Junior seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

2721

Charlie var 21/22 mdr og det passede fint her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

LilleMie

Uh det er svært at sige, for som mange andre siger, kommer det jo an på din dreng!

Min datter på 19 måneder sover fint i sin tremmeseng længe endnu. Men en fra mødregruppen har sat sengehest på tremmesengen til sin dreng på samme alder (så den i princippet fungerer som juniorseng) og det er det helt rigtige for dem.

Tror du skal se tiden an og først investere (i endnu en tremmeseng eller en juniorseng) lige inden, det bliver "nødvendigt". Men jeg kender godt alle tankerne, for jeg har selv tænkt tanken allerede inden vi gik i gang med PB nr 2 - men efter 5 måneder er jeg ikke gravid endnu, så tror det ender med at passe meget godt her  

Anmeld

8. september 2013

MomInTheMaking

Maria&Lukas skriver:

Hvornår ville i tidligst skifte til junior seng?

og hvor længe kan de bruge den?

Min datter bliver 2 om en lille måned og hun har haft junior seng i halvanden måned nu. Tror godt hun kunne have fået den før uden problemer. Så vil sige det er meget op til det enkelte barn.

Anmeld

8. september 2013

Bertris

Hvis det står til mig kommer vores pige slet ikke til at sove i joinor seng. Kan ikke se hvorfor vi skal spilde penge på den
Jeg kom i alm seng da jeg var 1½ så mon ikke vores datter kan gøre det når hun ikke kan sove i tremmesengen mere også

Anmeld

8. september 2013

Lukas&Liam<3

Bertris skriver:

Hvis det står til mig kommer vores pige slet ikke til at sove i joinor seng. Kan ikke se hvorfor vi skal spilde penge på den
Jeg kom i alm seng da jeg var 1½ så mon ikke vores datter kan gøre det når hun ikke kan sove i tremmesengen mere også

De kommer bare til at skulle dele værelse et par år og der er ikke så meget plads. Så vil hellere købe junior seng og give dem mere plads.

Anmeld

9. september 2013

Bertris

Maria&Lukas skriver:

De kommer bare til at skulle dele værelse et par år og der er ikke så meget plads. Så vil hellere købe junior seng og give dem mere plads.

Ja okay, så kan jeg godt se det er mere praktisk

Anmeld

9. september 2013

janne1986

Maria&Lukas skriver:

Hvornår ville i tidligst skifte til junior seng?

og hvor længe kan de bruge den?

Lykke fik junior seng inden hun blev 2.... Da hun lå i en lille Per seng der var over 40 år gammel, så var lidt nervøs for om den ku gjorde, specielt fordi hun elsker at hoppe... 

I sommers da hun var ca 2,5 år fik hun højt understel på...

Anmeld

9. september 2013

Elgaard73

Her begyndte vores dreng (21 måneder) at kravle over tremmesengen i sidste uge, så jeg stillede Juniorsengen an ( En Emil seng fra Ilva, der kan "vokse" fra 1,20 m til 2,0 m), men det var han bare slet ikke parat til. Så nu er han tilbage i tremmesengen, med ekstra forhøjninger. Tror at der kommer til at gå noget tid endnu, førend at vi prøver Junior sengen igen.

Men kan så også fortælle at min venindes dreng, fint har sovet i Juniorseng, siden han var 18 måneder. Så det er så forskelligt fra barn til barn.

Anmeld

9. september 2013

modesty

Maria&Lukas skriver:

Det er fordi Lukas bliver snart 8 måneder og vil være 14 måneder når lillebror/søster kommer. Vi har til starten en lille seng der kan stå ved siden af sengen som den nye kan sove i, i måske 4-5 måneder. Der vil Lukas jo så være 18/19 måneder. Tror du det er for tidligt? Og hvordan ved man om de er "klar"?

Jeg tror det er forskelligt fra barn til barn. Vi købte kolonihave for nogle måneder siden, hvor der kun var en køjeseng. Så min mand satte en sengehest op i hele sengens længde (min søn kan dog sagtens kravle ud over den hvis han vil, det er blot så han ikke falder ud når han sover). Og der har ingen problemer været overhovedet, han lægger sig bare til at sove (han var 20 mdr. da vi fik huset). 

Men det kommer nok meget an på hvor "god" barnet er til at sove. Vores søn lægger sig altid bare ned og sover, men hvis det er et barn der ikke vil sove, vil man nok få problemer med at barnet kan forlade sengen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.