Hvad tror i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2013

Chili

NV skriver:

Er det din egen fod? For så tænker jeg lopper  Sådan så mine ben ud da vores hund viste sig at have lopper. 

Hvis det en barnefod tænker jeg også hånd, fod og mundsygdom. 

Min fod
Men jeg har det somme tider flere gange om året.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2013

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Chili skriver:

Hov, blandede 2 sammen
Hvad er det du snakker om? Har det også på hænderne nogle gange

Skidt pyt..

http://www.netdoktor.dk/emnecenter/psoriasis/pustu losis_palmoplantaris.shtml

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/hud/sy gdomme/pusholdigt-udslaet-ekskl-akne/pustulosis-pa lmoplantaris/

Prøv at læse om det, lidt svært at forklare.. Men i hovedtræk har man de her små "pustler", ligesom du viser på billedet.. Så tørrer de ud og senere hen "skæller" huden lidt.. og så går det lidt i sig selv, men kommer oftes kort efter igen.. Min læge har fortalt mig, at det typisk er i sandal sæsonen og når foden er "indelukket" i lang tid..

Anmeld

6. september 2013

Chili

Twixic skriver:

Skidt pyt..

http://www.netdoktor.dk/emnecenter/psoriasis/pustu losis_palmoplantaris.shtml

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/hud/sy gdomme/pusholdigt-udslaet-ekskl-akne/pustulosis-pa lmoplantaris/

Prøv at læse om det, lidt svært at forklare.. Men i hovedtræk har man de her små "pustler", ligesom du viser på billedet.. Så tørrer de ud og senere hen "skæller" huden lidt.. og så går det lidt i sig selv, men kommer oftes kort efter igen.. Min læge har fortalt mig, at det typisk er i sandal sæsonen og når foden er "indelukket" i lang tid..

Men mit ser slet ikke så voldsomt ud?
Men jeg får det måske 5-6 gange om året. Om sommeren når det er varmt og vinteren når jeg har varme vinterstøvle på! Og handsker fx. Har altid tænkt det måske var varmeknopper? Men synes det lidt vildt det bliver ved at komme sådan hele tiden
Og at de ikke forsvinder når jeg er kølet ned igen

Anmeld

6. september 2013

Tystys14

Chili skriver:

Min fod
Men jeg har det somme tider flere gange om året.

Det lyder mærkeligt kan det være noget herpes? Jeg har noget der minder om herpesudbrud på mine fingre et par gange om året, ifølge min læge skulle jeg bare lade det gå væk af sig selv, og ikke krasse hul, da det smitter. 

Det åbenbart meget normalt har jeg forstået, og kommer når immunforsvaret er nede. 

Anmeld

6. september 2013

Chili

NV skriver:

Det lyder mærkeligt kan det være noget herpes? Jeg har noget der minder om herpesudbrud på mine fingre et par gange om året, ifølge min læge skulle jeg bare lade det gå væk af sig selv, og ikke krasse hul, da det smitter. 

Det åbenbart meget normalt har jeg forstået, og kommer når immunforsvaret er nede. 

Jeg er godt nok syg lige nu.
Men jeg har allerede haft det 2 gange i løbet af sommeren, hvor det var varmt... Hm. Må måske gå til lægen

Anmeld

6. september 2013

Tystys14

Chili skriver:

Jeg er godt nok syg lige nu.
Men jeg har allerede haft det 2 gange i løbet af sommeren, hvor det var varmt... Hm. Må måske gå til lægen

Lyder som en go idé 

Anmeld

6. september 2013

CroQuis

Chili skriver:

Ja, det er mine fødder hehe.
Det har jeg slet ikke overvejet. Men jeg har det nogle gange om året faktisk, nogle gange også på hænder.
Vi har hund, men tror ikke hun har lopper? Hm.

Når jeg en sjælden gang imellem får loppebid, ligner det ikke det på billedet. Loppebid er ikke dessiderede knopper, men nærmere røde pletter der er lidt større.

I hvert fald på mig 

Anmeld

6. september 2013

gædde/gitte

tag et stykke køkkenrulle - med lidt vand på - og gnub hunden i nakken, ned mod huden, med den.forsigtig så papiret ikke går i stykker

kommer der efter 3-5 minutter røde pletter - Loppeekskrementer (blod) , så har hunden sikkert lopper.

Anmeld

6. september 2013

Albertsen92

Soleksem? Hvis du har været i solen

Anmeld

6. september 2013

TweenStar.dk

Soleksem?

Sådan ser mine fødder ud når de har været for længe i solen.

God bedring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.