Anonym skriver:
Har simpelthen brug for hjælp.... -
Vi har en datter på snart 1 år, hun skal ikke vokse op med cola, sukker og juice osv, det har vi gjort klart for alle, men folk respektere det ikke?
min svigermor har givet min datter saftevand, til trods for vi pænt sagde nej! - Alle folk glor mærkeligt på os, når vi siger nej tak på hendes vegne til diverse sukkerting!
Vi er ikke sukker forskrækket, men hvorfor skulle vi fylde hende med sådanne sager når hun ikke engang selv beder om det?
Men vi føler vores grænser bliver overtrådt af diverse folk, og det gør os sure at de ikke kan forstå et nej!
Hold jer venligst til problemet.. ;-))
Hvad kan vi gøre for at folk forstår det? & andre der har prøvet lign?
Da vi fik vores datter(maj 2011) var jeg lige så meget imod alt sukker, som du er. Vi har nu både vores datter på 2 år og vores søn på knapt 11 mdr.
Med tiden der er gået, er jeg blevet meget mere afslappet omkring det. Jeg giver ikke min børn slik, kage osv hver weekend eller lign., men jeg er slet ikke så "hysterisk"(i mangel af bedre ord), som jeg har været tidligere

Min søn har fået kage 1-2 gange allerede og jeg tager det faktisk ikke så tungt

Han trives og jeg vægter relationerne højere end sukkeret. Det er alligvel så sjældent det sker og bedsterne især, elsker at forkæle ungerne.
Ind i mellem skal man vælge sine kampe.
Hilsen en mor der synes, at sukker slet ikke er så farligt igen