Har været til jobsamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

der er 9 år mellem mig og min lillebror og tror ikke du finder tættere søskende da det gav os mulighed for at være så meget andet for hinanden. men det er selvfølgelig noget helt anden end 5 år det forstår jeg godt. synes måske bare ikke man kan byde en arbejdsplads det med det samme  men respekterer fuldt ud andre tænker anderledes 

Jeg har to søskende  10 og 12 år ældre end mig og de har bare haft mere glæde af hinanden end jeg og dem. Det er først her i det voksne liv at vi har glæden af hinanden, Jeg har altid været for lille til alting - derfor ønsker jeg ikke alt for mange år imellem. Men har dog heller aldrig været en af dem der har ønsket at få børn med 1½ års mellemrum - det synes jeg er for lidt og der er ikke plads til den enkelte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2013

Anonym trådstarter

Hjaltesmor skriver:

Hvis du ikke fik det, ville jeg nok undersøge med min fagforening, hvad det så har af betydning for mine fremtidige jobmuligheder, hvis jeg meldte mig ud i så lang tid for at være gravid/holde barsel.

I nogle brancher er det jo bare en fordel, at man har fået børn (ser ud som om, man ikke skal have flere). I andre brancher har man stort set meldt sig permanent ud af arbejdsmarkedet, hvis man går længe uden job (evt. 9 måneders graviditet og så det antal måneder, som din del af barslen udgør).

Men så igen er der også folk, der får job mens de er gravide. Jeg kender en, der var 8 måneder henne, da hun fik sit job. Første dag var så den dag hun gik på barsel, så hun reelt først startede, da hun kom tilbage fra barsel. Hvis arbejdsgiveren er nogenlunde fremsynet, er det jo ikke de par måneders barsel, der har betydning for, om man kommer til at udvikle virksomheden i lang tid fremover.

Alternativ kan du jo søge projektansættelser i perioden frem til barsel. Og fylde cv'et ud med frivilligt arbejde, så der ikke bare kommer et hul.

Tak for dine gode ideer, må lige lægge hovedet i blød. For ja er netop bange for det her med hvor svært det er at få job, enten som gravid eller efterfølgende efter en lang periode derhjemme.

Men det var godt nok flot med din veninde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.