adoptere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2009

Honningblomst

Nanna1985 skriver:

Jeg ville personligt aldrig adoptere... Uanset om jeg kunne få børn eller ej..

Tror heller ikk man kan få lov at adoptere, hvis man selv kan få børn..

Nu er jeg nysgerrig-smiler- hvorfor ville du ikke det?

Personligt kunne jeg heller ikke forestille mig det, præcis som mange andre, men tænker lidt at adoption vel er noget man ender ud i på et tidspunkt når håbet om biobarn er helt lukket,....og så vil man gøre hvad som helst for at få et barn.

Men som dig kunne jeg heller ikke forestille mig det..

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2009

Janep

Eva skriver:

Vi må da kunne finde ud af det et sted-smiler- men måske er der forskel fra land til land....det er jo også landet der bestemmer om enlige må adoptere feks.
Jeg har kun tænkt over det fordi jeg har et nært familiemedlem som lige har adopteret og hun havde det meget mærkeligt med kvinder som godt selv kunne få børn men adopterede...nu der er så få børn og mange der ønsker dem...
Men tja...svært...
Knus til dig..

heh jah det må vi da
ja det kan godt være.

Jeg går med en forestilling om at der er masser af børn der bor på dårlige børnehjem og ingen familie har. dem vil jeg gerne gi et godt liv.

men der er måske slet ikk så mange børn alligevel?

ved godt at der tit er laang ventetid på et barn men har altid tænkt at det vel er fordi folk vil ha et barn fra et bestemt land.

er jeg helt gal på den?  

Anmeld

19. juli 2009

Honningblomst

Janep skriver:

heh jah det må vi da
ja det kan godt være.

Jeg går med en forestilling om at der er masser af børn der bor på dårlige børnehjem og ingen familie har. dem vil jeg gerne gi et godt liv.

men der er måske slet ikk så mange børn alligevel?

ved godt at der tit er laang ventetid på et barn men har altid tænkt at det vel er fordi folk vil ha et barn fra et bestemt land.

er jeg helt gal på den?  

Ja, det tror jeg du er...altså ud fra hvad min kusine fortalte-smiler

Der er vidst to steder du kan adoptere igennem i DK...de steder får børn frigivet fra forskellige lande og som skrevet er der lande der feks ikke vil give børn til enlige, for gamle og måske også til dem der har egne børn.
Men der er meget lange ventelister og du kan kun stå på venteliste til barn fra et land...ikke til alle eller fere lande. Nogle lande lukker så for børn i perioder og så er det forfra...
Så der er bestemt ikke nok børn til alle der ønsker det.....jo, der er sikkert mange stakkels børn, men de skal jo deles ud til mange forskellige lande og til mange mennesker.
Ved ikke om det gav mening...men ellers prøv at gå ind og læs på danadopt feks...
Knus til dig...
Eva,,

Anmeld

19. juli 2009

Nanna1985

Eva skriver:

Nu er jeg nysgerrig-smiler- hvorfor ville du ikke det?

Personligt kunne jeg heller ikke forestille mig det, præcis som mange andre, men tænker lidt at adoption vel er noget man ender ud i på et tidspunkt når håbet om biobarn er helt lukket,....og så vil man gøre hvad som helst for at få et barn.

Men som dig kunne jeg heller ikke forestille mig det..

Knus Eva..

Kunne jeg ikk få mine egne børn, ville jeg slet ikk have nogen børn.. Jeg skal ikk have et barn, der ikk er mit kød og blod..
Så ville jeg heller købe en hest og en hund mere   Som jeg kunne gå og hygge og nusse om

Anmeld

19. juli 2009

Mette+Mathias

Lapinlempi skriver:

Tror bestemt ikke man kan adoptere, når man har selvfødte børn i forvejen. På de fleste adoptivsiden kan man læse de forskellige landes krav til adoptivforældre

Hmm...hvad så med Brangelina?

Anmeld

19. juli 2009

NaFe

syntes at danmarks regler med hensyn til adoption er helt hen i vejret. Hvorfor såååå laaaaang vente tid for a kunne adopter et barn, og hvorfor kan man ikke adopter så mange man vil, og om man har børn selv i forvejen burde da være helt lige meget.

Har rejst rundt i afrika...set dopet børn på ned til 4 år bo på gaden, set børn sove på lossepladser, set børn på børnehjem der lever i deres seng, ja lever, de kommer ikke ud af sengen. de kan ik snakke de kan ik går fordi de bare ligger i sengen dag ud og dag ind. Er det mest grusomme man kan forestille sig.

Hvorfor kan vi ikke få lov til a hjælpe de her børn vis man føler man har overskud og self råd til a tage nogle børn under sine vinger. Vis jeg kunne, ville jeg adopter 10-20, ingen børn fortjener a sku leve på den måde, og vi eks vis her i dk har bare alle muligheder for a hjælpe, om det så bare er et barn man hjælper.... Ja så der et mindre der lever i de mest forfærdelige kår man kan forstille sig.

Anmeld

19. juli 2009

Honningblomst

Nanna1985 skriver:

Kunne jeg ikk få mine egne børn, ville jeg slet ikk have nogen børn.. Jeg skal ikk have et barn, der ikk er mit kød og blod..
Så ville jeg heller købe en hest og en hund mere   Som jeg kunne gå og hygge og nusse om

Tak for svar-smiler

KNus Eva...

Anmeld

19. juli 2009

Honningblomst

tass21 skriver:

syntes at danmarks regler med hensyn til adoption er helt hen i vejret. Hvorfor såååå laaaaang vente tid for a kunne adopter et barn, og hvorfor kan man ikke adopter så mange man vil, og om man har børn selv i forvejen burde da være helt lige meget.

Har rejst rundt i afrika...set dopet børn på ned til 4 år bo på gaden, set børn sove på lossepladser, set børn på børnehjem der lever i deres seng, ja lever, de kommer ikke ud af sengen. de kan ik snakke de kan ik går fordi de bare ligger i sengen dag ud og dag ind. Er det mest grusomme man kan forestille sig.

Hvorfor kan vi ikke få lov til a hjælpe de her børn vis man føler man har overskud og self råd til a tage nogle børn under sine vinger. Vis jeg kunne, ville jeg adopter 10-20, ingen børn fortjener a sku leve på den måde, og vi eks vis her i dk har bare alle muligheder for a hjælpe, om det så bare er et barn man hjælper.... Ja så der et mindre der lever i de mest forfærdelige kår man kan forstille sig.

Men det er jo ikke danmark der bestemmer det skal være så svært...men landene...jo, du skal godkendes af Danmark, men det er jo bagefter den lange ventetid er og det er fordi man skal vente på at landene frigiver børnene...at de testets og undersøges osv...
Så det er ikke så ligetil igen...
Knus Eva..som egentlig synes det er mere end ok at man godkender mennesker før de får et sådan barn...det er jo ikke lige...

Anmeld

20. juli 2009

Nanna1985

Eva skriver:

Tak for svar-smiler

KNus Eva...

Selv tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.