Alene, men det okay.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2013

Mamalou

monedk skriver:

Ja det syntes jeg også. 

Ja lige udover det med bolig, så går det meget godt med at samarbejde. Bortset fra jeg er lidt splittet omkring, at fordi han ikke kan sidde i lejligheden selv vil han have en kammerat til at flytte ind dvs. han får elias værelse og derudover vil han have elias på 7/7 ordning, og det ved jeg ikke om jeg syntes er den bedst kombination. Elias er også "kun" 17 måneder. 

Jeg synes ikke at en 7/7 ordning dur til sådan en lille gut. Han har brug for en tryg og fast base med en primær omsorgsperson. Statsforvaltningen har lavet en vejledning, det kan du måske med fordel vise ham, så kan han se hvad de mener omkring samvær. Vi har kørt med hveranden weekend og en hverdag i den anden uge omkring vores søn. Det fungerer godt og er meget samvær i følge statsforvaltningen. Vi har nemlig været derinde omkring til børnesagkyndig rådgivning. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

monedk

Ja det er også sådan noget jeg tænker + jeg tror slet ikke det vil fungere fordi jeg har hele tiden selvom vi har boet sammen været primær person og det ved hans far også, jeg tror bare lige nu han er bange for jeg snupper Elias fra ham.

Anmeld

5. september 2013

Mamalou

monedk skriver:

Ja det er også sådan noget jeg tænker + jeg tror slet ikke det vil fungere fordi jeg har hele tiden selvom vi har boet sammen været primær person og det ved hans far også, jeg tror bare lige nu han er bange for jeg snupper Elias fra ham.

Det er også forståelig, at han også har sine bekymringer. I kan overveje at bede om børnesagkyndig rådgivning ved Statsforvaltningen. På den måde kan der blive sat ord på (fra en tredjeperson som også er professionel) hvad der vil være det bedste for jeres søn. Både omkring bopæl, samvær m.v. Dog skal du/I være klar over, at der er ventetid. Men det kan måske få din søns fars øjne op for, hvad der er det bedste for jeres lille gut. 

Anmeld

5. september 2013

monedk

Ja jeg ved det godt, men jeg vil helst vente med at blande statsamt ind i det før jeg har en bopæl  

Anmeld

5. september 2013

emsaroto

du spørger også bare om ting her  
Er rimelig kendt i faget som alene mor  

Anmeld

6. september 2013

monedk

emsaroto skriver:

du spørger også bare om ting her  
Er rimelig kendt i faget som alene mor  

tak søde

Anmeld

6. september 2013

modesty

Jeg er blevet alene, der har været mange forskellige problemer men sdensiteter sidste 6måneder. Nu har jeg sagt stop og leder efter bolig til mig og min søn - faktisk har jeg det rigtig godt med det, jeg føler mig på en måde fri!

Det med at finde lejlighed er virkelig svært specielt i Kbh har endnu ikke snakket med kommunen, er der nogle der ved hvordan de gør? Og hvordan de hjælper? 

Jeg har et møde med forældrefonden mandag, er der nogen der har prøvet det og kan fortælle om dem?

- jeg er stresset over alle de praktiske ting, men er ikke i tvivl om det var rigtigt vi gik fra hinanden.

Hvis du ikke kan få bolig gennem kommunen, vil jeg anbefale dig at finde en 2-årig fremleje. Det kræver lidt knofedt, men kig på dba.dk og hæng sedler op i supermarkeder i de kvarterer du gerne vil bo. Med en 2-årig fremleje har du et par år til at lede efter en permanent bolig - hvilket også kommer til at kræve en masse knofedt, men så er det i det mindste ikke helt umuligt. Jeg vil anbefale dig at ringe til alle de boligselskaber du kan finde kontaktinfo på - store som små. Og bliv ved med at ringe. På et eller andet tidspunkt er du måske heldig at finde noget permanent.

Anmeld

6. september 2013

monedk

modesty skriver:

Hvis du ikke kan få bolig gennem kommunen, vil jeg anbefale dig at finde en 2-årig fremleje. Det kræver lidt knofedt, men kig på dba.dk og hæng sedler op i supermarkeder i de kvarterer du gerne vil bo. Med en 2-årig fremleje har du et par år til at lede efter en permanent bolig - hvilket også kommer til at kræve en masse knofedt, men så er det i det mindste ikke helt umuligt. Jeg vil anbefale dig at ringe til alle de boligselskaber du kan finde kontaktinfo på - store som små. Og bliv ved med at ringe. På et eller andet tidspunkt er du måske heldig at finde noget permanent.

Lyder som en god ide ved du omkring reglerbe er ved kommunen? Skal man tage det første de forslår eller?

Anmeld

8. september 2013

lycly

Er ked af at I er gået fra hinanden! Men sådan går det jo - taler af erfaring. Stod jo i samme situation sidste år og der var bare INGEN hjælp at hente nogen steder i forhold til bolig. Man skal være virkelig heldig - at stå alene med et barn er åbenbart ikke akut :/

Ang vuggestue, hvis du er bopælsforælder så kan du suverænt bestemme både vuggestue og børnehave senere hen. Det er først når han skal i skole og SFO at I skal blive enige. Og du må flytte hvorhen i landet du vil, du skal bare fortælle det et vis antal uger i forvejen til hans far.

Håber I finder et sted at bo, Julia og jeg boede hos mine forældre - ikke optimalt!

Anmeld

8. september 2013

monedk

LuLy skriver:

Er ked af at I er gået fra hinanden! Men sådan går det jo - taler af erfaring. Stod jo i samme situation sidste år og der var bare INGEN hjælp at hente nogen steder i forhold til bolig. Man skal være virkelig heldig - at stå alene med et barn er åbenbart ikke akut :/

Ang vuggestue, hvis du er bopælsforælder så kan du suverænt bestemme både vuggestue og børnehave senere hen. Det er først når han skal i skole og SFO at I skal blive enige. Og du må flytte hvorhen i landet du vil, du skal bare fortælle det et vis antal uger i forvejen til hans far.

Håber I finder et sted at bo, Julia og jeg boede hos mine forældre - ikke optimalt!

ja men er nu ikke så trist :/ mere stresset over det med bolig. åh. ja tænker også det bliver svært

vi er hos min momor lige nu det er heller ikke så optimalt

men dejligt afvide med vuggestuen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.