Alene, men det okay.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.323 visninger
19 svar
0 synes godt om
5. september 2013

monedk

Jeg er blevet alene, der har været mange forskellige problemer men sdensiteter sidste 6måneder. Nu har jeg sagt stop og leder efter bolig til mig og min søn - faktisk har jeg det rigtig godt med det, jeg føler mig på en måde fri!

Det med at finde lejlighed er virkelig svært specielt i Kbh har endnu ikke snakket med kommunen, er der nogle der ved hvordan de gør? Og hvordan de hjælper? 

Jeg har et møde med forældrefonden mandag, er der nogen der har prøvet det og kan fortælle om dem?

- jeg er stresset over alle de praktiske ting, men er ikke i tvivl om det var rigtigt vi gik fra hinanden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

Mamalou

Jeg bor i Aalborg, så kan desværre ikke hjælpe dig med de praktiske spørgsmål omkring boligsøgning, men hvis der er noget der udover, så spørg endelig! Jeg blev alene for halvandet år siden, så ved lidt om hvad du står i og skal gå igennem.

Louise

Anmeld

5. september 2013

monedk

Mamalou skriver:

Jeg bor i Aalborg, så kan desværre ikke hjælpe dig med de praktiske spørgsmål omkring boligsøgning, men hvis der er noget der udover, så spørg endelig! Jeg blev alene for halvandet år siden, så ved lidt om hvad du står i og skal gå igennem.

Louise

Tak jeg syntes faktisk bare det hele er virkelig forvirrende, men ved du måske omkring når man har fælles forældre myndighed men han får adresse hos mig skal faren så skrive under på hvis han skifter vuggestue?

Anmeld

5. september 2013

Mamalou

monedk skriver:

Tak jeg syntes faktisk bare det hele er virkelig forvirrende, men ved du måske omkring når man har fælles forældre myndighed men han får adresse hos mig skal faren så skrive under på hvis han skifter vuggestue?

Det tror jeg ikke at han skal, men du har pligt til at informere ham om det. Er I uenige om, om han skal skifte? Hvis det kan undgås, så vil jeg helt sikkert stræbe efter det, for der kommer til at ske nogle store forandringer for jeres barn i kraft af at I går fra hinanden. Så kan det være meget med et skift af vuggestuen også.

Anmeld

5. september 2013

monedk

Ja han vil ikke gå med til det hvis det blev aktuelt, altså for mit vedkommende ville det nemmeste jo være Elias kunne blive hvor han var. Men det kræver jeg finder et sted at vo på østerbro eller omregn og det er ikke så nemt.. Desværre. Det er fordi fra næste år skal jeg gå i skole i Hillerød som i forvejen lidt tid væk. Og har ikke lyst til at have stressende morgner med Elias, nyder når vi kan morgendagens og tage det stille og roligt.

Anmeld

5. september 2013

monedk

monedk skriver:

Ja han vil ikke gå med til det hvis det blev aktuelt, altså for mit vedkommende ville det nemmeste jo være Elias kunne blive hvor han var. Men det kræver jeg finder et sted at vo på østerbro eller omregn og det er ikke så nemt.. Desværre. Det er fordi fra næste år skal jeg gå i skole i Hillerød som i forvejen lidt tid væk. Og har ikke lyst til at have stressende morgner med Elias, nyder når vi kan morgendagens og tage det stille og roligt.

Morgenhygge*

Anmeld

5. september 2013

Mamalou

Det skal selvfølgelig hænge sammen for dig - og jeres søn, og det dur ikke hvis du vil være stresset dagligt. Nu kender jeg ikke meget til boligsituationen i KBH, men jeg kan sagtens forestille mig, at det kan være svært at finde noget at bo i. Er der ikke mulighed for, at faderen kan flytte? 

Anmeld

5. september 2013

monedk

Mamalou skriver:

Det skal selvfølgelig hænge sammen for dig - og jeres søn, og det dur ikke hvis du vil være stresset dagligt. Nu kender jeg ikke meget til boligsituationen i KBH, men jeg kan sagtens forestille mig, at det kan være svært at finde noget at bo i. Er der ikke mulighed for, at faderen kan flytte? 

Det er sådan at lejligheden står i hans navn, og man kan sagtens søge om at jeg kan overtage den fordi vi har et barn, men det vil han ikke hvilket er ret irriterende både fordi jeg tænker det vil være godt for Elias at han kunne have sine rammer. og samtidig fordi min x har været skrevet op i sin boligforening siden han blev født så han har nemmere ved at få lejlighed end mig som ikke er skrevet op i nogen. 

Anmeld

5. september 2013

Mamalou

monedk skriver:

Det er sådan at lejligheden står i hans navn, og man kan sagtens søge om at jeg kan overtage den fordi vi har et barn, men det vil han ikke hvilket er ret irriterende både fordi jeg tænker det vil være godt for Elias at han kunne have sine rammer. og samtidig fordi min x har været skrevet op i sin boligforening siden han blev født så han har nemmere ved at få lejlighed end mig som ikke er skrevet op i nogen. 

Det forstår jeg godt. Set ud fra jeres søns perspektiv, så vil det være bedst for ham at blive boende. Egentlig synes jeg det er lidt strengt, at din eks ikke viser lidt større fleksibilitet. Han vil ikke opgive lejligheden på trods af, at han nemmere kan få en ny - og samtidig forlanger, at jeres søn skal blive i sin daginsitution, selvom det kan være svært for dig at få noget i nærheden.

Kan I blive enige om tingene?

Anmeld

5. september 2013

monedk

Mamalou skriver:

Det forstår jeg godt. Set ud fra jeres søns perspektiv, så vil det være bedst for ham at blive boende. Egentlig synes jeg det er lidt strengt, at din eks ikke viser lidt større fleksibilitet. Han vil ikke opgive lejligheden på trods af, at han nemmere kan få en ny - og samtidig forlanger, at jeres søn skal blive i sin daginsitution, selvom det kan være svært for dig at få noget i nærheden.

Kan I blive enige om tingene?

Ja det syntes jeg også. 

Ja lige udover det med bolig, så går det meget godt med at samarbejde. Bortset fra jeg er lidt splittet omkring, at fordi han ikke kan sidde i lejligheden selv vil han have en kammerat til at flytte ind dvs. han får elias værelse og derudover vil han have elias på 7/7 ordning, og det ved jeg ikke om jeg syntes er den bedst kombination. Elias er også "kun" 17 måneder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.