Valg af faddere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal min brors kæreste automatisk også være fadder, hvis man vælger ens bror som fadder, eller kan man tillade sig at lade være?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.512 visninger
12 svar
8 synes godt om
16. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg har lige været til en barnedåb og i den forbindelse gik snakken på, om man er forpligtet til at vælge søskende og deres "påhæng" som faddere eller ej.

Det er åbenbart et meget følsomt emne, så derfor vil jeg meget gerne høre jeres meninger herom

Kan man f.eks. vælge ens bror som fadder, men ikke hans kæreste?

Det skal lige siges, at de er et "fast par", dvs. de har været sammen i et par år og har købt hus sammen - men har ingen børn sammen.

Hvad synes I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2013

MissMaria

Anonym skriver:

Jeg har lige været til en barnedåb og i den forbindelse gik snakken på, om man er forpligtet til at vælge søskende og deres "påhæng" som faddere eller ej.

Det er åbenbart et meget følsomt emne, så derfor vil jeg meget gerne høre jeres meninger herom

Det skal lige siges, at de er et "fast par", dvs. de har været sammen i et par år og har købt hus sammen - men har ingen børn sammen.

Hvad synes I?

Min søsters kæreste står fadder til vores dreng - jeg synes ikke der er forskel på om de er gift eller ej - der er jo ingen garanti for de bliver sammen foreviget selvom de er gift

Vi valgte dem vi synes var de rigtige til "opgaven" og ikke udfra om de var gift, havde hus, hund eller børn sammen

Anmeld

16. september 2013

Karla

Anonym skriver:

Hvad synes I?

Vores kommende lille bebs får 4 faddere - mine to brødre og min mands bror og søster.

Vi har fravalgt kærester/kone. Selvom min mands søskende begge er i fast forhold med børn osv. har vi valgt, at det skal være søskende.

Man ved aldrig, hvad der sker i fremtiden, men vores søskende vil jo altid være inde i billedet på den ene eller den anden måde.

Jeg selv har min onkel og hans kæreste som faddere. De gik fra hinanden da jeg var et år, så har aldrig kendt den ene. Synes det er så underligt at der på mine papirer står et navn jeg på ingen måde har en relation til.

Så jeg synes sagtens man kan vælge at sige kun søskende uden kæreste

Anmeld

16. september 2013

stjernehimmel

Jeg har stået fadder 2 gange og ville altså synes det var forkert min søster tog min kæreste som fadder os pga det...

jeg er familie af blod, det er han ikke.

Anmeld

16. september 2013

Hyacinth

Anonym skriver:

Hvad synes I?

Vi tog en af parterne af hvert par vi har i familien, som faddere til vores børn barnedåb.
Man kan ikke tage hensyn til alle og nogle bliver valgt fra. Det plejer folk oftest at forstå
F.eks. stod min mands søster fadder til vores datters dåb(sammen med 4 andre fra hhv. den ene og anden familie) og ved vores søns dåb stod min mands søsters mand fadder sammen med 4 andre

I vores familie har der ikke været nogen sure miner

Det er jeres valg.

Anmeld

16. september 2013

(august)

Hej

Jeg er gudmor til min svogers barn (min nevø), men hans kærester har ikke været fadder til nogle af vores. Jeg har også være en del af hans liv siden han var 12 år, så måske det bare er mere naturligt når det er nogle man har kendt længe.

Anmeld

16. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvad synes I?

Selvfølgelig kan du vælge din bror og kun ham. Man kan endda sige, at det er "spild" at vælge et par, for din brors "forpligtelser" som fadder vil uundgåeligt også involvere hans kone - altså, hvis man tager det helt bogstaveligt. 

Anmeld

16. september 2013

lycly

Ej det har jeg godt nok aldrig hørt om før - det at være fadder er en stor ting og noget man vælger med omhu.

Alle vores søns faddere har også faste partnere men derfor var de da ikke faddere og det har aldrig faldet mig ind at nogen ville forvente det

Anmeld

16. september 2013

modesty

Anonym skriver:

Hvad synes I?

Jeg synes faktisk ikke at en kæreste, og egentlig heller ikke en ægtefælle, skal stå fadder. Hvad så hvis de går fra hinanden/bliver skilt? Som fadder forpligter man sig til at være i barnets liv til man dør, mere eller mindre. Så det skal virkelig være mennesker man som forældre er 100% sikre på at man ikke vil cutte kontakten til.

Anmeld

16. september 2013

Kay

hvorfor skal begge i et par være faddere... 

min far er gudfar for min kusine og fadder for min fætter... min mor er ingen af delene selvom de på daværende tidspukt var gift, havde hus, og to teenage børn... jeg ser ik noget forkert i det! 

nu er vores datter ikke døbt men navngivet og har derfor kun en navngiver (min bror) til nr. 2 kunne jeg godt finde på at vælge min brors kæreste frem for mandens bror... 100% pga. arangagementet i vores liv og vores datters liv... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.