Når man hjælper andre og i virkeligheden selv ska have hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.327 visninger
19 svar
2 synes godt om
11. september 2013

Anonym trådstarter

Det her bliver langt. Jeg har en proffesionsbachelor og arbejder med voldsramte kvinde. Det ironiske er, at jeg selv jævnligt er udsat for psykisk vold fra mandens side. Han er ofte en sød mand, kærlig og hjælpsom, men også tit grov i munden og truende. Vi har et barn sammen og planlægger snart en 2'er , men jeg holder igen. Det er ikke godt nu. Og han truer mig tit med at tage vores barn fra mig, og at så snart jeg godkender at han får den fulde forældremyndighed, så kan vi skilles. Jeg er muligvis kun sammen med ham nu pga vores barn på 2 år. Jeg har fortalt ham, at han ikke bare kan få vores barn sådan. Så nævner han at han nok skal gøre sit for at det bliver en realitet. Sandheden er, at hvis han får vores barn så bliver det hans mor og søster det opdrager det. Og har sagt til ham at jeg har retten på min side. hans familie er fyldte med problemer. De sover sent på natten, er meget jaloux typer og tror de er bedre end andre og tror at andre er jaloux på dem. Jeg skifter ble på vores barn, laver mad, tager det ud, putter, aflevere i vuggestue . Min mand henter barnet nogle gange, smører også mad, men at kunne stå for varetagelsen af barnet en hel dag vil han ikke kunne magte. Han er en yderst kærlig far, meget omsorgsfuld og barnet er også meget farglad. Vi har for det meste rolige dage, og ofte er det på grund af hans familie vi har problemer. De er jaloux, bagtaler , men er også søde. Jeg holder bare ikke ud af at græde i det skjulte, har gjort det i 5 år snart. Og han ved godt jeg ikke accepterer når han begynder at snakke grimt. Og jeg vil ærligt fortælle, at vi ca 3 gange har sloges på grund af hans provokation , og at han kun tror han er noget foran mig, men foran hans familie gør han som de vil. Har tit truet om skilsmisse hvor han så igen bruger vores barn. Og han undskylder som regl ofte og vil putte ind til mig , og komme med adskillige kærlighedsærklæringer. Jeg er træt af at han aldrig kan sige fra over for hans familie, er træt af at han sætter os i gæld og hjælper hans brødre / forældre økonomisk, er træt af at jeg nogle gange ikke må vide hvad der foregår. Er træt af at blive snakket ned til. Har tit talt med manden om vi måske skal gå hver til sit, men han vil ikke. han elsker mig. Er træt af at gå rundt med er smil, hjælpe kvinder og inderst inde har jeg selv brug for hjælp. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2013

Anonym trådstarter

Hans familie er i mine øjne dysfunktionelle og alle børn har haft der dårligt i den familie. de har en unormal kærlighed til deres mor, som er en utrolig kold person. ! Min mand kommer fra er hjem fyldt med skænderier, og ikke at have nok penge. De har manglet meget. Min mand er i dag akademiker og mønterbryderen i hans familie. Og han ved godt at de ofte ikke er helt normale. Skal lige tilføjes at vi begge er med anden etnisk baggrund. Så det her er meget svært. Sååå meget ;(

Anmeld

11. september 2013

B&J

Sender dig den største krammer.

du kender jo selv svaret og selv om han er sååå sød osv. jamen så lyder det som om det forhold fra din side af det er slut...

og jeg syntes 100% du skal gøre det helt forbi, tænk hvor meget dejliger dit liv bliver og hvor meget ro du får omkring dig selv

du skal ikke blive med en man bare fordi i har et barn sammen HUSK barnet tager imod alle de negative ting der er i mellem jer som par. og jeg syntes ikke i skal blive sammen pga af barnet det er nemlig der i skal gå fra hinanden, jeg syntes selv du skal få den hjælp det kræver at gå fra ham og flytte for dig selv med jeres søn og niks din mand får ikke bare forælder myndigheden det gør i begge og hvis det er så søg efter en 7 7 ordning

Anmeld

11. september 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hans familie er i mine øjne dysfunktionelle og alle børn har haft der dårligt i den familie. de har en unormal kærlighed til deres mor, som er en utrolig kold person. ! Min mand kommer fra er hjem fyldt med skænderier, og ikke at have nok penge. De har manglet meget. Min mand er i dag akademiker og mønterbryderen i hans familie. Og han ved godt at de ofte ikke er helt normale. Skal lige tilføjes at vi begge er med anden etnisk baggrund. Så det her er meget svært. Sååå meget ;(

Mens jeg læste, tænkte jeg, at der var noget fremmedkulturelt over beskrivelsen.
Hvordan vil han og familien reagere, hvis du søger skilsmisse og flytter? (ét er, hvad han truer med, men noget andet er handling).
De lyder meget stolte af deres facadeliv, og det vil du jo ødelægge, hvis du siger stop? Kan det lade sig gøre for dig at få et normalt liv med en ny mand på længere sigt?

