Da jeg fik mit arbejde, var min søn også 3 år og det vidste de godt. Nu har jeg været ansat 1½ år og er lige gået på barsel.
Da jeg fortalte, at jeg var gravid, sagde de, at det kunne man jo godt regne med, når jeg havde et i forvejen og ikke virkede utilfreds med det. Min chef sagde, at hun elskede selv børn og kunne godt forstå, jeg ville have en mere nu.
Jeg synes, du skal se det som en god indikator for, om det er en arbejdsplads, du kan trives i som småbarnsmor. Småbørnsforældre arbejder typisk flere timer og er mere effektive end andre i de timer (rent statistisk set), så en klog arbejdsgiver vil elske at have en småbørnsmor ansat.
Kan de derimod ikke komme sig over det, er de nok heller ikke fleksible med feriedage mv. eller går generelt op i, at deres medarbejdere trives som hele mennesker, og er det så det rigtigt match for dig heller?
Jeg ville være glad for, at spørgsmålet kom op. Deres reaktion siger jo meget om stedet, og du kan så bruge det til at vide, om stedet er noget for dig. Måske siger de: Skønt: effektivt og struktureret menneske med vant til stort ansvar og empati, der lige vil passe ind i miljøet med de øvrige ansatte her hos os.
Anmeld