sådan ruinere du dig selv på en månede -.-

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.555 visninger
20 svar
26 synes godt om
14. september 2013

Anonym trådstarter

man lover at købe gave fra sine søskende og forældre til barnedåb -.-

det var så 1500 kr ud af lommen, og sidste gang jeg stolede på min familie -.-

vi giver dåbs gaver for 500,-

og da dem vi skulle til barnedåb ved ønskede sig tremmeseng gik vi alle sammen, sammen. Jeg smed derfor hele beløbet da de andre ikke havde mulighed for at komme derind.

nu står jeg med en søster der ikke mener hun lige har de 500 kr, en storebror der siger det er min mor der skal betale de 500 fra dem fordi hun skylder dem penge, og en mor der ikke vil give mig en rød reje, det var så lige 1500kr ud af lommen, som jeg selv skulle have brugt, eks. på at forsørge mine børn så nu sidder jeg her med sølle 700 kr tilbage til resten af måneden og skal forsørge 1 voksen og 2 børn, og det kan man jo bare...

ved ikke hvad jeg ville med det her indlæg havde bare lige brug for at rase ud. for det er virkelig en øv følelse at tro man kan stole på sine forældre og søskende når man i virkeligheden ikke kan...... :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

vitapigen

Hvis de ikke vil betale vil jeg komme af med gaven igen og give et gavekort for jer selv. Så må de sejle i deres egen sø

Anmeld

14. september 2013

B&J

ved du hvad næste gang må jeg indrømme så må de købe en gave og du må give noget for det beløb som du har råd til.. og ikke ligge ud for andre..

jeg må indrømme jeg ville ha banket i bordet til fmailien og sagt jeg skal have mine penge NU! for det er ikke bare for sjov det her

Anmeld

14. september 2013

vitapigen

Og hvis det er i morgen i skal afsted ville jeg kun skrive jeres egne navne på kortet

Anmeld

14. september 2013

Anonym trådstarter

vitapigen skriver:

Hvis de ikke vil betale vil jeg komme af med gaven igen og give et gavekort for jer selv. Så må de sejle i deres egen sø

havde jeg gjort, hvis ikke gaven var afleveret i søndags.

det er sku en rigtig øv situatuion :/

Anmeld

14. september 2013

vitapigen

Så ville jeg banke i bordet og sige at det vil du ikke finde dig i. Og sig til din bror at du ikke vil blandes ind i hvad jeres mor skylder ham. At han bare har at betale ved kasse 1...

Anmeld

14. september 2013

C-Dog

Omg?! Har du fortalt familien at du ikke kan købe mad og div hvis de ikke betaler tilbage som de lovede? Jeg går udefra det var en aftale i alle var med på ikke? Spørg fordi jeg engang blev 'udsat' for at en anden skulle købe en dele gave fra os- og aftalen var Max 150 pr næse og venskabet sluttede da de så forlangte 500 fordi de havde fundet en meget dyre gave og bare besluttet vi skulle give meget mere end vi kunne.

Anmeld

14. september 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Omg?! Har du fortalt familien at du ikke kan købe mad og div hvis de ikke betaler tilbage som de lovede? Jeg går udefra det var en aftale i alle var med på ikke? Spørg fordi jeg engang blev 'udsat' for at en anden skulle købe en dele gave fra os- og aftalen var Max 150 pr næse og venskabet sluttede da de så forlangte 500 fordi de havde fundet en meget dyre gave og bare besluttet vi skulle give meget mere end vi kunne.

har fortalt hvordan jeg står, er studerende, så de ved jeg ikke har et sindsygt stort rådighedsbeløb. det er ikke fordi vi bruger specielt meget på mad, da vi er rigtig gode til rester osv, men 700,- kan vi sku ikk klare os for i  16 dage.

aftalen var klar, den eneste grund til det blev mig var fordi jeg som sagt er studerende, og de andre arbejder fra 8-17 hver dag, og min søster er kun 17 så hun kunne ikke hente den...

Anmeld

14. september 2013

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

man lover at købe gave fra sine søskende og forældre til barnedåb -.-

det var så 1500 kr ud af lommen, og sidste gang jeg stolede på min familie -.-

vi giver dåbs gaver for 500,-

og da dem vi skulle til barnedåb ved ønskede sig tremmeseng gik vi alle sammen, sammen. Jeg smed derfor hele beløbet da de andre ikke havde mulighed for at komme derind.

nu står jeg med en søster der ikke mener hun lige har de 500 kr, en storebror der siger det er min mor der skal betale de 500 fra dem fordi hun skylder dem penge, og en mor der ikke vil give mig en rød reje, det var så lige 1500kr ud af lommen, som jeg selv skulle have brugt, eks. på at forsørge mine børn så nu sidder jeg her med sølle 700 kr tilbage til resten af måneden og skal forsørge 1 voksen og 2 børn, og det kan man jo bare...

ved ikke hvad jeg ville med det her indlæg havde bare lige brug for at rase ud. for det er virkelig en øv følelse at tro man kan stole på sine forældre og søskende når man i virkeligheden ikke kan...... :/

Hold da op en familie...
:-( forstår sgu godt du er frustreret, det kan de ikke være bekendt! :-(

Anmeld

14. september 2013

C-Dog

Anonym skriver:

har fortalt hvordan jeg står, er studerende, så de ved jeg ikke har et sindsygt stort rådighedsbeløb. det er ikke fordi vi bruger specielt meget på mad, da vi er rigtig gode til rester osv, men 700,- kan vi sku ikk klare os for i  16 dage.

aftalen var klar, den eneste grund til det blev mig var fordi jeg som sagt er studerende, og de andre arbejder fra 8-17 hver dag, og min søster er kun 17 så hun kunne ikke hente den...

Hvor er det strengt! Har du prøvet at 'true' din mor og søskende med at du bliver nødt til at forklare gavens modtager hvordan de ter sig og bede om at få gaven tilbage pga dem? (ikke at du skal gøre sådan men måske tanken om at såre gave modtageren og selv blive ydmyget som lede egoister kan få dem til at betale dig dine penge?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.