Hjælp! til hysteriske anfald :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2013

Wimmie

Er det ikke "the terrible twos?" - den værste "troldsalder" udover når de bliver teenagere? Synes jeg har mødt en del børn med disse anfald...har oplevet det et par gange hos Mila allerede men ikke noget ofte eller regelmæssigt... endnu.
Har læst at det ofte skyldes at det er meget bevidste men stadig ikke helt i stand til at udtrykke sig selvom de på deres egen måde godt kan fortælle hvad de vil (enten med ord eller ved f.eks. at pege). De mangler forståelsen og linket mellem at de vil have en bolle her og nu og at de er NØDT til at vente (eksempel) - for dem kunne det lige så godt betyde at de blev NÆGTET bollen og de 45 min. kunne lige så godt være mange timer...

Ved ikke om det lige er dét der sker her men det giver faktisk god mening.

Kram til jer - håber det snart bliver bedre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Lige præcis sådan en periode havde vores dreng også. Jeg tænkte det samme mht. naboerne. Men det er en relativt kort periode og den går over vi kunne intet stille op. Jeg lærte dog at blande mig udenom men stadig være ved siden af ham. Det stoppede ikke men varede ikke lige så længe
Efter dette kom der en periode med: jeg vil selv, jeg kan selv. Den er heller ikke så morsom. Mem det gik også hurtigt over og nu er vores gamle dreng kommet tilbage. Glad og tilfreds og ingen raserianfald....måske fordi han nu taler i små sætninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.