Behandling eller ej - spørgsmål til jer kloge kvinder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.864 visninger
15 svar
5 synes godt om
10. september 2013

Manna

Jeg er 39½ år og vil rigtig gerne have barn nr. 2.
Jeg har et barn på 20 mdr. Han blev lavet i 3. forsøg (øko).
Jeg ammede til han var et år og fik først mens ni mdr. efter hans fødsel.
Vi har siden prøvet at blive gravide - hver måned med ægløsningstest - og jeg tror vi alle mdr. har dyrket sex på de rigtige tidspunkter.
Jeg var gravid i 7 dage for 2 cyklusser siden men det blev en mislykket biokemisk.
Jeg synes, vi er ved at have lidt travlt.
Vi har talt om at få hjælp, men blev enige om, at det ikke var noget for os. Måske er beslutningen taget på baggrund af for ringe kendskab til behandlingen.

Så jeg er altså kommet i tvivl.

Det vi begge stejlede over er hormonbehandlingerne.
Jeg antager, at jeg har normal ægløsning, siden jeg kan lave positive ægløsningstests og min mens er regelmæssig.

Kan man så ikke bare få lavet en IUI på ægløsningstidspunktet?

Jeg har virkelig ikke lyst til at involvere min arbejdsgiver, hvilket jeg tror, jeg ville blive nødt til med skemalagt undersøgelse og behandling.

Jeg ved at første skridt må være at få lavet en sædundersøgelse, men i princippet kan der vel godt være noget galt med mig, selvom det er lykkedes for ca. 2 år siden`??

Det jeg søger er dels svar på min spørgsmål, dels erfaringer hvis der er nogle derude, som kun er blevet insemineret - uden hormonbehandling.

Manna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2013

pcoramt

Tror desværre ikke du skal regne med at de 'bare' laver IUI.. Der er for det første en lang udredningsperiode, og derefter vil de gå ind og se hvor problemet er.. Kan det være at du aflæser dine æl-teste forkert? 

Som en start kunne jeg forstille mig at de vil give dig let hormonstimulering som er 5 piller du skal tage på bestemte dage og det er faktisk det  

mit råd vil være at i skal tage og prøve at spise gele Royal 2 kapsler til dig og to til manden hver dag.. Det er et natur medicin som har virket for mange, måske også mig (ved jo ikke med sikkerhed om det var det der gjorde forskellen) de kan købes i fx Føtex held og lykke

Anmeld

11. september 2013

l.kjoeller

Manna skriver:

Vi har siden prøvet at blive gravide - hver måned med ægløsningstest - og jeg tror vi alle mdr. har dyrket sex på de rigtige tidspunkter.
Jeg var gravid i 7 dage for 2 cyklusser siden men det blev en mislykket biokemisk.
Vi har talt om at få hjælp, men blev enige om, at det ikke var noget for os. Måske er beslutningen taget på baggrund af for ringe kendskab til behandlingen.

Jeg antager, at jeg har normal ægløsning, siden jeg kan lave positive ægløsningstests og min mens er regelmæssig.

Jeg har virkelig ikke lyst til at involvere min arbejdsgiver, hvilket jeg tror, jeg ville blive nødt til med skemalagt undersøgelse og behandling.

Jeg ved at første skridt må være at få lavet en sædundersøgelse, men i princippet kan der vel godt være noget galt med mig, selvom det er lykkedes for ca. 2 år siden`??

Det jeg søger er dels svar på min spørgsmål, dels erfaringer hvis der er nogle derude, som kun er blevet insemineret - uden hormonbehandling.

Manna

Tror bestemt ikke det er nødvendigt.  Og tror i vil få det samme at vide på klinik. Når det er sagt er hormonerne under iui ikke altid nødvendigt og er heller ikje slemt.

Anmeld

11. september 2013

tweety2060

Jeg synes I skal tage kontakt til en klinik og få en samtale, så kan de svare på hvad de mener er realistisk.... Der er SÅ mange forskellige behandlinger og grunde til forskellig behandling... Hvad der virker for mig er jo ikke nødvendigvis vejen for Jer.
Pøj pøj

Anmeld

11. september 2013

Rockertand

Manna skriver:

Manna

Det er voldsomt overkill at tænke behandling - du har jo næsten lige været gravid, og det i sig selv beviser, at det nok skal lykkes med lidt tålmodighed.

