Behandling eller ej - spørgsmål til jer kloge kvinder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2013

l.kjoeller

Manna skriver:

Hej og tak for dit svar.
Da jeg endelig fandt de rigtige "søgeord" fandt jeg et par tråde, hvor flere skrev, at de ikke havde fået hormoner.

men tror ikke man vil give jer behandling lige med det samme da du som du som du skrev var gravid for et par måneder siden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2013

Manna

Elgaard73 skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at tage en snak med egen læge. Evt. få ham til at tjekke dine ægreserver (gøres med en simpel BP på en bestemt dag i cyklus), og få ham til at undersøge om du rent faktisk har ægløsning. En del frigiver ægløsningshormonet, og får positiv ÆL test, men ægget bliver af en eller anden grung ikke løsnet alligevel. Der kan være mange små ting, I kan prøve at "fixe/undersøge" inden at I kaster jer ud i størrer fertilitets udredninger og behandlinger. 

Som en anden skriver, lyder det jo ikke til at I har fertilitets problemmer, i og med at du lige har været gravid. Det endte i en bio, men det er altså en ret "normal" ting at det sker. Det behøver bestemt ikke at betyde at I har problemer med fertiliteten. 

Hej og tak for dit svar.

Når jeg nu kan måle en ok LH-stigning vha. ægløsningstest er det nok ikke det hormon, der måles.
Efter ægløsningen dannes progesteron, men det gør der vel kun fra den follikel, som man har løst et æg fra og dermed kan det ikke have noget at gøre med ægreserverne.
Ved du også, hvad det er man måler i blodet for at vurdere ægreserver?

Anmeld

11. september 2013

Manna

Manna skriver:

Hej og tak for dit svar.

Når jeg nu kan måle en ok LH-stigning vha. ægløsningstest er det nok ikke det hormon, der måles.
Efter ægløsningen dannes progesteron, men det gør der vel kun fra den follikel, som man har løst et æg fra og dermed kan det ikke have noget at gøre med ægreserverne.

Fandt selv denne:

http://www.fertilityplus.com/faq/hormonelevels.htm l#female

Anmeld

11. september 2013

Rockertand

Hej og tak for dit svar.

Jeg er ret sikker på, at det også er min læges svar (Wonder why ).

Men hvad vil du så svare til problemet med min alder?

Jeg ved godt, det kan lade sig gøre, selvom man bliver ældre, men de der 40 år ligger og lurer som sådan en skrækalder, hvor jeg enten aldrig bliver gravid eller hvis jeg endelig gør, vil der være kromosomfejl.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70202109:unge-og-lidt-%C3%A6ldre-kvinder-er-n%C3%A6sten-lige-frugtbare.html

Måske det kan hjælpe lidt?  Sååå gammel er du jo heller ikke, det KAN altså lade sig gøre.....

Anmeld

11. september 2013

Elgaard73

Manna skriver:

Hej og tak for dit svar.

Puha, nu skal jeg jo til at tænke... Mener at det hormon man måler hedder AMH...

Hvis en måling af dine ægreserver, viser sig at være lav, vil lægen jo så gå ind og undersøge yderligere... Om æggene evt. er for ringe...Og så derfra tage stilling til om du har brug for noget hormon støtte.

Det var bare et forslag til hvad jeg først ville får styr på, inden jeg kastede mig ud i fertilitets behandlinger. Har været i det circus i 6 år og det er bestemt ikke "a walk in the park". 

Ud fra dit første indlæg, så tror jeg altså heller ikke, at der er noget alvorligt galt med din/jeres fertilitet, men en samtale og tjek hos lægen kan jo aldrig skade. 

Ps : det med at måle med ÆL teste og så alligevel ikke have en ordenlig ægløsning, er ikke noget jeg har personlig erfaringer med, men blot noget jeg har hørt om mange gange, i de forskellige fertilitets forum's. 

Anmeld

11. september 2013

pcoramt

Manna skriver:

Hej og tak for dit svar.

Jeg skal ikke kunne sige, om jeg aflæser ÆL-teste forkert, men jeg har da selv tænkt om det bare er fordi vi gør det forkert....

Jeg har lagt en enkelt LH-test ud til vurdering herinde.

Men når vi nu dyrker sex både op til, under og efter formodet ægløsning, så burde vi jo kunne ramme rigtigt. Jeg har også temmelig kraftige ægløsningsmerter og har fundet ud af at LH topper ca 1 døgn efter dem.
Puh den der med gele royal ved jeg ikke rigtig om jeg køber - jeg tror mere på en markedsudvikling der på det skammeligste udnytter desperate forældre-wanna be's.
Til gengæld havde jeg fået zoneterapi i 3 måneder, da jeg blev gravid. Jeg kan mærke forandringer i min krop (og har bl.a. kunnet stoppe hos min kiropraktor), så det tror jeg faktisk på, gør en forskel.

synes selv det er super svært at aflæse æl teste.. min var positive, men det viste sig senere at de aldrig var rigtig positive.. jeg ved ikke om gelé royal er en skrøne, men til en flad 50er var vi villige til at prøve det, og jeg er nu gravid i uge 37

jeg har selv fået akkupunktur da jeg ikke havde nogen cyklus (ingen mens i 9 mdr) og det satte godt nok gang i min krop, så er sikker på det også har gjort noget

Hvis du har nogen spørgsmål vedrørende hormonbehanling og IUI så må du endelig sige til, vi har været der, og er efterhånden godt inde i systemet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.