Manna skriver:
Hej og tak for dit svar.
Når jeg nu kan måle en ok LH-stigning vha. ægløsningstest er det nok ikke det hormon, der måles.
Efter ægløsningen dannes progesteron, men det gør der vel kun fra den follikel, som man har løst et æg fra og dermed kan det ikke have noget at gøre med ægreserverne.
Ved du også, hvad det er man måler i blodet for at vurdere ægreserver?
Puha, nu skal jeg jo til at tænke...
Mener at det hormon man måler hedder AMH...
Hvis en måling af dine ægreserver, viser sig at være lav, vil lægen jo så gå ind og undersøge yderligere... Om æggene evt. er for ringe...Og så derfra tage stilling til om du har brug for noget hormon støtte.
Det var bare et forslag til hvad jeg først ville får styr på, inden jeg kastede mig ud i fertilitets behandlinger. Har været i det circus i 6 år og det er bestemt ikke "a walk in the park".
Ud fra dit første indlæg, så tror jeg altså heller ikke, at der er noget alvorligt galt med din/jeres fertilitet, men en samtale og tjek hos lægen kan jo aldrig skade.
Ps : det med at måle med ÆL teste og så alligevel ikke have en ordenlig ægløsning, er ikke noget jeg har personlig erfaringer med, men blot noget jeg har hørt om mange gange, i de forskellige fertilitets forum's.
Anmeld