De overskrider vores grænser.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.705 visninger
21 svar
50 synes godt om
8. september 2013

Anonym trådstarter

Har simpelthen brug for hjælp.... - 

Vi har en datter på snart 1 år, hun skal ikke vokse op med cola, sukker og juice osv, det har vi gjort klart for alle, men folk respektere det ikke? 

min svigermor har givet min datter saftevand, til trods for vi pænt sagde nej! - Alle folk glor mærkeligt på os, når vi siger nej tak på hendes vegne til diverse sukkerting! 

Vi er ikke sukker forskrækket, men hvorfor skulle vi fylde hende med sådanne sager når hun ikke engang selv beder om det? 

Men vi føler vores grænser bliver overtrådt af diverse folk, og det gør os sure at de ikke kan forstå et nej!

Hold jer venligst til problemet.. ;-)) 

Hvad kan vi gøre for at folk forstår det? & andre der har prøvet lign? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2013

L&V

Anonym skriver:

Vi har en datter på snart 1 år, hun skal ikke vokse op med cola, sukker og juice osv, det har vi gjort klart for alle, men folk respektere det ikke? 

min svigermor har givet min datter saftevand, til trods for vi pænt sagde nej! - Alle folk glor mærkeligt på os, når vi siger nej tak på hendes vegne til diverse sukkerting! 

Vi er ikke sukker forskrækket, men hvorfor skulle vi fylde hende med sådanne sager når hun ikke engang selv beder om det? 

Men vi føler vores grænser bliver overtrådt af diverse folk, og det gør os sure at de ikke kan forstå et nej!

Så ville jeg forklare at vi ikke ku ses mere når de ikke ka overholde de frænser i sætter

Anmeld

8. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

jeg giver dig helt ret, vi havde samme regler herhjemme, hvorfor give dem slik og sodavand/saftevand/juice osv, når de helelre vil have et æble eller en gulerod og et glas vand eller mælk, vi har ved begge de store faktisk kørt den helt uden sukker til den store var 3 og til den yngste var 2, dog repekterede folk vores valg, og kunne godt forstå det når vi lagde det op på en måde som jeg lige skrev.

men der er ikke andet end at holde fast i jeres mening, og sige at det jo er jeres barn og at i bare ikke vil have det.

Anmeld

8. september 2013

Mettefpigen

Der er nok ikk andet for end at blive ved med at sige nej! Og tage en snak med folk :-)

Anmeld

8. september 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

jeg giver dig helt ret, vi havde samme regler herhjemme, hvorfor give dem slik og sodavand/saftevand/juice osv, når de helelre vil have et æble eller en gulerod og et glas vand eller mælk, vi har ved begge de store faktisk kørt den helt uden sukker til den store var 3 og til den yngste var 2, dog repekterede folk vores valg, og kunne godt forstå det når vi lagde det op på en måde som jeg lige skrev.

men der er ikke andet end at holde fast i jeres mening, og sige at det jo er jeres barn og at i bare ikke vil have det.

Lige præcis, alle i vores familie glor bare underligt så snart vi siger det.... 

et barn i vores familie på snart 2, lever nærmest af cola, juice og Ice tea, også chips og slik i weekendene... Ja jeg syntes det er forkert, stakkels barn' 

Jeg ved ikke hvad der sker for at folk køber juice til deres små børn, hvad fanden er der galt i vand? ;( 

Jeg må bare træde mere hårdt i gulvet og sige nej! 

Anmeld

8. september 2013

Tigger

Suk, der har vi også stået og det er simpelthen så anstrengende

Vi sagde lige ud - og meget bestemt - at vi ikke gad diskutere det og at det ikke blev anderledes. Derefter respekterede de det, men sgu da i grunden irriterende at man bliver nødt til at puste sig op, før der bliver lyttet. Som om jeg går så tæt på andre mennesker ift deres personlige valg

Anmeld

8. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi har altid bare sagt at "så længe han er ligeså glad for en banan, som han ville være for kage, så er der ingen grund til at vælge den usunde del. Han skal nok få hans sukkerration senere hen"

det har alle fint forstået. En enkelt gang fik han et glas kakaomælk uden vores tilladelse, men der blev der faktisk undskyldt bagefter fordi det lige var en tanketorsk  

vores er knap 2 år nu og er først her i sommer begyndt at dele is med mig og få et stykke kage når vi er ude på besøg og et enkelt glas juice. Men han får stadig ikke slik (chokolade, vingummi osv) eller sodavand.

ved sgu ikk hvordan man skal få folk til at respektere det uden at blive "grov", hvis de ikk forstår jeres begrundelser.  

Anmeld

8. september 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

behøvbehøve

Lige præcis, alle i vores familie glor bare underligt så snart vi siger det.... 

et barn i vores familie på snart 2, lever nærmest af cola, juice og Ice tea, også chips og slik i weekendene... Ja jeg syntes det er forkert, stakkels barn' 

Jeg ved ikke hvad der sker for at folk køber juice til deres små børn, hvad fanden er der galt i vand? ;( 

Jeg må bare træde mere hårdt i gulvet og sige nej! 

Undskyld, men du behøver ikk at blive grov fordi folk ikk har de samme meninger som dig.....

Anmeld

8. september 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Undskyld, men du behøver ikk at blive grov fordi folk ikk har de samme meninger som dig.....

Grov? - I hvilken sætning er jeg grov? 

Anmeld

8. september 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Der er nok ikk andet for end at blive ved med at sige nej! Og tage en snak med folk :-)

Nej der er desværre nok ikke andet at gøre..  

Men det vil jeg så blive ved med til folk forstår det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.