adoptere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
20 svar
0 synes godt om
19. juli 2009

Janep

hejza

kunne i finde på at adoptere et barn og så selv føde et også?

Jeg vil nemlig gerne adoptere et barn men har selv et i forvejen og et på vej
Nu er det ikk i den nærmeste fremtid jeg skal adoptere men har tænkt at det adopterede barn måske vil føle sig udenfor pga dets anderledes hudfarve.
Ved godt jeg jo ikk behøver adoptere et sort barn men alligevel. håber i forstår

nu er det heller ikk sikkert det blir til noget. men har da leget lidt med tanken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2009

Janep

- skriver:

Vi vil gerne adoptere en og nok gerne en fra afrika evt..

Vi venter vores 3.

Tror det handler meget om hvad man gør for det...

Men i min nære familie har vi afrikanere, så barnet ville få moster, onkel der er mulatte og deres børn - hvad farve de nu måtte blive som fætre og kusiner...

ja ok...

vi har slet ingen farvede i vores familie så barnet ville være det eneste i hele familen der er farvet.

grunden til at jeg vil adoptere er fordi jeg tænker sådan at hvorfor lave flere børn når der er masser af børn i forvejen der mangler forældre?
Jeg har altid gerne villet ha mange børn, men de skal self os allesammen ha det godt og da barnet jo ville være det eneste der ser anderledes ud i familien. hmm ja

men du har self ret i at det er hva man gør det til

Anmeld

19. juli 2009

Mca<3

Jeg mener ikke man kan få lov at adoptere i dk når man selv har 2 børn i forvejen  

Anmeld

19. juli 2009

Honningblomst

Må man det når man har børn og godt kan få børn?
Det eneste negative jeg kan se, er at det er synd for alle de barnløse der står på venteliste at familier der kan få børn "tager børnene fra dem"....men det er jo noget helt andet.
Har I lyst og kan i, så er det vel bare det.smiler
Knus..

Anmeld

19. juli 2009

Lapinlempi

Tror bestemt ikke man kan adoptere, når man har selvfødte børn i forvejen. På de fleste adoptivsiden kan man læse de forskellige landes krav til adoptivforældre

Anmeld

19. juli 2009

Honningblomst

Lapinlempi skriver:

Tror bestemt ikke man kan adoptere, når man har selvfødte børn i forvejen. På de fleste adoptivsiden kan man læse de forskellige landes krav til adoptivforældre

Jeg sidder lidt og tænker at jeg håber du har ret...der er så mange barnløse som gerne vil have børn...
Men altså jeg kender flere der har både og...men de par har voksne børn, så måske reglerne er anderledes nu...
Knus..

Anmeld

19. juli 2009

Janep

- skriver:

Det vigtigste er ikke hvor vidt det er farvede i familien..

Men at lære barnet der ikke er noget der er bedre end andet, samt at være stolt over at være det barnet nu måtte være..

Men tænker også, i dag er blandede familier SÅ normalt, så der vil ikke blive vendt hoveder mange gange..

jah det er self rigtig nok

tak for svaret

Anmeld

19. juli 2009

Janep

Eva skriver:

Må man det når man har børn og godt kan få børn?
Det eneste negative jeg kan se, er at det er synd for alle de barnløse der står på venteliste at familier der kan få børn "tager børnene fra dem"....men det er jo noget helt andet.
Har I lyst og kan i, så er det vel bare det.smiler
Knus..

det ved jeg faktisk ikk.. men det tror jeg nu godt man må

hmm ja kan godt se det er synd for dem der ikk kan få børn selv. og sys da egentlig os at de ska ha førsteretten. så langt havde jeg ikk lii tænkt

Anmeld

19. juli 2009

Honningblomst

Janep skriver:

det ved jeg faktisk ikk.. men det tror jeg nu godt man må

hmm ja kan godt se det er synd for dem der ikk kan få børn selv. og sys da egentlig os at de ska ha førsteretten. så langt havde jeg ikk lii tænkt

Vi må da kunne finde ud af det et sted-smiler- men måske er der forskel fra land til land....det er jo også landet der bestemmer om enlige må adoptere feks.
Jeg har kun tænkt over det fordi jeg har et nært familiemedlem som lige har adopteret og hun havde det meget mærkeligt med kvinder som godt selv kunne få børn men adopterede...nu der er så få børn og mange der ønsker dem...
Men tja...svært...
Knus til dig..

Anmeld

19. juli 2009

Nanna1985

Jeg ville personligt aldrig adoptere... Uanset om jeg kunne få børn eller ej..

Tror heller ikk man kan få lov at adoptere, hvis man selv kan få børn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.