Hvad ville i gøre? (ICSI)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2013

WantingBaby2012

Lou skriver:

Jeg ville klar også vælge to. Det er så hårdt at gennemgå hvert forsøg, at jeg synes man skal optimere chancerne så meget så muligt.

Vi har selv haft meget få gode æg ud af eller mange udtagne æg så første gang fik vi lagt et æg op, da der kun var et godt. 2. gang fik vi lagt to æg op, det var de enete gode. 3. gang fik vi lagt to æg op, kun to gode og nu er jeg endlig gravid - og med tvillinger. 

Vi have beslutte os at betragte det som en gave hvis vi fik to, så selv om det lige var lidt overvældende, så er vi i dag super lykkelige. 

Jeg er 16+5 i dag og har indtilvidere haft en rigtig dejlig graviditet uden kvalme mv. Det er klart at der er nogle flere risici ved at vente tvillinger, med jordmoder og læger passer så godt på en, så synes ikke man skal vælge det fra pga. det i hvert fald. 

KH Louise

Ja det er meget hårdt at gå igennem hvert forsøg.. Og især når man som vi, faktisk har opnået graviditet hver gang, men hvor det så har endt galt alligevel.. 1 gang tænkte man "hvor er det bare uretfærdigt.. men det skulle bare ikke være denne gang åbenbart og nu ved vi, at jeg rent faktisk kan blive gravid.. næste gang må den være der" og da det så skete 2. gang, så begynder man at tænke "okay, jeg kan godt blive gravid, men kan åbenbart bare ikke holde på det" og det bekymre os virkelig meget..

Plus at hverken hans eller mit arbejde ved at vi er igang med fertilitetsbehandling.. og har det bare SÅ dårligt med at komme med dårlige undskyldninger for hvorfor jeg lige skal møde lidt senere og til ÆU hvor jeg må melde mig syg uden at være det..  

Så nu håber vi at chancen for at dette er sidste forsøg er noget større ved at vi måske kan få lagt 2 æg op i stedet for 1..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2013

WantingBaby2012

Malene76 skriver:

Hejsa...

Vi har Felix som vi fik ved IVF pga. min mands dårlige sædkvalitet. Jeg fejler ikke noget, men der er mistanke om endomitriose.

Felix blev til i tredje opstartede forsøg, men det første hvor vi nåede så langt at æggene blev sat op i mig. Der blev sat de to gode æg op, som der blev gode nok til det. Det blev så "kun" til Felix.  

Vi skal i gang igen her i løbet af efteråret regner vi med. Vi står nu i det samme dilemma som jer. Skal vi få sat et æg op eller to æg op? Kan vi klarere det, hvis det udvikler sig til to æg?  Vi er begge to 37, så noget ældre end jer. Men jeg tror vi satser på to æg og tager den glæde med det er, hvis de begge sætter sig fast. Ja så får vi nogle hårde år, men det bliver jo langsomt lettere.

Jeg tror jeg ville få sat to æg op, hvis I har mulighed for det. Forudsat at I mener I kan klare to, for det er selvfølgelig hårdt at der er to.

Håber I snart står med en positiv graviditetstest og får lov at følge graviditeten til dørs og ender med en eller to smukke babyer.  Det er det hele værd, selvom det er SÅ hårdt ind i mellem.

KH Malene -- som har været der.

Tak for dit svar 

Der er ingen tvivl om at det første stykke tid vil blive hårdt, men vi er trods alt 2, og jeg bilder mig ind at man stille og roligt finder en rytme og at det herefter bliver lidt nemmere.. 

Vi er slet ikke i tvivl om at vi ville kunne klare det, hvis det skulle ende med 2 - og hellere det end ingen.. 

Behandlingsverdenen kan være så hård indimellem og vi håber så inderligt at dette er sidste gang i denne omgang! 

Anmeld

9. september 2013

CroQuis

WantingBaby2012 skriver:

Tak for dit fine svar Og hvor er det dejligt for jer, at den ene hang fast, tillykke. 

Det er ikke fordi lægen fraråder os det, men som han sagde "du er ikke ligefrem den typiske tvillinge-bærer"... Og her hentydede han til at jeg er slank/normal af bygning, og at en tvillingegraviditet så måske vil være hårdere, end hvis man måske er lidt større af bygning? ja jeg ved det ikke... Men de skrev da på vores papirer, at vi ønsker at få lagt 2 æg op, hvis det er muligt - så nu må vi se om der er 2 (eller flere) på lørdag  Vi argumenterede også med at vi har været gennem 2 forsøg ICSI og dette jo er vores 3. forsøg - samt at vi hellere vil have 2 børn ud af dette end ingen... Og det bildte han os ind, at han godt kunne forstå 

Selvfølgelig bliver det hårdt, men vi er begge 100 % klar til det her og er sikker på, at lige meget om der bliver 1 eller 2 så er det det HELE værd!! 

Tak 

Ved hvert forsøg, fik vi også at vide at vi havde rigtig gode odds, fordi jeg var slank af bygning (de har måske flere kraftige kvinder, end slanke  Ved det ikke)... Men fik da ikke nogle hentydninger mht tvillingegraviditet og min kropsbygning..