Anmeld

11. september 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Mens jeg læste, tænkte jeg, at der var noget fremmedkulturelt over beskrivelsen.
Hvordan vil han og familien reagere, hvis du søger skilsmisse og flytter? (ét er, hvad han truer med, men noget andet er handling).
De lyder meget stolte af deres facadeliv, og det vil du jo ødelægge, hvis du siger stop? Kan det lade sig gøre for dig at få et normalt liv med en ny mand på længere sigt?

Folk snakker og vil snakke for evigt. Min familie i udlandet vil snakke især da mine forældre selv er skilte. Og jeg er opvokset hos min mor men har altid haft kontakt til min far. Jeg valgte selv min mand, og min far brød sig aldrig om ham, men måtte acceptere ham. Og i dag synes han om ham.  Jeg vil altid kunne finde en mand, det er ikke et problem. Jeg så dog helst at vi ikke skulle skilles, jeg ved at han elsker mig, og at jeg er i sandheden er det eneste stabile i hans liv ;(. Men er bare så meget i dilemma nu. Ved ikke hvor jeg har mig selv.  Hans familie vil helt sikkert gøre deres for at jeg skal blive hos ham. 

Anmeld

11. september 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Sender dig den største krammer.

du kender jo selv svaret og selv om han er sååå sød osv. jamen så lyder det som om det forhold fra din side af det er slut...

og jeg syntes 100% du skal gøre det helt forbi, tænk hvor meget dejliger dit liv bliver og hvor meget ro du får omkring dig selv

du skal ikke blive med en man bare fordi i har et barn sammen HUSK barnet tager imod alle de negative ting der er i mellem jer som par. og jeg syntes ikke i skal blive sammen pga af barnet det er nemlig der i skal gå fra hinanden, jeg syntes selv du skal få den hjælp det kræver at gå fra ham og flytte for dig selv med jeres søn og niks din mand får ikke bare forælder myndigheden det gør i begge og hvis det er så søg efter en 7 7 ordning

Tak, det er tiltrængt . Jaaa du har ret, det er bare så svært.

Anmeld

11. september 2013

B&J

Anonym skriver:

Tak, det er tiltrængt . Jaaa du har ret, det er bare så svært.

det er monster svært men du har evt ikke noget familie du kan flytte hjem til lige i starten eller??? eller har råd til at flytte i dit egen

Anmeld

11. september 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det er monster svært men du har evt ikke noget familie du kan flytte hjem til lige i starten eller??? eller har råd til at flytte i dit egen

Smiler, har forsøgt men blev holdt tilbage af manden. Han ville tage barnet fra mine arme. Og så bryder helvedet løs med nedladende ord. Så at tage hos min familie kan ikke ske. Desuden ved de ikke så meget om hvordan vi har det. Udadtil fremstår det hele så perfekt! Facade desværre ;(

Anmeld

11. september 2013

B&J

Anonym skriver:

Smiler, har forsøgt men blev holdt tilbage af manden. Han ville tage barnet fra mine arme. Og så bryder helvedet løs med nedladende ord. Så at tage hos min familie kan ikke ske. Desuden ved de ikke så meget om hvordan vi har det. Udadtil fremstår det hele så perfekt! Facade desværre ;(

ved du hvad så syntes jeg du skal, tage dit barn uden din mands opsyn og tage på et møder hjem....der kan i jo hjælpe jer

ellers må du kontankte politiet og høre hvad du kan gøre for at komme ud af det her forhold.. fordi jeg forstår godt han ikke vil af med jeres barn og forstår også godt hvorfor du vil have barnet med eller kontakt en advokat og høre hvad du skal gøre. for du skal ikke bruge 5år mere i det forhold du bryder jo samme stille og roligt til sidst

Anmeld

11. september 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ved du hvad så syntes jeg du skal, tage dit barn uden din mands opsyn og tage på et møder hjem....der kan i jo hjælpe jer

ellers må du kontankte politiet og høre hvad du kan gøre for at komme ud af det her forhold.. fordi jeg forstår godt han ikke vil af med jeres barn og forstår også godt hvorfor du vil have barnet med eller kontakt en advokat og høre hvad du skal gøre. for du skal ikke bruge 5år mere i det forhold du bryder jo samme stille og roligt til sidst

Tak for dine råd.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.