Åååh det dilemma har jeg selv været i....
Min meget gode veninde (roomate på efterskolen og venner siden) Var gravid og valgte en sen abort fordi det barn (dreng) hun ventede havde voldsomme misdannelser (ekstra ben, hjertefejl, you name it) der krævede øjeblikkelig operation efter fødsel og han ville aldrig blive "normal"...
Hun kom herover for at skulle snakke om det hele fordi jeg selv lige havde mistet tvillinger i uge 10, men jeg var så mirakuløst blevet gravid igen en uge efter jeg havde mistet og det fandt jeg ud af lige inden hun kom herover...
Fortalte hende det som det var, at jeg var gravid igen, men at det bestemt ikke skulle stoppe hende i at være ked af det og komme ud med alt det hun havde behov for at snakke om, for jeg var selv i en underlig følelse af at jeg ikke lige vidste hvilket ben jeg stod på mht. til ny graviditet...
Nå, men hun fulgte mig igennem min graviditet og spurgte ind til hvordan det gik og så videre og jeg havde det voldsomt dårligt med da hun spurgte ind til kønnet, fordi vi også ventede en dreng.... Stilhed i den anden ende af røret, men derefter et "Tillykke, hvor er I heldige! Men nå, jeg bliver vist også lige nødt til at få ordnet vasketøj..."
Da jeg blev gravid her anden gang og har fået endnu en sund og rask dreng... Ja, så snakker vi ikke sammen mere... Jeg har prøvet at holde kontakten ved lige, men til sidst stoppede hun bare med at tage telefonen eller svare på mine sms'er...
Håber ikke det er sådan det går for dig og din veninde... Men sådan gik det i hvert fald for min veninde og jeg.... 
Anmeld