børn og blå mærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.721 visninger
22 svar
13 synes godt om
10. september 2013

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er anonym bare for en sikkerheds skyld.

Jeg har bare tænkt på noget siden i går.

Jeg oplevede i går at jeg hørte om en dreng på 16måneder og havde fået blåt mærke, hvorefter mor så gerne vil have at vi holder mere øje(skal siges han ikke gik rundt alene. Han faldt ned af en cykel og den voksne var hurtigt derhenne) fordi hun ikke kan klare flere blå mærker.

Jeg siger ikke at børn skal have blå mærker altid, men jeg har den holdning at børn skal lære at klare sig i verden.. ja jeg ved godt at han er lille(så ikke nogle onde ord om det) og børn skal have lov til at prøve ting af, finder ud af at det gør ondt at falde, slå sig, og at det nok er dumt at gøre igen.

Det gør voksne jo også, man gør noget dumt og så lære man af det.

Det er ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg synes bare det er synd at pakke børn ind i bobleplast, fordi de har fået et enkelt blåt mærke(han er forresten ikke en dreng der klatre rundt på alt.. han kan bedre li at lege med sand)

Og igen ikke for at gøre nogle sure... jeg undre mig bare.
Jeg vil da lade mine børn lære hvordan tingene fungere selv(ikke at jeg vil lade dem lægge deres hånd på kogepladen for at vise den er varm.. men hvor mange har ikke prøvet det)

Håber ikke jeg passer nogen af med der her indlæg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

anynom

Da jeg hentede min datter (22 mdr) i vuggestuen den anden dag fortalte en praktikant at Isabel var faldet ned fra en trip trap stol om formiddagen og havde derfor en bule i panden. Hun blev faktisk helt harm over min reaktion? Jeg kunne jo se, at Isabel havde det fint og nå ja, børn kommer altså til skade? Tror praktikanten havde forventet at få et møgfald

Jeg er ikke den store fortaler for at børn skal pakkes ind i vat, selvfølgelig fjerner jeg min datter fra farlige situationer (lige pt synes hun det er sjovt at forsøge at kravle op i vindueskarmen), men hun dør ikke af at få hverken en bule eller et blåt mærke

Anmeld

10. september 2013

modesty

Anonym skriver:

Hej

Jeg er anonym bare for en sikkerheds skyld.

Jeg har bare tænkt på noget siden i går.

Jeg oplevede i går at jeg hørte om en dreng på 16måneder og havde fået blåt mærke, hvorefter mor så gerne vil have at vi holder mere øje(skal siges han ikke gik rundt alene. Han faldt ned af en cykel og den voksne var hurtigt derhenne) fordi hun ikke kan klare flere blå mærker.

Jeg siger ikke at børn skal have blå mærker altid, men jeg har den holdning at børn skal lære at klare sig i verden.. ja jeg ved godt at han er lille(så ikke nogle onde ord om det) og børn skal have lov til at prøve ting af, finder ud af at det gør ondt at falde, slå sig, og at det nok er dumt at gøre igen.

Det gør voksne jo også, man gør noget dumt og så lære man af det.

Det er ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg synes bare det er synd at pakke børn ind i bobleplast, fordi de har fået et enkelt blåt mærke(han er forresten ikke en dreng der klatre rundt på alt.. han kan bedre li at lege med sand)

Og igen ikke for at gøre nogle sure... jeg undre mig bare.
Jeg vil da lade mine børn lære hvordan tingene fungere selv(ikke at jeg vil lade dem lægge deres hånd på kogepladen for at vise den er varm.. men hvor mange har ikke prøvet det)

Håber ikke jeg passer nogen af med der her indlæg.

Jeg er helt enig. Min dreng får lov til at klatre og boltre sig alt hvad han lyster - og ja, det medfører selvfølgelig blå mærker i ny og næ, både herhjemme og i vuggeren. Han elsker at tonse rundt og den lyst har jeg ikke tænkt mig at kvæle ved at hælde forbud ned over ham.

