børn og blå mærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2013

Faith

Jeg har sagt til børnehaven at de ikke behøver at ringe medmindre der er større mængder blod og/eller brækkede knogler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

De er meget hyldede om ham og han er pyldret. Men der var hvad jeg fik afvide.

Min nevø fik en gang et blåt øje, så gik det væk så fik han sku et blåt øje til, på det andet øje.
Men de skal have lov til at lege.

Det er ikke fordi jeg siger de er dårlige forældre, jeg undrede mig bare, om det var mig der var lidt mere afslappet omkring det

Aha på den måde, kom bare til at tænke på det kunne være pga sygdom. Men åha der skal være plads til blå mærker. Jeg rendte selv rundt med et kæmpe blåt øje da jeg var 2 år gammel :-)

Men Emil har også til tider haft så mange blå mærker og nogle gange har de sat steder, hvor det lige før det ligner mishandling ;-)

Men jeg tror helt klart det er vigtigt at være afslappet!

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Aha på den måde, kom bare til at tænke på det kunne være pga sygdom. Men åha der skal være plads til blå mærker. Jeg rendte selv rundt med et kæmpe blåt øje da jeg var 2 år gammel :-)

Men Emil har også til tider haft så mange blå mærker og nogle gange har de sat steder, hvor det lige før det ligner mishandling ;-)

Men jeg tror helt klart det er vigtigt at være afslappet!

Har ikke hørt noget om sygdom og jeg er totalt sammen med drengen hver dag..

Min anden nevø spurgte sidste han havde fået et blåt øje; hvor mange blå øjne har du haft?? Jeg har haft (nogen stykker) han var helt stolt

Anmeld

10. september 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Hej

Jeg er anonym bare for en sikkerheds skyld.

Jeg har bare tænkt på noget siden i går.

Jeg oplevede i går at jeg hørte om en dreng på 16måneder og havde fået blåt mærke, hvorefter mor så gerne vil have at vi holder mere øje(skal siges han ikke gik rundt alene. Han faldt ned af en cykel og den voksne var hurtigt derhenne) fordi hun ikke kan klare flere blå mærker.

Jeg siger ikke at børn skal have blå mærker altid, men jeg har den holdning at børn skal lære at klare sig i verden.. ja jeg ved godt at han er lille(så ikke nogle onde ord om det) og børn skal have lov til at prøve ting af, finder ud af at det gør ondt at falde, slå sig, og at det nok er dumt at gøre igen.

Det gør voksne jo også, man gør noget dumt og så lære man af det.

Det er ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg synes bare det er synd at pakke børn ind i bobleplast, fordi de har fået et enkelt blåt mærke(han er forresten ikke en dreng der klatre rundt på alt.. han kan bedre li at lege med sand)

Og igen ikke for at gøre nogle sure... jeg undre mig bare.
Jeg vil da lade mine børn lære hvordan tingene fungere selv(ikke at jeg vil lade dem lægge deres hånd på kogepladen for at vise den er varm.. men hvor mange har ikke prøvet det)

Håber ikke jeg passer nogen af med der her indlæg.

jaaa hihi de der unger der tror verdenen er så sikker indtil det gør ondt

her er min ældste virkelig uheldig for tiden hehe, som vi siger herhjemme er vi glade for at at han laver ulykkerne i børnehaven og ikke hjemme, for hvad ville de dog ikk tænke hehe

i sidste kom han hjem med 1 stk bule i panden, fordi han faldt ned af legestativet, et hak i hagen, fordi han skulle prøve at cykle, og et blåt øje da han faldt over trinet til legepladsen

og selvom det kun er tirsdag kom han idag hjem med rifter i hele ansigtet, han var løbet direkte ind i en hæk fordi han skulle kigge bagud mens han løb hehe

sååå ja de får rifter, de får sår, de får mærker , men det høre barndommen til

Anmeld

10. september 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hej

Jeg oplevede i går at jeg hørte om en dreng på 16måneder og havde fået blåt mærke, hvorefter mor så gerne vil have at vi holder mere øje(skal siges han ikke gik rundt alene. Han faldt ned af en cykel og den voksne var hurtigt derhenne) fordi hun ikke kan klare flere blå mærker.

