FUCK det er hårdt! Rose har altid været en pige med VILJE med store blokbogstaver. Hun er en stædig rad, en lille hidsigprop og har temperament. Men det har altid været håndterbart, vi har kunne aflede hende osv.
Men siden i fredags er hun begyndt på en ny type hys-anfald, som vi ikke har oplevet før! Egentlig vil jeg ikke kalde dem hysteriske anfald, for det starter i nogle tilfælde i hysteri, men ender ud i at hun hulke-græder, hikser og tårer og snottet STÅR ud i en lind strøm 
Under de her anfald er der INTET der virker. INTET! Der er INTET der kan aflede hende! Vi kunne tilbyde hende is, og det ville ikke stoppe hende. Vi må ikke røre hende eller trøste hende, men vi må heller ikke gå.
Vi er stille og rolige og siger til hende, at det er okay at være ked af det, og vi godt kan forstå hende, prøver at sætte ord på hendes følelser for hende, men det stopper hende ikke.
Det eneste der kan stoppe hende er at opnå "det hun vil". Lidt skævt sagt, for det kan nok ikke forklare det. Uddyber om lidt.
De her skrige/grædeanfald har stået på i 40 (!!!) minutter nonstop de tre gange det er sket siden i fredags. Til sidst er man jo ved selv at bryde grædende sammen, det er som at have et virkelig voldsomt kolikbarn. Det værste er hun skriger "NEEEJ! NEEEJ! NEEEJ!" imens, så hvad tænker naboerne ikke 
Første gang det skete, i fredags, kan jeg ikke huske hvad udløste det. Og kan heller ikke huske hvordan det stoppede igen.
Anden gang var i går. Hun blev vækket i et chok fra lur fordi naboen borede i væggen, og så skreg hun non-stop i 40 minutter indtil vi hoppede i bilen og kørte ud til farmor/farfar, hvor vi først skulle have været ude senere på dagen. Men det var det absolut eneste der kunne få hende ned!
I dag var det fordi hun så at L var ved at bage boller, og så ville hun have en bolle. Men de skulle jo først hæve og så bage, men det kunne hun ikke forstå, så hun kom ud i et af de her anfald igen, som igen varede 40-45 minutter og først stoppede, da bollerne var færdig. Selv der havde hun hidset sig selv så meget op, at hun ikke kunne komme ned igen, så jeg måtte sidde og hoppe hende på skødet og tænde for Teletubbies imens hun fik sin bolle.
Det er virkelig grimt, vi ved ikke hvad vi skal gøre, når det er UMULIGT at stoppe de her 'anfald'. Man skulle jo tro det klingede af hvis man lod hende være lidt, men nej. 45 minutter er fandme længe! Tør ikke tønke hvor længe det ville fortsætte, hvis nu bollerne ikke havde været færdig osv.
Hvad skal vi gøre? Hun bliver jo helt ulykkelig og kommer ud hvor hun hikser og nærmest hyperventilerer.
Der er intet der har ændret sig herhjemme der kan forklare det. Jeg er startet på studiet, men jeg er hjemme når hun kommer hjem fra VS, jeg er der om morgenen, og jeg er halvdelen af ugen med til både at aflevere og hente. Og læser først når hun kommer i seng - så for hende er det ikke anderledes end det plejer.