(alt med måde naturligvis ;-)

Anmeld

10. september 2013

B&J

jeg er 100% enig.. her hjemme er der vist blå mærker over alt og en super god undskyldning for at få plaster på gid det ikke var opfundet

men ja det er jo en del af det hele og vi er der jo til at tryste hvis det er men tit lære de at hvis de falder lidt jamen så er det bare op igen... det lyder hårde ind det er

Anmeld

10. september 2013

Dorthe1986

Er du sikker på det var grunden, altså at det er for at pakke drengen ind?Jeg emener måske har han haft en periode hvor han har slået sig meget, eller jeg tænker måske der ligger noget andet bag... Nå men til dit spørgsmål :-)

Jeg går helt klart ind for at man ikke pakker børnene ind. Selvfølgelig passe på dem og sørge for de ikke kommer ud i direkte vanvittige situationer. Men at falde og slå sig hører jo ligesom livet til... Altså Emil har haft mange blå mærker, men det hører jo legen til :-) jeg er mere bange for at hvis man hele tiden siger "uh nej det er farligt" eller "uh nej man må ikke lege vildt" osv... Så ender man med børn der er så bange af sig at de ikke tør prøve noget. Eller måske motoriske problemer.

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg er helt enig. Min dreng får lov til at klatre og boltre sig alt hvad han lyster - og ja, det medfører selvfølgelig blå mærker i ny og næ, både herhjemme og i vuggeren. Han elsker at tonse rundt og den lyst har jeg ikke tænkt mig at kvæle ved at hælde forbud ned over ham.

(alt med måde naturligvis ;-)

Præcis, børn skal jo lære at klare sig. Og det gør de ved at prøve ting af.. det gør vi alle.. børn skal have lov til at være børn.. og ja de slår sig, det gør jeg da også.. sådan er livet og vi kan jo ikke overvåge dem 24/7

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Er du sikker på det var grunden, altså at det er for at pakke drengen ind?Jeg emener måske har han haft en periode hvor han har slået sig meget, eller jeg tænker måske der ligger noget andet bag... Nå men til dit spørgsmål :-)

Jeg går helt klart ind for at man ikke pakker børnene ind. Selvfølgelig passe på dem og sørge for de ikke kommer ud i direkte vanvittige situationer. Men at falde og slå sig hører jo ligesom livet til... Altså Emil har haft mange blå mærker, men det hører jo legen til :-) jeg er mere bange for at hvis man hele tiden siger "uh nej det er farligt" eller "uh nej man må ikke lege vildt" osv... Så ender man med børn der er så bange af sig at de ikke tør prøve noget. Eller måske motoriske problemer.

De er meget hyldede om ham og han er pyldret. Men der var hvad jeg fik afvide.

Min nevø fik en gang et blåt øje, så gik det væk så fik han sku et blåt øje til, på det andet øje.
Men de skal have lov til at lege.

Det er ikke fordi jeg siger de er dårlige forældre, jeg undrede mig bare, om det var mig der var lidt mere afslappet omkring det

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg er 100% enig.. her hjemme er der vist blå mærker over alt og en super god undskyldning for at få plaster på gid det ikke var opfundet

men ja det er jo en del af det hele og vi er der jo til at tryste hvis det er men tit lære de at hvis de falder lidt jamen så er det bare op igen... det lyder hårde ind det er

Ja børn elsker at få plastre på. Kender en pige der hamrede hoved ned i græsplanen, det først hun sagde(efter av) var; jeg tror jeg skal have plaster på(hun var bare lidt rød)

Jeg giver plaster på når det bløder.. ellers puster jeg eller en våd klud.

Anmeld

10. september 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hylende=pyldrede

De er meget hyldede om ham og han er pyldret. Men der var hvad jeg fik afvide.

Min nevø fik en gang et blåt øje, så gik det væk så fik han sku et blåt øje til, på det andet øje.
Men de skal have lov til at lege.

Det er ikke fordi jeg siger de er dårlige forældre, jeg undrede mig bare, om det var mig der var lidt mere afslappet omkring det

Hylende=pylrede

Anmeld

10. september 2013

Isabella_mor

ORK.... min søn ligner tit et barn der er blå... han har blå mærker, hudafskrabninger og små sår hist og her efter en tur på legepladsen... 

That's life. man kan ikke pakke børn ind i bobleplast, aviser og vat, børn er robuste og kan godt klare lidt knubs.. selvfølgelig skal man som voksen kunne vurdere når et barn begiver sig ud i en farlig leg, men at cykle, falde ned fra en lille kant ect. det hører med til livet som nystartet menneske, og der hører altså lidt knubs med på opskriften at "vokse op" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.