nu er hans feber 38,8!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.744 visninger
17 svar
11 synes godt om
15. september 2013

AnneMaria

Min søns feber startede for et par timer siden... og nu er det helt op på 38,8...!!! omg! hvornår skal jeg ringe til lægen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2013

B&J

har han kun feber???

evt give ham en panodil for at få feberen til at falde holde øje med ham igennem natten  ellers vil jeg være helt roligt giv ham alt den væske han overhovede vil have lige meget hvad det er

Anmeld

15. september 2013

Faith

Du får absolut INTET ud af at ringe til lægen fordi din søn har 38.8 i feber.

Feberen er ikke det vigtigste. Det vigtigste er din søns almentilstand. Hvordan virker han? Kan han lege, se fjernsyn, grine, spise, drikke? Hvis han kan de ting (spise og drikke er selvfølgelig vigtigst), så vil og kan lægen intet gøre.

Anmeld

15. september 2013

Pinkrose

AnneMaria skriver:

Min søns feber startede for et par timer siden... og nu er det helt op på 38,8...!!! omg! hvornår skal jeg ringe til lægen??

Vil ikke mene 38,8 er så slemt ? Små børn kan få ret høj feber.
Selv ved forkølelse kan den ramme deromkring, har selv en pige der på 2 timer er gået fra normal temp til 41,5 . Så tror ikke det er så hurtigt

Han er nok bare sløj tror ikke du skal være urolig .
Men man kan altid ringe til vagtlægen og høre hvad du skal være opmærksom på

Anmeld

15. september 2013

MorDk

Jeg vil så lige sige at HVIS det kan undgåes så drop panodil. Der er en grund til man har feber. Feber = infektion i kroppen. Feberen er med til at bekæmpe denne infektion. Hvis barnet kan undværre.... så ville det klart være det bedste. Men det er jo en vurderingssag. Og op til den enkelte. Selvfølgelig skal barnet ikke have ondt. Men personligt er jeg modstander af febernedsættende.

Hold øje med om dit barn har våde bleer, drikker og ikke er ukontaktbar. Men 38,8 i feber er ikke så meget så jeg synes du skal slå kold vand i blodet. Jeg ved godt man er bekymret for sine små pus. Men vagtlægen vil INTET gøre medmindre barnet er ukontaktbar, INTET drikker og INGEN våde bleer har. Du vil højst blive henvist til egen læge som du kan kontakte imorgen.

God bedring herfra

Anmeld

15. september 2013

AnneMaria

Faith skriver:

Du får absolut INTET ud af at ringe til lægen fordi din søn har 38.8 i feber.

Feberen er ikke det vigtigste. Det vigtigste er din søns almentilstand. Hvordan virker han? Kan han lege, se fjernsyn, grine, spise, drikke? Hvis han kan de ting (spise og drikke er selvfølgelig vigtigst), så vil og kan lægen intet gøre.

Han er sløv... ser lidt fjernsyn, men gider ikke at lege...

Han kan godt drikke og spise...puha, det er første gang at han er syg - er så bekymret!

Anmeld

15. september 2013

Chris86

Mener det samme som MorDK, MEN kommer jo an på hvor gammel han er?

Anmeld

15. september 2013

Kofoed.

er han under 14 dage gammel? så ville jeg ringe til lægen med det sammen den kommer over de 38 grader. men er han over 1 måned vil jeg tage en helheds vurdering, har han kun feber, så vil jeg vente og se tid ad, men er han meget sløv og slet ikke sig selv, meget påvirket osv, så ring. Ring heller en gang for meget, tit kan de via telefon vejlede om hvad i skal gøre og vi forældre er gode til, at finde alverdens symptomer, som minder og det ene eller andet, det kan de tit også afvise, fordi vi glemmer de vigtige symptomer som vi ikke nødvendigvis kender.

så ja, hvordan har han deg generelt?

Anmeld

15. september 2013

Faith

AnneMaria skriver:

Han er sløv... ser lidt fjernsyn, men gider ikke at lege...

Han kan godt drikke og spise...puha, det er første gang at han er syg - er så bekymret!

Kan godt forstå du er bekymret, og selvfølgelig skal du ringe til vagtlægen hvis du bliver i tvivl om noget.

Der findes et HAV af vira som små børn kan pådrage sig, og de kan få rigtig høj feber uden at det reelt betyder noget. Feber er kroppens måde at bekæmpe viraen.

Min søn havde en gang 40,8 i feber! Da jeg ringede til vagtlægen var beskeden: "Så længe han er ved bevidsthed er der intet at være nervøs for". Øh nej, ok!

Anmeld

15. september 2013

AnneMaria

Chris86 skriver:

Mener det samme som MorDK, MEN kommer jo an på hvor gammel han er?

han er 11 mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.