De andre forældre undgår mig, børnene må ikke lege med min.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2013

SjeBets

jeg var ung mor, var min egen mor også, og vi har aldrig oplevet at blive set ned på pga alder. Jeg tror nogle gange så er der unge mødre der tror andre ser ned på dem pga alder, undskylder hvis jeg fornærmer nogen, men jeg har bare aldrig selv oplevet at blive ignoreret pga alder, eller fordi jeg havde kontakt med kommunen. Jeg har været i konstant kontakt med kommunen da jeg har en datter med en hjerneskade, og har taget i mod alt den hjælp jeg kunne, det ser jeg ikke som svaghedstegn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MGN~NGM<3 skriver:

Det er helt forståeligt, at de ikke har tid, det har jeg heller ikke altid selv. Men sjovt nok, så kan de godt snakke med de andre forældre, men ikke mig.. Det er åbenlyst, at de går udenom

Og når jeg så spørg om en legeaftale, og endda med et barn, som jeg VED leger med mange andre i fritiden, og jeg så får den tilbage i hovedet, den gør satme ondt!

De er SÅ tydelige i deres kropssprog. Kan ikke forstå, at man som forældre ikke åbner op for en samtale for, at se hvor de har mig henne. Jeg har selv forsøgt, men de lukker hurtigt af og går videre - uanset tidspunkt og hvor det er. Men de kan godt snakke med den næste der spørg om noget

Det er da også noget mærkeligt noget. det synes jeg virkelig!

Anmeld

6. september 2013

TweenStar.dk

MGN~NGM<3 skriver:

Øv altså.....

Jeg er 22 år gammel og har en datter på 3 år. Hun går i børnehave, og er meget med i forhold til alder. Jeg får altid kun positivt at vide om hende. ALDRIG ALDRIG ALDRIG, har vi haft kommunen indenover, jeg har taget både hf og er igang som pæd.studerende. Så altså. Jeg er mor lige som dem på 30-35 og 40 år! Vi bor småt, men udover størrelsen, bor vi pænt, ordnetligt og sjældent rodet!

Men når jeg henter min datter i bh, undgår de andre forældre mig. Ingen gider snakke til mig og får jeg øjnkontakt med dem, fjerner de hurtigt blikket. Hvis jeg fx siger "Mor går lige ind og pakker mens du bliver færdig", så kigger de som om de har set en elefant. De kunne lige så godt sige til mig, at jeg er en alt for ung mor og alle de der paragraffer der er mod os unge. Er det derimod min mor som henter, så snakker de på livet løs til hende, er vi der begge to, henvender de sig til min mor, som om jeg er luft.. - De ved godt at det er MIT barn!

Jeg er lige som alle andre mødre og mindst lige så ansvarsfuld.

Det er så slemt, at min datter en gang har spurgt om hun måtte få en med hjem at lege. Da jeg så kontakter moderen til det andet barn i bh, kigger hun på mig som om jeg har spurgt om jeg kan få en million.

Altså....Hvad fanden tænker de? Hvorfor tænker de som de gør? De er velkommen til at se hvordan jeg bor, hvis det er det. De aner INTET om mig..

Er pludselig blevet bange for, om min datter vil få legeproblemer senere når de for alvor får venner med hjem!?

Må jeres lege med børn af unge forældre? Hvad tænker i omkring det? Møder i de unge forældre på samme måde, som dem på jeres alder?

Øv.... Er så træt af det her "ung-mor" stempel som absolut ikke er positivt. Kendte man mig, er jeg sikker på, at de ville ændre synet på unge forældre. !!!

Øv øv øv, jeg føler virkelig med dig. Jeg har stået og står faktisk stadig i samme situation som dig. Jeg er godt nok 34 år, men jeg var 22 år da jeg fik mit første barn, og hun har haft det svært - sjældent havde hun legeaftaler, selvom jeg virkelig forsøgte. Til sidst skiftede hun skole, for at hun og jeg kunne få en ny start, og det ændrede alt.

Jeg håber på det bedste for dig og dit barn, det er en virkelig træls situation at stå i.

Anmeld

6. september 2013

EnSødMor

Jeg tror altså ikke det handler om din alder, tværtimod! - Hvorfor skulle samtlige forældre dele den mening, tænker at det måske kan være noget andet?  

Jeg selv er 21, i midatters vuggestue er der lige startet en ny, hendes mor er 36 & vi er nærmest blevet veninder, og jeg syntes det er skønt! 

Jeg har ALDRIG i mit liv hørt om at de ældre ser ned på unge mødre? 

