WantingBaby2012 skriver:
Tja, egentlig har vi besluttet os, men vil alligevel lige hører andres synspunkter. Det drejer sig om at vælge mellem at få sat 1 æg op eller 2 æg op (hvis der altså ER mere end 1 æg ved æo)
Sagen er, at vi er igang med 3. ICSI forsøg men denne gang kort forløb. (Min kæreste har dårlig sædkvalitet, jeg "fejler" efter sigende ikke noget) Jeg har faktisk opnået graviditet de sidste 2 forsøg, men æggene gik til meget tidligt igen. Så altså positiv bp, men "aborterede" en uge eller 2 efter.
Vi er jo stadig unge, så begge gange har 2 æg overhovedet ikke været på tale ved æo! Lægen begrunder med risici og evt. komplikationer ved en tvillingegraviditet. Og da vi er unge (23 og 25) er chancen/risikoen for tvillinger rimelige store.
Nu forventer klinikken at jeg er klar til ÆU på torsdag og ÆO lørdag! Og vi har som sagt besluttet os for at få sat 2 æg op denne gang, hvis muligheden er der. (Det var den ikke sidste gang, ud af ellers 16 æg).
Men hvad ville i gøre?
Det er jo ikke fordi at vi ikke ville blive over lykkelige hvis der var 2, men klinikken anbefaler det jo ikke ligefrem... 
Undskyld at det blev lidt langt, håber at nogen har lyst til at komme med deres synspunkt.

Jeg havde klart valgt to!!
Altså klinikken skal måske også liiiige skrue lidt ned for charmen, for HVORFOR skulle du ikke kunne klare en tvillingegraviditet lige som godt som en hvilken som helst anden?
Ja min logik vil sige mig, at du da ville have bedre chancer for en vellykket graviditet med dine 23 år fremfor en på 35.
Kan så fortælle at jeg fik lagt to æg op i vores fryseforsøg, og jeg var 23 på det tidspunkt. Dog var det kun det ene der blev til en blivende baby.
Så bare fordi man får sat to op, er det jo ikke ensbetydende med at begge sætter sig fast!