Anonym skriver:
Jeg har en dejlig kæreste der ryger - ca. en pakke om dagen.
Nu er jeg så blevet gravid igen med termin til marts og min kæreste ryger stadig. Jeg har prøvet at overbevise ham om at han ikke skal ryge indenfor - og gerne skære ned på dem - men han bliver ved med at sige at han begynder at ryge udenfor fra 1. dec. Jeg kan snart ikke komme i tanker om mere jeg kan bruge som argumentation og da jeg spurgte min læge sagde hun blot at han skal stoppe helt, for selvom han ryger udenfor sætter nikontinen sig stadig i tøjet.
Har I søde mennesker herinde nogle gode ideer til hvordan jeg kan få min kæreste til at ryge udenfor - for både min, hans egen og babyens skyld?
Hvor har han datoen d. 1. december fra?
Jeg har den holdning at fravalg står over tilvalg. Hvis du ikke har lyst til at leve i et hjem, hvor der bliver røget (fravalg), så vægter det højere end at han gerne vil ryge indenfor (tilvalg). Hvis han gerne vil blive ved med at ryge, må han finde en måde hvor det ikke influerer på dit fravalg => ryge udenfor.
Han har en mulighed for at blive ved med at ryge selvom det ikke kan være indenfor, mens han fratager dig muligheden for at vælge ved at ryge indenfor. Det er ikke fair! Længere er den ikke.
Kommer du til at blande det sammen når du snakker med ham? Således at han ser dit ønske om at der ikke skal ryges indenfor, som et forsøg på at tvinge ham til at stoppe med at ryge? For så er det måske derfor han stejler. Det er vel hans valg om han vil ryge eller ej!
Anmeld