Anmeld

11. september 2013

Elgaard73

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at tage en snak med egen læge. Evt. få ham til at tjekke dine ægreserver (gøres med en simpel BP på en bestemt dag i cyklus), og få ham til at undersøge om du rent faktisk har ægløsning. En del frigiver ægløsningshormonet, og får positiv ÆL test, men ægget bliver af en eller anden grung ikke løsnet alligevel. Der kan være mange små ting, I kan prøve at "fixe/undersøge" inden at I kaster jer ud i størrer fertilitets udredninger og behandlinger. 

Som en anden skriver, lyder det jo ikke til at I har fertilitets problemmer, i og med at du lige har været gravid. Det endte i en bio, men det er altså en ret "normal" ting at det sker. Det behøver bestemt ikke at betyde at I har problemer med fertiliteten. 

Anmeld

11. september 2013

Manna

pcoramt skriver:

Tror desværre ikke du skal regne med at de 'bare' laver IUI.. Der er for det første en lang udredningsperiode, og derefter vil de gå ind og se hvor problemet er.. Kan det være at du aflæser dine æl-teste forkert? 

Som en start kunne jeg forstille mig at de vil give dig let hormonstimulering som er 5 piller du skal tage på bestemte dage og det er faktisk det  

mit råd vil være at i skal tage og prøve at spise gele Royal 2 kapsler til dig og to til manden hver dag.. Det er et natur medicin som har virket for mange, måske også mig (ved jo ikke med sikkerhed om det var det der gjorde forskellen) de kan købes i fx Føtex held og lykke

Hej og tak for dit svar.

Jeg skal ikke kunne sige, om jeg aflæser ÆL-teste forkert, men jeg har da selv tænkt om det bare er fordi vi gør det forkert....

Jeg har lagt en enkelt LH-test ud til vurdering herinde.

Men når vi nu dyrker sex både op til, under og efter formodet ægløsning, så burde vi jo kunne ramme rigtigt. Jeg har også temmelig kraftige ægløsningsmerter og har fundet ud af at LH topper ca 1 døgn efter dem.
Puh den der med gele royal ved jeg ikke rigtig om jeg køber - jeg tror mere på en markedsudvikling der på det skammeligste udnytter desperate forældre-wanna be's.
Til gengæld havde jeg fået zoneterapi i 3 måneder, da jeg blev gravid. Jeg kan mærke forandringer i min krop (og har bl.a. kunnet stoppe hos min kiropraktor), så det tror jeg faktisk på, gør en forskel.

Anmeld

11. september 2013

Manna

l.kjoeller skriver:

Tror bestemt ikke det er nødvendigt.  Og tror i vil få det samme at vide på klinik. Når det er sagt er hormonerne under iui ikke altid nødvendigt og er heller ikje slemt.

Hej og tak for dit svar.
Da jeg endelig fandt de rigtige "søgeord" fandt jeg et par tråde, hvor flere skrev, at de ikke havde fået hormoner.

Anmeld

11. september 2013

Manna

tweety2060 skriver:

Jeg synes I skal tage kontakt til en klinik og få en samtale, så kan de svare på hvad de mener er realistisk.... Der er SÅ mange forskellige behandlinger og grunde til forskellig behandling... Hvad der virker for mig er jo ikke nødvendigvis vejen for Jer.
Pøj pøj

Hej og tak for dit svar.
Ja, det mest klare svar får jeg jo nok hvis jeg spørger dem, der arbejder med det til hverdag.

Anmeld

11. september 2013

Manna

Rockertand skriver:

Det er voldsomt overkill at tænke behandling - du har jo næsten lige været gravid, og det i sig selv beviser, at det nok skal lykkes med lidt tålmodighed.

Hej og tak for dit svar.

Jeg er ret sikker på, at det også er min læges svar (Wonder why ).

Men hvad vil du så svare til problemet med min alder?

Jeg ved godt, det kan lade sig gøre, selvom man bliver ældre, men de der 40 år ligger og lurer som sådan en skrækalder, hvor jeg enten aldrig bliver gravid eller hvis jeg endelig gør, vil der være kromosomfejl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.