Det eneste var bare, at det virkede lidt som en uskreven regl, at man tidligst fik lagt to æg op i 3. forsøg 

Anmeld

9. september 2013

camilla10

WantingBaby2012 skriver:

Tja, egentlig har vi besluttet os, men vil alligevel lige hører andres synspunkter. Det drejer sig om at vælge mellem at få sat 1 æg op eller 2 æg op (hvis der altså ER mere end 1 æg ved æo)

Sagen er, at vi er igang med 3. ICSI forsøg men denne gang kort forløb. (Min kæreste har dårlig sædkvalitet, jeg "fejler" efter sigende ikke noget) Jeg har faktisk opnået graviditet de sidste 2 forsøg, men æggene gik til meget tidligt igen. Så altså positiv bp, men "aborterede" en uge eller 2 efter. 

Vi er jo stadig unge, så begge gange har 2 æg overhovedet ikke været på tale ved æo! Lægen begrunder med risici og evt. komplikationer ved en tvillingegraviditet. Og da vi er unge (23 og 25) er chancen/risikoen for tvillinger rimelige store. 

Nu forventer klinikken at jeg er klar til ÆU på torsdag og ÆO lørdag! Og vi har som sagt besluttet os for at få sat 2 æg op denne gang, hvis muligheden er der. (Det var den ikke sidste gang, ud af ellers 16 æg). 

Men hvad ville i gøre? 

Det er jo ikke fordi at vi ikke ville blive over lykkelige hvis der var 2, men klinikken anbefaler det jo ikke ligefrem... 

Undskyld at det blev lidt langt, håber at nogen har lyst til at komme med deres synspunkt. 

Jeg hører til i den ældre ende, hvor man anbefaler 2 æg: Vi valgte at få 2 sat op og krydse fingre for tvillinger  (Vi har et barn i forvejen, men var på ingen måde skræmt af tanken om tvillinger. Tværtimod) 1. gang var der ikke bingo, 2. gang blev jeg gravid med ét barn. Men jeg hører som sagt også til i den ældre ende..

Anmeld

13. september 2013

Åse

Jeg ville også have 2 æg op hvis jeg kunne 10% større chance ;-)

Anmeld

13. september 2013

**Ønskebabyen

WantingBaby2012 skriver:

Tja, egentlig har vi besluttet os, men vil alligevel lige hører andres synspunkter. Det drejer sig om at vælge mellem at få sat 1 æg op eller 2 æg op (hvis der altså ER mere end 1 æg ved æo)

Sagen er, at vi er igang med 3. ICSI forsøg men denne gang kort forløb. (Min kæreste har dårlig sædkvalitet, jeg "fejler" efter sigende ikke noget) Jeg har faktisk opnået graviditet de sidste 2 forsøg, men æggene gik til meget tidligt igen. Så altså positiv bp, men "aborterede" en uge eller 2 efter. 

Vi er jo stadig unge, så begge gange har 2 æg overhovedet ikke været på tale ved æo! Lægen begrunder med risici og evt. komplikationer ved en tvillingegraviditet. Og da vi er unge (23 og 25) er chancen/risikoen for tvillinger rimelige store. 

Nu forventer klinikken at jeg er klar til ÆU på torsdag og ÆO lørdag! Og vi har som sagt besluttet os for at få sat 2 æg op denne gang, hvis muligheden er der. (Det var den ikke sidste gang, ud af ellers 16 æg). 

Men hvad ville i gøre? 

Det er jo ikke fordi at vi ikke ville blive over lykkelige hvis der var 2, men klinikken anbefaler det jo ikke ligefrem... 

Undskyld at det blev lidt langt, håber at nogen har lyst til at komme med deres synspunkt. 

Jeg havde klart valgt to!!

Altså klinikken skal måske også liiiige skrue lidt ned for charmen, for HVORFOR skulle du ikke kunne klare en tvillingegraviditet lige som godt som en hvilken som helst anden?
Ja min logik vil sige mig, at du da ville have bedre chancer for en vellykket graviditet med dine 23 år fremfor en på 35.

Kan så fortælle at jeg fik lagt to æg op i vores fryseforsøg, og jeg var 23 på det tidspunkt. Dog var det kun det ene der blev til en blivende baby.
Så bare fordi man får sat to op, er det jo ikke ensbetydende med at begge sætter sig fast!

Anmeld

13. september 2013

l.kjoeller

WantingBaby2012 skriver:

Men hvad ville i gøre? 

kan godt se det er et dilemma da det jo er 3 forsøg. under normale omstændigheder ville jeg sige 1 æg da min søster har haft så mange problemer under tvillingegravdiditet.( faktsisk havde de pga pladsmangel en fejl så frontanellen var lukket efter kun en uge , så de er blevet opereret i kraniet) så er det også en KÆMPE mundfuld at stå med. Kan dog godt forstå hvis i vejer odsene og tager den udfordringen op hvis de bliver tvillinger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.