Er det skoldkopper??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2013

LMX

VIPpigen skriver:

Jeg har ingen anelse om det, så derfor var jeg nød til at få lægen til at kigge på det. Vi har ikke husdyr, så jeg har ikke gået så meget op i loppebid, og skoldkopper har jeg ikke set optræk til, så jeg var på ret meget bar bund

Det er med garanti ikke noget farligt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

VIPpigen

LMX skriver:

Det er med garanti ikke noget farligt 

Det regnede jeg bestemt heller ikke med

Men ville være rart at vide om hun måtte komme i dp, og det var hvertfald udelukket hvis det var skoldkopper

Anmeld

4. september 2013

MorDk

Sagde lægen ikke noget om mollusker også kendt som vandvorter? Det er min søn i beh for hos en hudlæge. Det er en virus. Barnet smitter sig selv. Oftest får man af vide hos lægen at det går i sig selv, men børnene kan smitte sig selv og få RIGTIG mange. Vi valgte at få behandling... han nåede at få en del. De var dog lysere og mindre, men de er forskellige fra barn til barn.

Det kan smitte andre børn men man må godt komme i inst. Man skal bare informere dem. Desuden skal I ikke bade sammen med barnet da det kan smitte. Og bliver man smittet kan man riskikerer det sætter sig på kønsdelene og så går det under betegnelsen kønssygdom og skal behandles herefter.

Hvis jeg var dig ville jeg snakke med lægen igen!

Anmeld

4. september 2013

VIPpigen

MorDk skriver:

Sagde lægen ikke noget om mollusker også kendt som vandvorter? Det er min søn i beh for hos en hudlæge. Det er en virus. Barnet smitter sig selv. Oftest får man af vide hos lægen at det går i sig selv, men børnene kan smitte sig selv og få RIGTIG mange. Vi valgte at få behandling... han nåede at få en del. De var dog lysere og mindre, men de er forskellige fra barn til barn.

Det kan smitte andre børn men man må godt komme i inst. Man skal bare informere dem. Desuden skal I ikke bade sammen med barnet da det kan smitte. Og bliver man smittet kan man riskikerer det sætter sig på kønsdelene og så går det under betegnelsen kønssygdom og skal behandles herefter.

Nej, det nævnte han intet om. Jeg vil da klart nævne det for ham igen når vi skal derop, hun har en tid om 1 1/2 uge, så holder lige øje med det, og ser hvordan det udvikler sig...

Jeg er selv lidt i tvivl om insektbid, men kunne alligevel godt passe, for hun har ikke haft nattøj på, og vi har haft mange insekter inden for her i løbet af sommeren

Anmeld

4. september 2013

Alexander&Lærke

VIPpigen skriver:

Lægen mente det kunne være insektbid, men det var bestemt ikke skoldkopper

jamen det ligener præsis også det min Lærke havde og lyder som samme historie med at de sidder der længe....

Anmeld

4. september 2013

VIPpigen

Alexander&Lærke skriver:

jamen det ligener præsis også det min Lærke havde og lyder som samme historie med at de sidder der længe....

Og de forsvandt efter noget tid??

Anmeld

4. september 2013

Alexander&Lærke

VIPpigen skriver:

Og de forsvandt efter noget tid??

ja efter en uge- 14 dage, men nu har hun faktisk fået nogle igen, og denne gang er det længe siden hun har været hos bedsteforældre men hun snakker tit med kattene på vejen, hun er vist meget modtaglig for små kryb.

Håber det din datter forsvinner hurtigt, læste om de der vandvorter håber ikke det er det, det lyder ikke så rart.

Anmeld

5. november 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
MorDk skriver:

Hej, jeg skulle lige høre hvordan behandler man vandvorter? Min søn på 3 har fået 6stk på ryggen

Anmeld

5. november 2013

MorDk

Aisha skriver:

Hej, jeg skulle lige høre hvordan behandler man vandvorter? Min søn på 3 har fået 6stk på ryggen

Altså MANGE læger siger det ikke behøver beh. at det går i sig selv. MEN vores søn smittede sig selv og han har været til hudlæge 4 gange nu og få dem penslet. De vokser og blive væskefyldte og springer/heler af sig selv. Det der bliver penslet med skal vaskes af 4-6 timer senere....

Min sæn har lige været afsted idag og har lige fundet en i hovedbunden også... en stor en. Han har fået ny tid  sidst i nov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.