Jeg så klippet færdig af ren nysgerrighed. Jeg er fysioterapeut, og ville se/høre hvad teorien bag var. MEN jeg sad og var ved at stoppe klippet flere gange, med en klump i halsen og prikkende fornemmelser ned i begge ben, samtidig med at det løb mig koldt ned af ryggen.
Jeg kan forstå at man vil udfordre/udvikle barnets balance, koordination, etc. med at give barnet en svingtur, men det der er for voldsomt hvis du spørger mig! Der er stor fare for at barnets hofte og skuldre ikke kan klare de rotationer og popper ud af led (det skal dog lige siges at ved mange af øvelserne ser det, da hun gør det rimeligt hurtigt, værre ud end det er), men jeg ville ALDRIG gøre det mod mit barn. End ikke en regulær svingtur må min søn få, da risikoen for en skulder ude af led er meget stor.
De har sikkert nogle fine intentioner med denne form for babyyoga, men jeg kan på ingen måder se dem! Når barnet græder hjerteskærende plejer det sgu at værre en god indikator for at de ikke har det skide godt! Der er rigeligt med andre former for øvelser man kan bruge til at hjælpe dit barn i dets udvikling.
Anmeld