De overskrider vores grænser.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Grov? - I hvilken sætning er jeg grov? 

Jeg ved ikk hvad der sker for at folk køber juice til deres små børn, hvad fanden er der galt med vand? :-(
Det synes jeg er " groft" at skrive.....

Jaa der er nok ikk andet for, ved ikk om hun blir passet af dem, men ellers kunne man sige at hun ikk blir passet før de forstår det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jeg ved ikk hvad der sker for at folk køber juice til deres små børn, hvad fanden er der galt med vand? :-(
Det synes jeg er " groft" at skrive.....

Jaa der er nok ikk andet for, ved ikk om hun blir passet af dem, men ellers kunne man sige at hun ikk blir passet før de forstår det...

Okay... Argh, på den måde.... Det syntes jeg så ikke det er, men kan være du læser det på en anden måde end jeg mener det... Misforståelser kan ske! ;-) 

nej hun bliver ikke passet af dem, men må bare få gjort det klart for dem, 

Anmeld

8. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Lige præcis, alle i vores familie glor bare underligt så snart vi siger det.... 

et barn i vores familie på snart 2, lever nærmest af cola, juice og Ice tea, også chips og slik i weekendene... Ja jeg syntes det er forkert, stakkels barn' 

Jeg ved ikke hvad der sker for at folk køber juice til deres små børn, hvad fanden er der galt i vand? ;( 

Jeg må bare træde mere hårdt i gulvet og sige nej! 

Stakkels barn, jeg ved ikke hvad der sker for folk...
Hvis man ønsker respekt for sine holdninger er det nok en god ide også at respektere andres

Men jeg ville nok bare blive ved med at sige nej tak til det er feset ind
For jeg synes ikke barnet skal holdes væk fra eksempelvis bedsteforældre grundet en "kamp" mellem de voksne og de voksnes holdninger og principper. Så synes jeg opbygning af tæt kontakt til de nærmeste i familien er vigtigere (det var blot et eksempel...drejer det sig om bekendte kunne jeg godt finde på at blive væk hvis ord ikke er nok)

P.s. Der findes lækker juice uden sukker (udover det naturlige frugtsukker) og uden konserveringsmidler

Anmeld

9. september 2013

Hyacinth

Anonym skriver:

Har simpelthen brug for hjælp.... - 

Vi har en datter på snart 1 år, hun skal ikke vokse op med cola, sukker og juice osv, det har vi gjort klart for alle, men folk respektere det ikke? 

min svigermor har givet min datter saftevand, til trods for vi pænt sagde nej! - Alle folk glor mærkeligt på os, når vi siger nej tak på hendes vegne til diverse sukkerting! 

Vi er ikke sukker forskrækket, men hvorfor skulle vi fylde hende med sådanne sager når hun ikke engang selv beder om det? 

Men vi føler vores grænser bliver overtrådt af diverse folk, og det gør os sure at de ikke kan forstå et nej!

Hold jer venligst til problemet.. ;-)) 

Hvad kan vi gøre for at folk forstår det? & andre der har prøvet lign? 

Da vi fik vores datter(maj 2011) var jeg lige så meget imod alt sukker, som du er. Vi har nu både vores datter på 2 år og vores søn på knapt 11 mdr.
Med tiden der er gået, er jeg blevet meget mere afslappet omkring det. Jeg giver ikke min børn slik, kage osv hver weekend eller lign., men jeg er slet ikke så "hysterisk"(i mangel af bedre ord), som jeg har været tidligere

Min søn har fået kage 1-2 gange allerede og jeg tager det faktisk ikke så tungt
Han trives og jeg vægter relationerne højere end sukkeret. Det er alligvel så sjældent det sker og bedsterne især, elsker at forkæle ungerne.

Ind i mellem skal man vælge sine kampe.

Hilsen en mor der synes, at sukker slet ikke er så farligt igen

Anmeld

9. september 2013

pcoramt

Det er er på ingen måde i orden! Det er jeres barn, og selvfølgelig er det ikke nødvendigt med alt det sukker til en lille barne mave. jeg har desværre ikke noget godt råd, men stå endelig fast ved den beslutning..

Anmeld

9. september 2013

C-Dog

Du må jo lære at stå fast på dine meninger. Som forældre bør man som minimum kunne sige sin mening på en pæn måde og forklare så folk forstår og respektere, også selv om de ikke er enige. Dog synes jeg det er en smule barnligt du selv lige tilføjer en sætning der tydeligt viser du ikke respektere andres valg ift til juice feks, din mening er ikke den eneste rigtige, forældre der giver deres børn juice er lige så ansvarlige og kloge som du og jeg og de bør respekteres på samme måde som du vil. Du synes jo ikke selv det er rart når din omgangskreds insinuerer at 'hvad dælen tænker du på med din nul sukkerpolitik, hul i hovedet' hvis du kan se hvor jeg vil hen. ;-)

Anmeld

9. september 2013

camilla10

Anonym skriver:

Vi har en datter på snart 1 år, hun skal ikke vokse op med cola, sukker og juice osv, det har vi gjort klart for alle, men folk respektere det ikke? 

min svigermor har givet min datter saftevand, til trods for vi pænt sagde nej! - Alle folk glor mærkeligt på os, når vi siger nej tak på hendes vegne til diverse sukkerting! 

Vi er ikke sukker forskrækket, men hvorfor skulle vi fylde hende med sådanne sager når hun ikke engang selv beder om det? 

Men vi føler vores grænser bliver overtrådt af diverse folk, og det gør os sure at de ikke kan forstå et nej!

Jeg faldt over en artikel, der handler om, hvor lidt sukker, der egentlig skal til, før kvoten er brugt op for de små, hvis der også skal være plads til de egentlige måltider. Jeg tog kopier, som jeg har liggende i pusletasken. Sideløbende har folk dog efterhånden accepteret vores holdning, så jeg har aldrig fået brug for dem.

Anmeld

9. september 2013

ano14316

Anonym skriver:

Jeg er ikke så hysterisk som jeg har været.. men vores på snart 2 får aldrig slik.. han får kage ved særlige lejligheder...

Jeg har f.eks. sagt til familien at hvis de gerne vil give ham noget lækkert, når han er hos dem så er melon super eller en juice... Selv køber jeg så en god øko æblemost eller sådan så det er lige så godt som et æble...

Anmeld

9. september 2013

ano14316

Jeg er ikke så hysterisk som jeg har været.. men vores på snart 2 får aldrig slik.. han får kage ved særlige lejligheder...

Jeg har f.eks. sagt til familien at hvis de gerne vil give ham noget lækkert, når han er hos dem så er melon super eller en juice... Selv køber jeg så en god øko æblemost eller sådan så det er lige så godt som et æble...

Det jeg vil sige med det, er at det nok er en god idé at give dem et alternativ til slik... Sig f.eks. jeg vil ikke have han får slik, men jeg vil blive glad hvis I vil give ham en pære eller melon.. 

Anmeld

9. september 2013

L&V

camilla10 skriver:

Jeg faldt over en artikel, der handler om, hvor lidt sukker, der egentlig skal til, før kvoten er brugt op for de små, hvis der også skal være plads til de egentlige måltider. Jeg tog kopier, som jeg har liggende i pusletasken. Sideløbende har folk dog efterhånden accepteret vores holdning, så jeg har aldrig fået brug for dem.

Har du den stadig. Lyder interessant

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.