Masser af spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.545 visninger
21 svar
6 synes godt om
4. september 2013

Anonym trådstarter

Hvis nogen ved hvem jeg er,så venligts ikke oplys det

Men sagen er at min svigerdatter og søn er gået fra hinanden.

Hun har det svært psykisk og det har så medført et brud.

De har en søn på 15 mdr som de vil dele 7/7

Netop fordi hun ikke kan magte ham hele tiden .

Hun vil så have hans adr ved hende som pt er ved hendes forældre.

Men må hun flytte den bare sådan? (altså fra den adr han har nu som er ved faren)

Hvad med børnepenge fra staten?

Og skal far betale børnepenge?

Hvad med hendes kh ? Hun får jo forsørgertillæg,sker der noget med den?

Boligsikring? (Far bliver i lejligheden) 

Jeg er meget glad for min svigerdatter,og vi har altid hjulpet meget med aflastning(pt har drengen boet hos os i 5 dage) MEN jeg er bange for om hun kan magte opgaven pga hendes psyke...

Men hun slå bak når jeg anbefaler at vi får snakket om drengens ve og vel ....

Det hele er SÅ svært....Så håber nogen kan komme med nogle indspark.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

Kofoed.

Det er bopæls forældre der for børne-ungeydelsen, den hver 3. måned.
Det er kun bopælsforældre der kan få forhøjet boligstøtte.
Far SKAL ikke betale børnebidrag (1300 hver måned), men hun kan til en hver tid søge det, dog den det tages i skat, så han reelt kun betaler 7-800 kr.
Hun skal have fars underskift første gang hun flytter barnet, men derefter må hun flytte det selv indenfor kommunens grænser.
Hun vil få forsørger kontanthjælp ja, der ud over vil hun kunne få enlig forsørger børnetilskud (kommer sammen med børne-ungeydelsen) og økonomisk friplads på institutionen (ved ikke om din søn kan, kommer an på hans indtægt).

Men jeg vil helt sikkert forslå hende, at kontakte sp eller kommunen omkring det hele og så få en hjemmehosser, som kan hjælpe og vejlede hende og derudover starte til psykolog.

Håber du kunne bruge mit svar

Anmeld

4. september 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Hvis nogen ved hvem jeg er,så venligts ikke oplys det

Men sagen er at min svigerdatter og søn er gået fra hinanden.

Hun har det svært psykisk og det har så medført et brud.

De har en søn på 15 mdr som de vil dele 7/7

Netop fordi hun ikke kan magte ham hele tiden .

Hun vil så have hans adr ved hende som pt er ved hendes forældre.

Men må hun flytte den bare sådan? (altså fra den adr han har nu som er ved faren)

Hvad med børnepenge fra staten?

Og skal far betale børnepenge?

Hvad med hendes kh ? Hun får jo forsørgertillæg,sker der noget med den?

Boligsikring? (Far bliver i lejligheden) 

Jeg er meget glad for min svigerdatter,og vi har altid hjulpet meget med aflastning(pt har drengen boet hos os i 5 dage) MEN jeg er bange for om hun kan magte opgaven pga hendes psyke...

Men hun slå bak når jeg anbefaler at vi får snakket om drengens ve og vel ....

Det hele er SÅ svært....Så håber nogen kan komme med nogle indspark.

Hvis hun bor hos sine forældre, tror jeg ikke, hun kan få forsørgertillæg ej heller ekstra og ekstraordinært tillæg til BFY, da hun jo ikke er eneforsørger, når hun or hos sine forældre.

Anmeld

4. september 2013

tribk

Kofoed. skriver:

Det er bopæls forældre der for børne-ungeydelsen, den hver 3. måned.
Det er kun bopælsforældre der kan få forhøjet boligstøtte.
Far SKAL ikke betale børnebidrag (1300 hver måned), men hun kan til en hver tid søge det, dog den det tages i skat, så han reelt kun betaler 7-800 kr.
Hun skal have fars underskift første gang hun flytter barnet, men derefter må hun flytte det selv indenfor kommunens grænser.
Hun vil få forsørger kontanthjælp ja, der ud over vil hun kunne få enlig forsørger børnetilskud (kommer sammen med børne-ungeydelsen) og økonomisk friplads på institutionen (ved ikke om din søn kan, kommer an på hans indtægt).

