hvordan kan jeg overbevise ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.454 visninger
17 svar
9 synes godt om
15. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg har en dejlig kæreste der ryger - ca. en pakke om dagen.

Nu er jeg så blevet gravid igen med termin til marts og min kæreste ryger stadig. Jeg har prøvet at overbevise ham om at han ikke skal ryge indenfor - og gerne skære ned på dem - men han bliver ved med at sige at han begynder at ryge udenfor fra 1. dec. Jeg kan snart ikke komme i tanker om mere jeg kan bruge som argumentation og da jeg spurgte min læge sagde hun blot at han skal stoppe helt, for selvom han ryger udenfor sætter nikontinen sig stadig i tøjet.

Har I søde mennesker herinde nogle gode ideer til hvordan jeg kan få min kæreste til at ryge udenfor - for både min, hans egen og babyens skyld?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2013

Sander&Vitus-Mor

Nu er jeg så blevet gravid igen med termin til marts og min kæreste ryger stadig. Jeg har prøvet at overbevise ham om at han ikke skal ryge indenfor - og gerne skære ned på dem - men han bliver ved med at sige at han begynder at ryge udenfor fra 1. dec. Jeg kan snart ikke komme i tanker om mere jeg kan bruge som argumentation og da jeg spurgte min læge sagde hun blot at han skal stoppe helt, for selvom han ryger udenfor sætter nikontinen sig stadig i tøjet.

Har I søde mennesker herinde nogle gode ideer til hvordan jeg kan få min kæreste til at ryge udenfor - for både min, hans egen og babyens skyld?

her havde han ikke fået noget valg, her var han fluks kommet udenfor at ryge. Og hvis han nægtede det, var cigaretterne blevet knækket og smidt ud, til han havde fattet at det foregik udendørs hvis han skulle fortsætte med at ryge.

Anmeld

15. september 2013

B&J

jeg vil næsten sige pyt med han ryger en pak om dagen man ud det skal han..

og det må du fortælle ham ellers må du til at knække smøgenhver gang han ryger også må du sige inden bliver  du inde og jeg ødelægger dine smøger ellers må du ryge ude ellers må du gemme dem...

for syntes det er godt du er overbevist om jeres børn ikke skal lide under det

Anmeld

15. september 2013

Benjamins'mor

Vil ikke sige du skal "overbevise" ham.
Han burde ikke have noget valg. Jeg ryger selv, men ikke indendørs. For det første hænger det i ALT, for det andet er det meget usundt for alle andre parter. Så du må bare sige enten går du ud eller også må du lade være med at ryge.

Anmeld

15. september 2013

Lauer

Anonym skriver:

Jeg er eks-ryger, stoppede for snart to år siden, min kæreste ryger dog stadig - men udenfor! Og slet ikke i bilerne! Han har heller ikke noget valg, det er bare sådan det er.. Det er ikke kun for min skyld - jeg har en datter på 5 år og en søn på vej, så der er argumenter nok for at han skal foretage sin rygning udenfor!

Anmeld

15. september 2013

Camilla <3

Altså, du kan jo nok ikke rigtig tvinge ham til at stoppe. 

Han er nødt til at være klar til at stoppe og ha' gejsten til at ville det.  

Men ellers prøv med hypnose, hvis det måske er noget han kunne være modtagelig overfor.  

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

Camilla <3 skriver:

Altså, du kan jo nok ikke rigtig tvinge ham til at stoppe. 

Han er nødt til at være klar til at stoppe og ha' gejsten til at ville det.  

Men ellers prøv med hypnose, hvis det måske er noget han kunne være modtagelig overfor.  

jeg har ikke noget mod at han ryger men jeg vil bare gerne have han stopper indenfor...

Anmeld

15. september 2013

LilleSmølf

Anonym skriver:

Jeg ved godt nogen vil synes det er for overdrevt, men havde det været os havde han fået at vide at du stopper med at ryge indenfor I DAG. Og så hurtigt som muligt stoppe helt.

Kunne han ikke det måtte han flytte væk indtil han kunne.

I min verden er røg og graviditet ikke noget der på nogen måde hænger sammen. Jeg skider på rygetrangen, har selv overvundet den da jeg var 16 så mon ikke en voksen man burde have viljestyrke nok for sit barn.

Held og lykke med at få ham til at stoppe

Anmeld

15. september 2013

skatja

jeg ville havde taget ham med til lægen så han får det at vide af en anden også. det kan ofte hjælpe så du ikke er den eneste der siger det.

udover det så havd jeg fra den dag jeg fandt ud af jeg var gravid sagt at det er udenfor ellers havde jeg pakket en taske og taget hjem til noget familie. hvis ikke han er intereseret i mit og barnets helbred så kan han efter min mening sejle i sin egen sø.

jeg ville nok sige til ham at jeg ikke kan bestemme hvordan han lever sit liv osv. men at jeg og vores barn ikke skal udsættes for røg når det bliver frarådet af eksperter. desuden lugter det jo fælt og sætter sig i alt!!

så mit rås til dig er at konfronter ham med din mening til det og hvis ikke han er interesseret i at vise dig den respekt så har han ikke fortjent at dele bolig med dig. tag væk i et par dage så han kan mærke at du ikke finder dig i hvad som helst. i er to om at sætte et barn i verden og også to om at sikre jeres barn den bedste trivsel, både i maven men også i jeres bolig når barnet kommer ud.

jeg synes det er dybt respektløst af ham ikke at gå udenfor. !!!

Anmeld

15. september 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hvor har han datoen d. 1. december fra?

Jeg har den holdning at fravalg står over tilvalg. Hvis du ikke har lyst til at leve i et hjem, hvor der bliver røget (fravalg), så vægter det højere end at han gerne vil ryge indenfor (tilvalg). Hvis han gerne vil blive ved med at ryge, må han finde en måde hvor det ikke influerer på dit fravalg => ryge udenfor.

Han har en mulighed for at blive ved med at ryge selvom det ikke kan være indenfor, mens han fratager dig muligheden for at vælge ved at ryge indenfor. Det er ikke fair! Længere er den ikke.

Kommer du til at blande det sammen når du snakker med ham? Således at han ser dit ønske om at der ikke skal ryges indenfor, som et forsøg på at tvinge ham til at stoppe med at ryge? For så er det måske derfor han stejler. Det er vel hans valg om han vil ryge eller ej!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.