Lesbisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.587 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. september 2013

Anonym trådstarter

Hej tøsser

hvad gjord i for at få hjælp til en lille og var det jeres læge der henvist jer til et sted og hvad har det kostet jer (medicin og det)

har mange spørgsmål så håber i vil skrive lidt om hvad i har været igennem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2013

Kløver

De lesbiske par jeg kender blev henvist ved lægen, her skulle både min mand og jeg henvises, men tror ikke det er tilfældet når i skal have donorsæd nogle har også fået hjælp til børnene privat.

Prisen afhænger af behandlingen, om du skal have hormoner eller ej og mener også der er forskel i pris på donorsæd. Synes at et par jeg kendte dengang fortalte at alm sæd var billigst, og kostede mere alt efter sjældenhed, dvs de par hvor den ene var feks inder, neger eller asiat og man ønskede sæden "matchede nationalitet" de var dog begge to danske piger og fik alm donorsæd

Kender flere par som også har fået donorsæd reserveret så det er samme donor som er "far" til børnene

Anmeld

8. september 2013

Sujan

Har en del lesbiske bekendte... Man kan godt blive henvist til fertilitetsbehandling via egen læge og så er det gratis..

De par jeg kender har dog kontaktet en privat klinik da de ønsker åben doner(når barnet bliver 18 kan han/hun få oplysninger om sin far)
Det var vigtigt for dem ikke at tage den mulighed fra barnet...

Anmeld

8. september 2013

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Har en del lesbiske bekendte... Man kan godt blive henvist til fertilitetsbehandling via egen læge og så er det gratis..

De par jeg kender har dog kontaktet en privat klinik da de ønsker åben doner(når barnet bliver 18 kan han/hun få oplysninger om sin far)
Det var vigtigt for dem ikke at tage den mulighed fra barnet...

man skal vel betale for donor sæd skal man ikke ?

Anmeld

8. september 2013

esioul

Anonym skriver:

Hej tøsser

hvad gjord i for at få hjælp til en lille og var det jeres læge der henvist jer til et sted og hvad har det kostet jer (medicin og det)

har mange spørgsmål så håber i vil skrive lidt om hvad i har været igennem 

man skal henvises af lægen.

Jeg mener faktisk ikke donorsæd koster noget i det offentlige, men er ikke 100% sikker.

Jeg gav ca. 1800 for medicin til mit første forsøg.

Anmeld

8. september 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

man skal henvises af lægen.

Jeg mener faktisk ikke donorsæd koster noget i det offentlige, men er ikke 100% sikker.

Jeg gav ca. 1800 for medicin til mit første forsøg.

Så hvis der ingen medicin skal til så er det gratis 

Anmeld

8. september 2013

esioul

Anonym skriver:

Så hvis der ingen medicin skal til så er det gratis 

Der skal medicin til fordi det øger chancen. Man danner flere æg og derved er der større mulighed for at opnå graviditet.

Man hører sjældent om de inseminerer i egen cyklus. Vi blev slet ikke tilbudt det, selvom jeg har regelmæssig cyklus

Anmeld

8. september 2013

Sujan

Anonym skriver:

man skal vel betale for donor sæd skal man ikke ?

Så vidt jeg ved koster donor sæd ikke noget gennem det offentlige...

Men så har du ikke mulighed for åbne donor...

Anmeld

8. september 2013

Putomanen

Vi havde en snak med den offentlige klinik vi gik på i december måned, og der var der lige kommet 3 forskellige muligheder inden for donorer. Jeg kan desværre ikke huske hvilke muligheder der var. Hvis jeg var dig, ville jeg forhøre mig inden i kontakter en privatklinik, evt ved din læge lidt.

Anmeld

8. september 2013

raca

esioul skriver:

Der skal medicin til fordi det øger chancen. Man danner flere æg og derved er der større mulighed for at opnå graviditet.

Man hører sjældent om de inseminerer i egen cyklus. Vi blev slet ikke tilbudt det, selvom jeg har regelmæssig cyklus

det passer nu ikke.. ved donersæd ins man oftes i egen cyklus, da kvinden jo intet fejler men oftes er normal fertil, og for at undgå flerfoldsgraviditeter gives der ikke medicin, i de første forsøg, før man ved hvor mange æg og af hvilken kvalitet de er, hvis altså kvinden er under 35 år.

jeg ved ikke hvad reglerne er mht til lesbiske men hetro på kan få hjælp gennem det offenlige til det første barn, de efterfølgede børn er selvbetalte.

et sædstrå+ dvs undersøgelser kostede for 6 år siden 1800kr, og man kunne få 3 forsøg for 3500kr. der ud over skulle man købe ÆL sprøjten. mener den kostede 400kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.