Men syntes godt nok det er synd for din pige.  - Hmm... Har du prøvet at sige Hallo, jeg er også som jer? - Og prøve måske at være den der taget skridtet først... ?  

Anmeld

6. september 2013

morstinus

MGN~NGM<3 skriver:

Øv altså.....

Jeg er 22 år gammel og har en datter på 3 år. Hun går i børnehave, og er meget med i forhold til alder. Jeg får altid kun positivt at vide om hende. ALDRIG ALDRIG ALDRIG, har vi haft kommunen indenover, jeg har taget både hf og er igang som pæd.studerende. Så altså. Jeg er mor lige som dem på 30-35 og 40 år! Vi bor småt, men udover størrelsen, bor vi pænt, ordnetligt og sjældent rodet!

Men når jeg henter min datter i bh, undgår de andre forældre mig. Ingen gider snakke til mig og får jeg øjnkontakt med dem, fjerner de hurtigt blikket. Hvis jeg fx siger "Mor går lige ind og pakker mens du bliver færdig", så kigger de som om de har set en elefant. De kunne lige så godt sige til mig, at jeg er en alt for ung mor og alle de der paragraffer der er mod os unge. Er det derimod min mor som henter, så snakker de på livet løs til hende, er vi der begge to, henvender de sig til min mor, som om jeg er luft.. - De ved godt at det er MIT barn!

Det er så slemt, at min datter en gang har spurgt om hun måtte få en med hjem at lege. Da jeg så kontakter moderen til det andet barn i bh, kigger hun på mig som om jeg har spurgt om jeg kan få en million.

Altså....Hvad fanden tænker de? Hvorfor tænker de som de gør? De er velkommen til at se hvordan jeg bor, hvis det er det. De aner INTET om mig..

Er pludselig blevet bange for, om min datter vil få legeproblemer senere når de for alvor får venner med hjem!?

Må jeres lege med børn af unge forældre? Hvad tænker i omkring det? Møder i de unge forældre på samme måde, som dem på jeres alder?

Øv.... Er så træt af det her "ung-mor" stempel som absolut ikke er positivt. Kendte man mig, er jeg sikker på, at de ville ændre synet på unge forældre. !!!

Er selv ung mor i en meget lille by, hvor sladren går heftigt, fordi vi er unge forældre  og har en blandet rekation fra folk i bh, der er nogen som gør lige præcis det du beskriver (vi griner efterhånden lidt af det, for et eller andet sted så er det jo deres eget problem) 

Vi har oplevet at flere af de forældre som har villet undgå os er begyndt at hendvende sig fordi deres børn plager om legeaftaler med vores pige 

Det er hårdt at blive dømt på forhånd, for du er jo ligesom alle andre forældre, du har bare valgt at være ung forældre, vi skal jo ikke langt tilbage i tiden, før det var normen at få børn som 20 årig og så gøre uddannelse bagefter. 

Men, det bedste råd jeg kan give dig med min erfaring er at, hvis man lader det ligge, og ignorerer tilbage  så kommer legeaftalerne faktisk af sig selv. Mange af de børn af de forældre som vi godt kunne mærke ikke synes vi var gamle nok til at være forældre, begyndte at spørge mig om morgenen om ikke godt de snart kunne få lov at komme med hjem. Jeg sagde til dem at de måtte spørge deres mor eller far og så måtte vi finde ud af det. 

lige til at starte med skete der ikke noget, men efterhånden er forældrene selv begyndt at henvende sig ( på små sedler  i vores datters rum) 

Så ved det er træls, men du gør det godt og ved nede i din mave at det ikke er dig der tænker forkert eller gør noget forkert  men de andre. Og så længe børn vil lege så skal de nok komme til det, og så må forældrene jo give sig. 

Bare rolig din alder kommer ikke til at påvirke dit barn, hvad kammerater angår  

Anmeld

6. september 2013

MissTas

MGN~NGM<3 skriver:

Øv altså.....

Øv altså.. sys det er virkelig synd for både dig og din datter. Håber ikke det er pga din alder de dømmer dig, for en ung mor kan være en lige så god mor som de ældre mødre. Jeg er ikke i tvivl om at du er en god mor, lyder det til.

Jeg er selv ung mor.. er 23 og har en datter på snart 19 mrd. I hendes dagpleje oplever jeg dog slet intet at det du beskriver. Der snakker vi alle sammen godt sammen og selvom jeg er ung mor, så bliver jeg og mit barn taget lige så godt imod som de andre.

Men selvom de andre er sådan overfor dig, så tvivl aldrig på dig selv som mor og på dine evner, for de fejler absolut intet.

Håber problemet løser sig så din datter kan få lidt venner med hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.