hvordan kan jeg overbevise ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2013

jydeinden

at han er ryger kan du som sådan ikke blande dig i, MEN du kan bestemme hvor han gør det, og som nogen foreslår så være konsekvent hvis ikke du vil have han ryger inde jamen så smid hans cigaretter ud eller hvad der nu skal til for at han forstår at rygning er udenfor.. og det er ganske sandt at det stadig sætter sig i tøjet men dét må du nok finde dig i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

at han er ryger kan du som sådan ikke blande dig i, MEN du kan bestemme hvor han gør det, og som nogen foreslår så være konsekvent hvis ikke du vil have han ryger inde jamen så smid hans cigaretter ud eller hvad der nu skal til for at han forstår at rygning er udenfor.. og det er ganske sandt at det stadig sætter sig i tøjet men dét må du nok finde dig i

jeg sagde også til lægen at jeg ikke vil fortælle ham at han SLET ikke må ryge, men at jeg også mente det ikke skulle foregå indendørs...

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

skatja skriver:

jeg ville havde taget ham med til lægen så han får det at vide af en anden også. det kan ofte hjælpe så du ikke er den eneste der siger det.

udover det så havd jeg fra den dag jeg fandt ud af jeg var gravid sagt at det er udenfor ellers havde jeg pakket en taske og taget hjem til noget familie. hvis ikke han er intereseret i mit og barnets helbred så kan han efter min mening sejle i sin egen sø.

jeg ville nok sige til ham at jeg ikke kan bestemme hvordan han lever sit liv osv. men at jeg og vores barn ikke skal udsættes for røg når det bliver frarådet af eksperter. desuden lugter det jo fælt og sætter sig i alt!!

så mit rås til dig er at konfronter ham med din mening til det og hvis ikke han er interesseret i at vise dig den respekt så har han ikke fortjent at dele bolig med dig. tag væk i et par dage så han kan mærke at du ikke finder dig i hvad som helst. i er to om at sætte et barn i verden og også to om at sikre jeres barn den bedste trivsel, både i maven men også i jeres bolig når barnet kommer ud.

jeg synes det er dybt respektløst af ham ikke at gå udenfor. !!!

jeg har en samtale hos jordemor snart, ville det hjælpe med hende tror du?

Anmeld

15. september 2013

Kløver

Anonym skriver:

Jeg har en dejlig kæreste der ryger - ca. en pakke om dagen.

Nu er jeg så blevet gravid igen med termin til marts og min kæreste ryger stadig. Jeg har prøvet at overbevise ham om at han ikke skal ryge indenfor - og gerne skære ned på dem - men han bliver ved med at sige at han begynder at ryge udenfor fra 1. dec. Jeg kan snart ikke komme i tanker om mere jeg kan bruge som argumentation og da jeg spurgte min læge sagde hun blot at han skal stoppe helt, for selvom han ryger udenfor sætter nikontinen sig stadig i tøjet.

Har I søde mennesker herinde nogle gode ideer til hvordan jeg kan få min kæreste til at ryge udenfor - for både min, hans egen og babyens skyld?

Vi indgik kompromis, han må ryge og ryger til gengæld udenfor og især da ungerne var spæd vaskede han meget ofte fingre og havde bestemt rygerjakke.

Anmeld

15. september 2013

skatja

Anonym skriver:

jeg har en samtale hos jordemor snart, ville det hjælpe med hende tror du?

ja muligvis.. der sker jo intet ved at prøve

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

Nu kan jeg se at flere af jer har sagt jeg skal knække hans smøger indtil han forstår at det ikke går indenfor, men dét vil jeg ikke.

Jeg havde god ven hvis kæreste mente hun kunne få ham til at stoppe med at ryge ved at smide hans smøger ud. Han blev så gnaven og fik forskellige abstinenser at det kostede dem forholdet.

Anmeld

15. september 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Nu kan jeg se at flere af jer har sagt jeg skal knække hans smøger indtil han forstår at det ikke går indenfor, men dét vil jeg ikke.

Jeg havde god ven hvis kæreste mente hun kunne få ham til at stoppe med at ryge ved at smide hans smøger ud. Han blev så gnaven og fik forskellige abstinenser at det kostede dem forholdet.

Det ville jeg godt nok heller ikke gøre hvis jeg var dig. Hvis han ikke rigtig er til at tale med nu, vil det da først blive slemt når du har frataget ham hans valg.

Er det slet ikke muligt at snakke fornuftigt med ham? Som i "jeg bryder mig ikke om at leve i røg længere nu hvor jeg er gravid. Kan vi ikke gøre huset røgfrit?". Lad det handle om dig og ikke hans rygning.

Og så tror jeg du har overset mit indlæg, så jeg spørger lige igen: Hvorfor holder han fast i d. 1. december?

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Det ville jeg godt nok heller ikke gøre hvis jeg var dig. Hvis han ikke rigtig er til at tale med nu, vil det da først blive slemt når du har frataget ham hans valg.

Er det slet ikke muligt at snakke fornuftigt med ham? Som i "jeg bryder mig ikke om at leve i røg længere nu hvor jeg er gravid. Kan vi ikke gøre huset røgfrit?". Lad det handle om dig og ikke hans rygning.

Og så tror jeg du har overset mit indlæg, så jeg spørger lige igen: Hvorfor holder han fast i d. 1. december?

jeg så godt dit indlæg, men jeg glemte at svare. 

Jeg ved ikke helt hvor han har den dato fra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.