Ny bolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.056 visninger
15 svar
6 synes godt om
6. september 2013

Anonym trådstarter

Min mand og jeg bor til lege i hus. Hvis vi skal skilles, bliver jeg så tilbudt bolig?
Huslejen er ret dyr, så kommunen skal jo give mig ret meget boligsikring og det går jeg ikke ud fra de er interesseret i..
Vi har to børn, og jeg vil få bopælsadressen.
Desuden er det en 5 værelses vi har, så det ville jo være alt for luksus for tre mennesker.
Så altså ryger jeg på en akutliste, eller skal jeg selv finde noget nyt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

wamse

Du skal sørge for at skrive dig op til en bolig, og uanset, hvor høj din husleje er, så er der et max på boligsikringen.

Jeg tror ikke at du ville kunne komme på en akutliste, for du har jo egentligt et sted at bo. Så hvis du tror der en risiko for at i går fra hinanden, så ville det bedste da være, at få dig skrevet på en venteliste med det samme.

Anmeld

6. september 2013

Diana2013

Anonym skriver:

Min mand og jeg bor til lege i hus. Hvis vi skal skilles, bliver jeg så tilbudt bolig?
Huslejen er ret dyr, så kommunen skal jo give mig ret meget boligsikring og det går jeg ikke ud fra de er interesseret i..
Desuden er det en 5 værelses vi har, så det ville jo være alt for luksus for tre mennesker.

Tror da helt sikkert du selv skal søge, hvis kommunen skulle hjælpe alle der har valgt at skilles ville akut listen jo blive enorm, og ville ikke lave andet ? Tænker også lidt at i har selv valgt at bo i et hus med høj husleje så tror heller ikke at de SKAL yde en høj boligstøtte...

Anmeld

6. september 2013

SjeBets

jeg tror kommunen er ligeglad med om du bor der eller et andet sted, hvis vi kigger på boligsikring, da der er et loft, men hvis boligen er for stor, kan de godt vurdere at den er forstor og give mindre, det prøvede jeg et sted hvor min eks skred og jeg stod med et mega hus og fik intet i bolig sikring fordi der var for mange m2.

Anmeld

6. september 2013

Anonym trådstarter

Diana2013 skriver:

Tror da helt sikkert du selv skal søge, hvis kommunen skulle hjælpe alle der har valgt at skilles ville akut listen jo blive enorm, og ville ikke lave andet ? Tænker også lidt at i har selv valgt at bo i et hus med høj husleje så tror heller ikke at de SKAL yde en høj boligstøtte...

Nej det er jo også det jeg mener, at de ikke skal give boligstøtte, når huslejen er høj..

Anmeld

6. september 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

jeg tror kommunen er ligeglad med om du bor der eller et andet sted, hvis vi kigger på boligsikring, da der er et loft, men hvis boligen er for stor, kan de godt vurdere at den er forstor og give mindre, det prøvede jeg et sted hvor min eks skred og jeg stod med et mega hus og fik intet i bolig sikring fordi der var for mange m2.

Hvor stort var det?

Anmeld

6. september 2013

Chili

Anonym skriver:

Altså du får jo boligsikring til et vidst beløb, hvis du ikke tjener så meget.
Jeg mener maks beløbet ligger på omkring de 3500kr. Og ellers gå ind på borger og regn ud hvad du ville kunne få.
Men skriv dig op i nogle bolig selskaber, hvis i ved/eller er ved at gå fra hinanden

Held og lykke

Anmeld

7. september 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Du skal finde noget nyt selv. Akutlisten er, som navnet antyder, hvis det er akut. Skynd dig at komme på ventelister eller boligportalen Held og lykke med søgningen! 

Anmeld

7. september 2013

Kamulla

1. Du skal selv søge bolig

2. Du kan max få støtte til et antal m2.. Jeg er alene med min søn, såmkan max få boligstøtte for 80m2.. Bor man større dækkermde bare ikke for de resterende m2

3. Der er loft på boligstøtte

pøj pøj

Anmeld

7. september 2013

Anonym trådstarter

Så ser det ud til at mine børn og jeg skal bo på gaden
Har nemlig ikke råd til at betale huslejen her og så bliver jeg jo smidt ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.