Hvad ville i gøre? Bolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
16 svar
7 synes godt om
11. september 2013

Anonym trådstarter

Er lige anonym, da jeg ikke ønsker at komme ud med min økonomi på nettet

Nå, sagen er den at vi bor i den skønneste, nye 2-værelses lejlighed med have på 68 kvm, den ligger perfekt.

Men vi må simpelthen indse den er for dyr. Vi har intet tilovers, vi giver 10000 ca med alt hver måned. Er så træt af det.

Vi har nu skrevet os op til en 1-værelses på 44 kvm, også med have (et krav), der er maxhusleje inkl alt 4000 om måneden. Altså vil vi have 6000 mere til os selv om måneden. (Den er godt indrettet, min veninde bor derude)

Jeg kender byen, da jeg har boet der i 20 år af mit liv.

Og en 2-værelses på 55 kvm, også med have og en max husleje på 5500 med alt. Det samme sted.

Det er noget længere væk fra kærestens arbejde. Der er 15 km fra hvor vi bor nu, og 49 fra det andet sted. Han vil så tage bilen, så det vil tage samme tid i transport ca.

Så er mit spørgsmål til jer kloge kvinder: vi står nummer 10 på venteliste til den 1- værelses (max 6 måneder sagde de), tror i vi vil være meget kede af at bo i en 1 værelses med en baby (kommer til november). Eller skal vi give det mere for en 2-værelses? Vi vil bo der til vi har fået styr på økonomien og sparet op til hus. Max 2 år regner vi med.

Eller er det fint ikke at have et værelse? Er virkelig tvivl :/

Der er lidt længere ventetid til en 2-værelses, men ikke meget.

Håber virkelig der er nogen der vil komme med gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2013

M&J87

Jeg ville vente på 2 værelses, så baby kan sove i fred og ro, og i kan hygge i stuen :-) Sådan en lille bandit optager også plads. 

Anmeld

11. september 2013

Nadia&Daniel

M&J87 skriver:

Jeg ville vente på 2 værelses, så baby kan sove i fred og ro, og i kan hygge i stuen :-) Sådan en lille bandit optager også plads. 

Anmeld

11. september 2013

Lukas&Liam<3

Jeg ville ikke selv kunne bo i en 1 værelset med baby. Har selv haft 1,5 værelse på 43 og det var alt for småt til mig og kæreste uden baby. Ville klart tage 2 værelses, helt uden at overveje 1.

Anmeld

11. september 2013

Clisolka

Jeg ville vente på den 2-værelses... Vi bor herhjemme 3 i en 2-værelses og det er for småt, og lillebror kommer en af de nærmeste dage - men vi har fået rykket Bella i soveværelset, og vi sover så i stuen, men det kan lade sig gøre...

Jeg kunne ikke være i en 1-værelses med hensyn til plads 

Anmeld

11. september 2013

asff

Anonym skriver:

Er lige anonym, da jeg ikke ønsker at komme ud med min økonomi på nettet

Nå, sagen er den at vi bor i den skønneste, nye 2-værelses lejlighed med have på 68 kvm, den ligger perfekt.

Men vi må simpelthen indse den er for dyr. Vi har intet tilovers, vi giver 10000 ca med alt hver måned. Er så træt af det.

Vi har nu skrevet os op til en 1-værelses på 44 kvm, også med have (et krav), der er maxhusleje inkl alt 4000 om måneden. Altså vil vi have 6000 mere til os selv om måneden. (Den er godt indrettet, min veninde bor derude)

Jeg kender byen, da jeg har boet der i 20 år af mit liv.

Og en 2-værelses på 55 kvm, også med have og en max husleje på 5500 med alt. Det samme sted.

Det er noget længere væk fra kærestens arbejde. Der er 15 km fra hvor vi bor nu, og 49 fra det andet sted. Han vil så tage bilen, så det vil tage samme tid i transport ca.

Så er mit spørgsmål til jer kloge kvinder: vi står nummer 10 på venteliste til den 1- værelses (max 6 måneder sagde de), tror i vi vil være meget kede af at bo i en 1 værelses med en baby (kommer til november). Eller skal vi give det mere for en 2-værelses? Vi vil bo der til vi har fået styr på økonomien og sparet op til hus. Max 2 år regner vi med.

Eller er det fint ikke at have et værelse? Er virkelig tvivl :/

Der er lidt længere ventetid til en 2-værelses, men ikke meget.

Håber virkelig der er nogen der vil komme med gode råd

Jeg tror I bliver RIGTIG kede af, en 1-værelses.. Når baby sover, og I vil have det sjovt, kan I ikke larme på nogen måde.. I får INTET frirum. 

Anmeld

11. september 2013

AMM00

Vi bor i en 2 værelses og synes stadig det er småt og synd for mit barn ikk at have sit eget værelse.. men hellere 2 end 1 værrlses så synes i skulle vente til en 2 værelses som er lidt større.

Anmeld

11. september 2013

PrincessTanja

Sorry, men forstår slet ikke du overvejer en 1 værelses. Det er så bare mig. Det blir nok ALT for trangt.

Vi bor mig og min kæreste og vores lille 7 mdr. datter i en 93 kvm 2 værelses, og vi er ved og lede efter en ny bolig, for vi vil i hvert fald have en 3 værelses! Selv en 2 værelses føler vi oz klemt i.

Så det er min erfaring med mand og baby i 2 værelses.

/Tanja.

Anmeld

11. september 2013

Anonym trådstarter

Det skal så siges at vi slet overhovedet ikke føler det er lidt plads vi har nu..
Og det er kun max 2 år, vi skal bare spare en masse sammen, savner at kunne leve lidt og tillade sig at forkæle sig selv. Men i har nok ret i at det bliver for trangt i en 1'er..

Men samtidig vil vi have ca 1000 kr mere til os selv hvis vi boede der.

Barnet skal sove hos os det første år, uanset om vi så havde et værelse ti det.

Anmeld

11. september 2013

lycly

Jeg kan med næsten 100% sikkerhed sige at I bliver kede af en 1-værelses med en baby. Jeg ville blive vanvittig bare at bo i en 1-værelses med min kæreste.

Synes helt sikkert i skal vente på den 2-værelses, ellers så er der bare intet privatliv, I kan jo heller ikke have gæster osv når baby skal sove

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.