg synes faktisk det er bedst. 

Med hensyn til søskende. Tja... man vælger fuldstændig selv hvem der skal være fadder. Jeg ville dog selv synes det var naturligt, at vælge søskende hvis de ellers er velfungerende mennesker.

Anmeld

16. september 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Jeg ville aldrig vælge påhæng(kæreste/ægtefælle) som fadder til mit barn.. Simpelthen fordi folk ofte går fra hinanden i dag, og det vil være for underligt, at en der ikke er i mit barns liv, står som fadder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.