Lidt voldsomt styrt - nu smerter i nakke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.562 visninger
20 svar
12 synes godt om
14. september 2013

AnnaK89

Jeg var igår til sådan noget sports cup med vores skole.
Der skulle så spillers noget der hedder bumperz (google det evt.).
Vores klasse og jeg står udenfor banen og kigger på to andre hold der spiller.
Men lige pludselig bliver en mand med en bumperz på skubbet ret voldsomt af en anden bumperz. Han flyver så nærmest ud over sidelinjen med meget stor hastighed. Her står jeg og havde ikke set ham komme. Han rammer mig for fuld hammer og jeg bliver slynget ret voldsomt (har jeg fået at vide) op i luften og 2-3 baglæns.
Lander ned på min hofte først og smækker så baghoved og nakke ned i jorden, hvor min underkrop nærmest svinger rundt en halv omgang mere.
Dette er sådan jeg har fået det fortalt.
Jeg husker umiddelbart kun at jeg bliver ramt og næst at jeg vågner på jorden.
Ingen ude på banen reagerede på at jeg blev ramt, de spillede blot videre
Min egen klasse tog sig selvfølgelig af mig.

Efter mærkede jeg ikke noget specielt, men idag er min nakke helt slem og kan mærke lidt i højre side af hoften.
Lige nu ligger jeg på ryggen og kan overhovedet ikke løfte mit hoved uden hjælp fra mine hænder. Det er gøre vanvittig ondt!

Tænke i at det bare er slaget, eller ville det være smart med et kald til lægen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2013

-Sigrid-

AnnaKJ skriver:

Men lige pludselig bliver en mand med en bumperz på skubbet ret voldsomt af en anden bumperz. Han flyver så nærmest ud over sidelinjen med meget stor hastighed. Her står jeg og havde ikke set ham komme. Han rammer mig for fuld hammer og jeg bliver slynget ret voldsomt (har jeg fået at vide) op i luften og 2-3 baglæns.
Lander ned på min hofte først og smækker så baghoved og nakke ned i jorden, hvor min underkrop nærmest svinger rundt en halv omgang mere.

Efter mærkede jeg ikke noget specielt, men idag er min nakke helt slem og kan mærke lidt i højre side af hoften.
Lige nu ligger jeg på ryggen og kan overhovedet ikke løfte mit hoved uden hjælp fra mine hænder. Det er gøre vanvittig ondt!

Tænke i at det bare er slaget, eller ville det være smart med et kald til lægen?

Jeg ville ringe til lægen, det er normalt at være øm, det er ikke normalt ikke selv at kunne løfte hovedet 

Anmeld

14. september 2013

Muhmi

Jeg ville bestemt give lægen et kald... For det første fordi du ikke husker andet end at blive ramt og så at vågne på jorden, det indikerer jo at du har været besvimet og man skal altid tjekkes når man besvimer ved fald eller lign.

Dernæst så kan din krop have fået en masse vrid og det skal selvfølgelig behandles og også opdages i tide så din forsikring dækker din evt. smertedækning eller kiropraktor resten af livet..

Man ved jo aldrig hvor slemt det er og hellere blive tjekket én gang for meget end én gang for lidt

God bedring, det lyder godt nok voldsomt 

Anmeld

14. september 2013

AnnaK89

-Sigrid- skriver:

Jeg ville ringe til lægen, det er normalt at være øm, det er ikke normalt ikke selv at kunne løfte hovedet 

Det gør bare virkelig ondt hvis jeg prøver at løfte hovedet selv
Tænker også jeg lige prøver lægen.

Anmeld

14. september 2013

AnnaK89

Muhmi skriver:

Jeg ville bestemt give lægen et kald... For det første fordi du ikke husker andet end at blive ramt og så at vågne på jorden, det indikerer jo at du har været besvimet og man skal altid tjekkes når man besvimer ved fald eller lign.

Dernæst så kan din krop have fået en masse vrid og det skal selvfølgelig behandles og også opdages i tide så din forsikring dækker din evt. smertedækning eller kiropraktor resten af livet..

Man ved jo aldrig hvor slemt det er og hellere blive tjekket én gang for meget end én gang for lidt

God bedring, det lyder godt nok voldsomt 

Jeg var vist kun væk 2-5 sek, så vidt jeg fik fortalt.

Men selvfølgelig kan der jo være sket en del med kroppen.
Jeg er i hvert fald øm ned langs ryggen og ned i hoften også.
Synes bare ikke rigtig jeg mærkede noget igår
Måske jeg bare havde så meget adrenalin i kroppen efter?

Anmeld

14. september 2013

Muhmi

Jeg var vist kun væk 2-5 sek, så vidt jeg fik fortalt.

Men selvfølgelig kan der jo være sket en del med kroppen.
Jeg er i hvert fald øm ned langs ryggen og ned i hoften også.
Synes bare ikke rigtig jeg mærkede noget igår
Måske jeg bare havde så meget adrenalin i kroppen efter?

Selvom det er 2 sekunder eller 10 minutter, så siger man at ved fald skal man altid tjekkes hvis man besvimer, så synes du skal ringe Selvom man ikke kan mærke det så kan der ske meget i hjernen når den lukker ned, også selv det kun er kortvarigt

Og ja adrenalin kan gøre rigtig meget, men tænker at det er fordi dine muskler har slappet af da du sov og derfor så er de rigtig ømme i dag fordi de har fået vrid og slag

Anmeld

14. september 2013

MissTas

AnnaKJ skriver:

lyder bestemt ikke rart :O ville absout kontakte vagtlægen og hører.. der kan være flere skader end man lige umiddelbart selv tror..

god bedring og ser frem til en update

Anmeld

14. september 2013

AnnaK89

Muhmi skriver:

Selvom det er 2 sekunder eller 10 minutter, så siger man at ved fald skal man altid tjekkes hvis man besvimer, så synes du skal ringe Selvom man ikke kan mærke det så kan der ske meget i hjernen når den lukker ned, også selv det kun er kortvarigt

Og ja adrenalin kan gøre rigtig meget, men tænker at det er fordi dine muskler har slappet af da du sov og derfor så er de rigtig ømme i dag fordi de har fået vrid og slag

Men fik ondt i går aftes, men det er bare meget værre idag.
Men vi fik også en del alkohol igår, det kan vel også have "bedøvet" det.
Hold kæft hvor dumt egentlig!

Anmeld

14. september 2013

AnnaK89

MissTas skriver:

lyder bestemt ikke rart :O ville absout kontakte vagtlægen og hører.. der kan være flere skader end man lige umiddelbart selv tror..

god bedring og ser frem til en update

Det tror jeg også at jeg gør.
Venter bare på at svigerforældre står op, så de kan se efter børnene

Anmeld

14. september 2013

Kløver

Inden for de første 24 timer efter, må man møde op på skadestuen, så ville nok tage afsted og blive kigget på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.