Men jeg vil helt sikkert forslå hende, at kontakte sp eller kommunen omkring det hele og så få en hjemmehosser, som kan hjælpe og vejlede hende og derudover starte til psykolog.

Håber du kunne bruge mit svar

Barnet kunne jo også blive boende hos faren, og så får han alt det!

Hvis de skal dele 7/7, så er det da ikke nogen selvfølge at HUN skal tage barnet med sig.

Anmeld

4. september 2013

Kofoed.

tribk skriver:

Barnet kunne jo også blive boende hos faren, og så får han alt det!

Hvis de skal dele 7/7, så er det da ikke nogen selvfølge at HUN skal tage barnet med sig.

Siger jeg da det? Jeg svare nu fra hvad der bliver spurgt om.

Anmeld

4. september 2013

Kofoed.

Baagøe skriver:

Hvis hun bor hos sine forældre, tror jeg ikke, hun kan få forsørgertillæg ej heller ekstra og ekstraordinært tillæg til BFY, da hun jo ikke er eneforsørger, når hun or hos sine forældre.

Når ja. Jo hun for stadig forsørger kh (hvis barnet flytter med hende), men hun kan ikke få enlig ydelser, boligstøtte og økonomisk friplads.

Anmeld

4. september 2013

Frejsmor

Nu har jeg lidt svært ved at tolke din holdning til din søn og svigerdatters ordning og om din søn og svigerdatter er enige om de her ting med bopæl og deleordnigen?

Men min umiddelbare tanke er, at det ikke er i barnets bedste interesse at dele det 7/7, når det kun er 15mdr gammelt, så hvis mor psykisk ikke magter at have sit barn i længere tid ad gangen, så bør man måske overveje en anden løsning?

Anmeld

4. september 2013

Frejsmor

Kofoed. skriver:

Når ja. Jo hun for stadig forsørger kh (hvis barnet flytter med hende), men hun kan ikke få enlig ydelser, boligstøtte og økonomisk friplads.

Boligstøtte kan hun nok ikke få nej, og nok heller ikke friplads(da det vel beregnes udfra husstandens indkomst)

Men bør hun ikke stadig kunne på enlige ydelser tænker jeg? I og med hun jo ikke lever i et ægteskabslignende forhold med sine forældre? Jeg er dog ikke sikker, men jeg tror ikke det tæller når man bor sammen med familie - havde det nu været en kammerat i stedet, hun flyttede hjem til, så ville hun ikke blive betragtet som enlig..

Anmeld

4. september 2013

Anonym trådstarter

Nu har jeg lidt svært ved at tolke din holdning til din søn og svigerdatters ordning og om din søn og svigerdatter er enige om de her ting med bopæl og deleordnigen?

Men min umiddelbare tanke er, at det ikke er i barnets bedste interesse at dele det 7/7, når det kun er 15mdr gammelt, så hvis mor psykisk ikke magter at have sit barn i længere tid ad gangen, så bør man måske overveje en anden løsning?

Men mor vil ikke af med barnet,selv om hun f.eks i dag var på besøg for første gang siden fredag og gik igen efter 30 min.

Der er ingen tvivl om at 7/7 ikke er godt,men alternativet er 12/2 ved mor ,og det vil skade ham mere,.

Meningen er at han er i hverdagen hos os,og mor henter kl 15 og aflevere igen næste morgen (hos os)

I fars uger er han hele tiden her,og far kommer efter arb ,spiser og putter og kører så hjem,-Barnet sover her

Grunden til den ordning er at far skal op kl 04 og er tit først hjemme kl 17-18 pga transport.

Mor er en god mor,men magter ikke barnet fuldtid.

Anmeld

4. september 2013

Kofoed.

Frejsmor skriver:

Boligstøtte kan hun nok ikke få nej, og nok heller ikke friplads(da det vel beregnes udfra husstandens indkomst)

Men bør hun ikke stadig kunne på enlige ydelser tænker jeg? I og med hun jo ikke lever i et ægteskabslignende forhold med sine forældre? Jeg er dog ikke sikker, men jeg tror ikke det tæller når man bor sammen med familie - havde det nu været en kammerat i stedet, hun flyttede hjem til, så ville hun ikke blive betragtet som enlig..

øh de regler, nu gør du mig itvivl, for hendes forældre kan jo ligeså vel hjælpe økonomisk som en kammerat, men der er vist noget med det der ægteskabeligt lignede forhold noget :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.