Jeres erfaring (mme)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2013

modesty

Benjamins'mor skriver:

Hej piger.

Jeg står og skal have købt noget mælke erstatning til at have med i tasken på sygehuset, jeg ved på forhånd jeg ikke skal amme, så det mærke vi vælger skal bruges fast.

Men hvilket mærke har i brugt, NAN eller Allomin?
Og hvad er jeres erfaringer?

Vi brugte nutramigen til vores søn, og skiftede til NAN da han var 10 mdr, så vi har ikke den helt store erfaring. Udover vi prøvede med Allomin da han var 1-2 mdr gammel, hvilket resulterede i han fik dårlig mave og skreg uafbrudt.

Håber nogen vil dele deres erfaringer.

Hvorfor ikke Nutramigen igen? Det er vel det bedste for barnet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2013

charlotte33

Her bruger vi Profylac, og det fungere udemærket og godt.. det beskytter imod allergi..

Anmeld

15. september 2013

birthee

Hvis du eller faderen til barnet er allergikere, ville jeg helt klart anbefale nutramigen eller anden special-erstatning fra apoteket... Det mindsker risikoen for at jeres barn udvikler allergi senere i livet... Dog skal det gives i 4 mdr., hvor der ikke må gives anden form for erstatning (nan/allomin), da I så bryder forebyggelsen for allergi... 

Ellers vil jeg anbefale Nan H.A., da den er delvist spaltet i proteiner, hvorfor det er mere skånsomt mod barnets mave, da det er nemmere at nedbryde/fordøje...

Mvh. Birthe

Anmeld

15. september 2013

L&V

Benjamins'mor skriver:

Hej piger.

Jeg står og skal have købt noget mælke erstatning til at have med i tasken på sygehuset, jeg ved på forhånd jeg ikke skal amme, så det mærke vi vælger skal bruges fast.

Vi brugte nutramigen til vores søn, og skiftede til NAN da han var 10 mdr, så vi har ikke den helt store erfaring. Udover vi prøvede med Allomin da han var 1-2 mdr gammel, hvilket resulterede i han fik dårlig mave og skreg uafbrudt.

Vi bruger profylak og nan. Hvis jeg må spørge hvorfor fik benjamin så nutrimigen

Anmeld

15. september 2013

Benjamins'mor

modesty skriver:

Hvorfor ikke Nutramigen igen? Det er vel det bedste for barnet.

Der er ikke noget grundlag for at bruge det, for det andet har vi ikke råd til at give 255 kr for 400 g.
Sidst var det fordi hans mave var blevet vendt til det på sygehuset, så hans mave kunne ikke klare andre mærker.

Anmeld

15. september 2013

Benjamins'mor

Månsson skriver:

Vi bruger profylak og nan. Hvis jeg må spørge hvorfor fik benjamin så nutrimigen

De havde givet ham det på sygehuset de 4 dage vi var indlagt, så hans mave havde vendet sig til det. Da vi så prøvede med allomin gik det galt med hans mave og lægen lavede "recept" så vi fik tilskud til det fra kommunen, da det så var bedst at fortsætte med det.

Men denne gang vælger vi så at tage vores eget mme med på sygehuset, så hendes mave vender sig til det fra start og hun kun får det vi har valgt.

Anmeld

15. september 2013

Benjamins'mor

birthee skriver:

Hvis du eller faderen til barnet er allergikere, ville jeg helt klart anbefale nutramigen eller anden special-erstatning fra apoteket... Det mindsker risikoen for at jeres barn udvikler allergi senere i livet... Dog skal det gives i 4 mdr., hvor der ikke må gives anden form for erstatning (nan/allomin), da I så bryder forebyggelsen for allergi... 

Ellers vil jeg anbefale Nan H.A., da den er delvist spaltet i proteiner, hvorfor det er mere skånsomt mod barnets mave, da det er nemmere at nedbryde/fordøje...

Mvh. Birthe

Ingen af os har allergi.

Anmeld

15. september 2013

M (:

Benjamins'mor skriver:

Hej piger.

Vi blev anbefalet Nan HA fra Sp og vi har været meget tilfredse (:

Anmeld

15. september 2013

LinLin

Jeg brugte allomin til den ældste (ammede til og med seks mdr...)

Den yngste blev flaskebarn efter tre uger. Det blev nan. Tror det var det de havde da min mand blev sendt afsted efter modermælkserstatning første gang

Har ikke oplevelst hård/dårlig mave hos nogen af dem...

Anmeld

15. september 2013

L&V

Benjamins'mor skriver:

De havde givet ham det på sygehuset de 4 dage vi var indlagt, så hans mave havde vendet sig til det. Da vi så prøvede med allomin gik det galt med hans mave og lægen lavede "recept" så vi fik tilskud til det fra kommunen, da det så var bedst at fortsætte med det.

Men denne gang vælger vi så at tage vores eget mme med på sygehuset, så hendes mave vender sig til det fra start og hun kun får det vi har valgt.

Arh på den måde.. Jeg ville vælge nan ha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.