Skal jeg betale - eller ignorere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.697 visninger
17 svar
42 synes godt om
5. september 2013

Anonym trådstarter

Hej,
Kæmpe dilemma er opstået og har brug for Jeres mening.
En gammel veninde har kontaktet mig omkring to par sko jeg lånte for syv-otte år siden, det skal lige siges vi mistede kontakten for fem år siden og har kun snakket sammen ÉN gang siden.

Problemet er at de sko er væk nu og nu kræver hun 3000,- cirka for dem.
Jeg indrømmer jeg har lånt dem, det er ikke det, men at skrive fem år senere og kræve sko eller penge er meget efter så lang tid.

Hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

B&J

jeg vil sige det er hvad der er sket dengang bare surt.

for hvis hun virkelig ville så gerne have de sko dengang jamen så måtte hun jo tage hjem til dig og få dem! det er min mening

Anmeld

5. september 2013

Wish-Baby

Anonym skriver:

Hej,
En gammel veninde har kontaktet mig omkring to par sko jeg lånte for syv-otte år siden, det skal lige siges vi mistede kontakten for fem år siden og har kun snakket sammen ÉN gang siden.

Jeg indrømmer jeg har lånt dem, det er ikke det, men at skrive fem år senere og kræve sko eller penge er meget efter så lang tid.

Hvad skal jeg gøre?

Uden at vide det kunne det godt lyde som om veninde elelr eks veninden stod i et penge problem og lige kom i tanke om au du have lånt nogen sko.

Men synes 3000 kr. lyder af rigtig mange penge for 2 par sko, og må ærligt indrømme jeg tvivler på de har været så dyre hvis hun først er kommet i tanke om dte nu 

Hvis jeg var dig ville jeg bede om at se kvitering på skoen før du betaler, og så skal du sikre dig datoen på kviteringen/erne

Og mener da heller ikke du ville skulle batle fuldpris - hvis du bestemmer dig for at betale - da de sko vel ikke var helt ubrugte da du lånte dem eller ??

Men dt er hvad jeg tænerk

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Wish-Baby skriver:

Uden at vide det kunne det godt lyde som om veninde elelr eks veninden stod i et penge problem og lige kom i tanke om au du have lånt nogen sko.

Men synes 3000 kr. lyder af rigtig mange penge for 2 par sko, og må ærligt indrømme jeg tvivler på de har været så dyre hvis hun først er kommet i tanke om dte nu 

Hvis jeg var dig ville jeg bede om at se kvitering på skoen før du betaler, og så skal du sikre dig datoen på kviteringen/erne

Og mener da heller ikke du ville skulle batle fuldpris - hvis du bestemmer dig for at betale - da de sko vel ikke var helt ubrugte da du lånte dem eller ??

Men dt er hvad jeg tænerk

Jeg tænkte også penge problem - men skulle bare vide om jeg evt kunne tillade mig at sige nej

Anmeld

5. september 2013

Wish-Baby

Anonym skriver:

Jeg tænkte også penge problem - men skulle bare vide om jeg evt kunne tillade mig at sige nej

Efter så mange år vil jeg godt mene du kan sige nej.

Men du kan jo osse starte med og bede om at se kvitering/erne for at se om beløbet over hovedet passer.

For hvis du forlanger 3000 så mp hun jo bevise at beløbet passer

Anmeld

5. september 2013

NovemberBaby2013

Som jeg skrev i dit andet indlæg. Havde jeg slet ikke svaret.. Min ex kom og krævede 300,- som jeg oven i købet skyldte hans ven efter 10 måneder uden kontakt, og så tror han bare han kan komme og kræve penge. Nixen! Det kan godt være det 300,- kr, men det er princippet. Han skrev jo kun fordi at han sikkert har manglet penge. Det gør han nemlig ofte!

Havde det var min tidligere veninde, havde jeg sagt skråt op. Hvad får hende til at tro at hun kan kontakte mig pga. et par sko som er lånt for så mange år siden. Den var dæleme ikke gået ved mig, det helt sikkert! Hun havde ikke fået så meget som én enkelt øre!

Anmeld

5. september 2013

hekran

Har du stadig skoene? Så send dem retur Hun er næppe interesseret i 8 år gamle sko. Hun lyder klart til at være efter hurtige penge og medmindre det er Manolo Blahnik eller Louboutin, er INGEN gamle sko 3000 kr værd

Anmeld

5. september 2013

Troldemommi

Hvorfor har du ikke afleveret dem tilbage når du har lånt dem? 

Monica

Anmeld

5. september 2013

SjeBets

min mening er at du kan ikke nægte, hvis jeg låner noget af nogen, så mener jeg det er mit ansvar at aflevere tilbage, at i mister kontakten er da trist, men jeg mener nu stadig det er dit ansvar at aflevere det tilbage du har lånt, har du ikke det mere, må du betale.

Jeg ville blive noget irriteret hvis jeg skulle gå og afhente det som folk går og låner af mig, om det er sko, bil, hest eller andet.

Anmeld

6. september 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Hej,

Hvad skal jeg gøre?

Min veninde har nogle gummistøvler af mine og har haft dem i 4 år, men jeg har ikke taget mig sammen til at hente dem, og glemmer dem når vi ses.

Så jeg ville sige at det er hendes ansvar da det er hendes ejendel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.