Ernæringskonsulent til barn søges:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

855 visninger
16 svar
0 synes godt om
18. juli 2009

Fines mor

Jeg er en mor med en pige på 5½ år som vejer formeget, faktisk har hun altid været en robust pige også af natur. Vi har nu i en periode gået til kontrol hos egen læge i forbindelse med et projekt på Odense sygehus, vi føler dog ikke at vi får det store ud af disse tider hos egen læge.
Så derfor vil jeg hører om der er en ernæringsekspert her, som ville kunne hjælpe med at se på min piges fødeindtag, og evt. komme med nogle forslag til hvad vi kan ændre, og om der er andet vi kan gøre.
Eks har jeg spurgt min egen læge om hun kunne komme med et forslag til en kostplan for en på 5½ år, men det virker ikke til hun vil det.

Jeg vil gerne komme mere ind på vægt osv. hvis der er en der melder sig

Helle som vil gøre det så godt for sin lille pige, da hun selv har været overvægtig som barn.
Vi har en på 3½ år, som er helt normal hvad vægten angår, og de spiser faktisk samme kost :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2009

Fines mor

- skriver:

Kan du ikke evt finde noget hjælp på enletterebarndom.dk?

eller på din kommune?

Jeg kender ikke den side, men den vil jeg lige tage et kik på.
Vores kommune har ikke rigtig noget særligt pt. men jeg har fundet en nabokommune som har, og hende vil jeg prøve at ringe til mandag. Man kan jo kun få et nej..

Anmeld

18. juli 2009

Fines mor

- skriver:

Ok, har heller ikke selv erfaring med siden, men har set reklame for den g umiddelbart syntes jeg den ser fin ud, så det må jo næsten være stedet at komme videre hvis alt andet håb/hjælp er ude...

Træls med jeres kommune, men ja, håber der er andet hjælp at hente...

Hvad med sundhedsplejersken? Hun har ikke nogle ideer/ råd?

Det ved jeg ikke om vores sundhedspl. kan, men jeg har ikke tænkt på hende.
Vi har sådan set godt styr på det med kosten, vi vil bare gerne have lagt en "rigtig" kostplan for hende. Eks. som man gør ved voksne. Dette kan vores egen læge ikke engang hjælpe med :-(
Jeg vil jo gerne vide, om hun skal have mindre rugbrød eller mindre af noget andet.
Pt. ser hendes mad sådan her ud:

Morgenmad - Havregryn m/ Cornflaks mini mælk

Frokost - 3 stk. halve rugbrød uden smør, og fedtfattigt pålæg, agurk, tomat eller andet grønt

Eftermiddag - får hun i BH som har sund kost politik

Aftensmad - Lidt grønt, lidt kød, og evt. en rødbede ikke ret meget pasta.

Aldrig saftevand eller sodavand osv, kun mini mælk og vand

Hun er helt normal aktiv, men robust som hendes moar. Det er fan svært... men jeg vil jo bare gøre det så godt for hende, så hvis ikke jeg finder den hjælpe et sted, så vil jeg prøve at finde en diætist og betale mig fra det. :-)

Anmeld

18. juli 2009

Fines mor

- skriver:

Ok, har heller ikke selv erfaring med siden, men har set reklame for den g umiddelbart syntes jeg den ser fin ud, så det må jo næsten være stedet at komme videre hvis alt andet håb/hjælp er ude...

Træls med jeres kommune, men ja, håber der er andet hjælp at hente...

Hvad med sundhedsplejersken? Hun har ikke nogle ideer/ råd?

Ang. siden, så så den ok ud, jeg har bare ikke tid til at stå og lave müsli, havregrynspandekager osv. det må kunne klares med alm. mad, og grøntsager :-)) 

Anmeld

18. juli 2009

Becks

Skal din datter starte skole i aar?
 For sundhedsplejerskerne paa skolerne, plejer og vaere rigtige hjaelpsomme...

Haaber I faar styr paa og faar den hjaelp og stoette I skal have...

Knus

Anmeld

18. juli 2009

Becks

Fines mor skriver:

Ang. siden, så så den ok ud, jeg har bare ikke tid til at stå og lave müsli, havregrynspandekager osv. det må kunne klares med alm. mad, og grøntsager :-)) 

Maaske du kan bruge det her

www.diaetist.dk/Boern_unge

Anmeld

18. juli 2009

Becks

18. juli 2009

Fines mor

Beck skriver:

Skal din datter starte skole i aar?
 For sundhedsplejerskerne paa skolerne, plejer og vaere rigtige hjaelpsomme...

Haaber I faar styr paa og faar den hjaelp og stoette I skal have...

Knus

Jo hun skal begynde i skole til næste år.
Men det er en hård kamp for hun kan godt li at spise, så vi holder igen heletiden. Nogle gange bliver hun jo også gal på mig fordi jeg siger nej, og det gør jo også ondt på mig. Men jeg vil bare ikke ha hun skal blive større for jeg har jo selv været igennem det som barn.

Anmeld

18. juli 2009

Fines mor

- skriver:

Ja, umiddelbart lyder hendes kost jo fin...

Du tror ikke det er noget hun vokser fra?

Ved i hvert fald fra min kæreste, da han fik hjælp til kosten at det er selvfølgelig grov kost og brød med kostfibre over 7

og kun varm mad en gang om dagen..

Sikkert ikke til meget hjælp

Vi giver hende også grov kost, ikke lyst brød, og fuldkornspasta hvis hun får pasta. Ris og kartofler vil hun ikke ha. Alle pålægstyper er de fedtfattig, bla. dem fra tulip, fiskepålæg, eller skinke, let leverpostej.
Varm mad får hun kun herhjemme.
Måske vokser hun fra det, men jeg vil jo bare gerne se hende tage et spring om lidt - men jeg kan jo godt se hun er langte mere robust end de andre børn, så hun bliver jo aldrig et nips.

Anmeld

18. juli 2009

Fines mor

- skriver:

Jamen kan kun forestille mig det må være svært og specielt når man allerede føler man gør alt hvad man kan med hensyn til kost...

Så ja, håber da i finder noget hjælp eller hun tager det ryk...

Held og lykke...

Tak, måske skal jeg bare "kæmpe" videre .... suk ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.