Jeg siger ikke at børn skal have blå mærker altid, men jeg har den holdning at børn skal lære at klare sig i verden.. ja jeg ved godt at han er lille(så ikke nogle onde ord om det) og børn skal have lov til at prøve ting af, finder ud af at det gør ondt at falde, slå sig, og at det nok er dumt at gøre igen.

Det er ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg synes bare det er synd at pakke børn ind i bobleplast, fordi de har fået et enkelt blåt mærke(han er forresten ikke en dreng der klatre rundt på alt.. han kan bedre li at lege med sand)

Jeg vil da lade mine børn lære hvordan tingene fungere selv(ikke at jeg vil lade dem lægge deres hånd på kogepladen for at vise den er varm.. men hvor mange har ikke prøvet det)

Jeg er helt enig..
Selvom Anthon kun er knapt 6 måneder har han da fået et par små buler i panden osv., hvis han synes bordet har været spændende og hovedet er blevet tungt eller sådan noget..

Og jeg er stor fortaler for, at børn skal have lov til at sanse verden på deres måde, og den er "desværre" bare at komme til skade og dumme sig gevaldigt rigtig mange gange, men de lærer jo også af det.. Anthon synes sjovt nok ikke at sofabordet er skide sjovt mere - trods han faktisk ikke har slået sig, bare "snittet" med panden

Børn skal ikke pakkes ind i bobleplast, for så lærer de aldrig verden at kende på den måde, som naturen vil have det!

Anmeld

10. september 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

J

Har ikke hørt noget om sygdom og jeg er totalt sammen med drengen hver dag..

Min anden nevø spurgte sidste han havde fået et blåt øje; hvor mange blå øjne har du haft?? Jeg har haft (nogen stykker) han var helt stolt

Jamen det er jo ikke engang løgn, som barn er det jo lidt sejt med skader jeg skulle en gang sys i knæet fordi jeg var faldet ned fra et træ og knæet på vej ned tilfældigvis klaskede ind i et søm der var hamret i træet. Fy for den en omgang. Men det var da lidt cool bagefter at gå med forbinding og halte lidt i skolen

Anmeld

10. september 2013

AnthonsMor

MilleMus1988 skriver:

jaaa hihi de der unger der tror verdenen er så sikker indtil det gør ondt

her er min ældste virkelig uheldig for tiden hehe, som vi siger herhjemme er vi glade for at at han laver ulykkerne i børnehaven og ikke hjemme, for hvad ville de dog ikk tænke hehe

i sidste kom han hjem med 1 stk bule i panden, fordi han faldt ned af legestativet, et hak i hagen, fordi han skulle prøve at cykle, og et blåt øje da han faldt over trinet til legepladsen

og selvom det kun er tirsdag kom han idag hjem med rifter i hele ansigtet, han var løbet direkte ind i en hæk fordi han skulle kigge bagud mens han løb hehe

sååå ja de får rifter, de får sår, de får mærker , men det høre barndommen til

Han lever sgu livet!

Det var et godt grin inden sengetid - kan lige forestille mig ham løbe direkte ind i hækken med hovedet den anden vej

Anmeld

10. september 2013

Kløver

He he vi har to som ofte får blå mærker, især vores lille pige på 17 mdr som kravler op på alt og ja hun skal jo lære det og hun er frygtløs, selvfølgelig alt med måde men har børnene slået sig børster vi af, trøster og så det op på hesten igen, pylrer heller ikke hvis de ikke slog sig børn skal også være børn og nyde det

Anmeld

11. september 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Hej

Helt enig 

Jeg har en rigtig drenge-pige herhjemme som altid har et blåt mærke. 

Anmeld

11. september 2013

B&J

Anonym skriver:

Ja børn elsker at få plastre på. Kender en pige der hamrede hoved ned i græsplanen, det først hun sagde(efter av) var; jeg tror jeg skal have plaster på(hun var bare lidt rød)

Jeg giver plaster på når det bløder.. ellers puster jeg eller en våd klud.

her kommer der tit en tatovering på hvis det bare gør lidt ondt så syntes han jo han er sej oven i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.